Dragon Eyes (2012)

Actie / Misdaad

geregisseerd door John Hyams
met Cung Le, Peter Weller en Jean-Claude Van Damme

Een buurt leeft in angst en wanhoop wegens het geweld tussen rivaliserende bendes. De lokale bazen Dash en Antuan terroriseren met hun bendeleden de straten en de burgers hebben alle hoop laten varen. Totdat de mysterieuze Ryan Hong arriveert. Hij begint de bendes tegen elkaar uit te spelen en schuwt daarbij geen geweld. Ook krijgt hij hulp van zijn mentor Tiano.

avatar van Metalfist
Draak van een film

Ik blijf er elke keer met open ogen intuinen. Een acteur/actrice die ik graag zie spelen die in het groot op de poster wordt getoond, maar die uiteindelijk amper screentime heeft. Het is me al vaak overkomen (één van de meest prominente voorbeelden is ongetwijfeld Marilyn Monroe) en nu gebeurt me dat dus ook bij de Muscles from Brussels. Dat zijn oudste films op deze manier worden verkocht, daar kan ik nog mee leven, maar hier had ik wel wat meer van verwacht.

Van Damme is dan ook enkel te zien als mentor van het hoofdpersonage en hij is in totaal nog geen 10 minuten ofzo in de film te zien. Hij drukt gelukkig nog wel wat zijn stempel aan de hand van een paar leuke kicks, die openingsscène in het gevang is wel tof, maar toch over de gehele lijn teleurstellend te noemen. Hetgeen me echter het meeste irriteerde was het complete gebrek aan een plot (de clichés vliegen je dan ook nog eens om de oren) en de stijl van John Hyams. Ik ben al langer eens van plan om de Universal Soldier franchise te gaan bekijken, moet enkel deel 2 en 3 nog eens op de kop tikken, maar als John Hyams daar hetzelfde trucje uitvoert.. Ik denk er liever niet aan. Neem nu het tonen van de namen van de personages. Dat ziet er gewoon enorm lelijk uit. De actie op zich kan er nog wel mee door. De gevechten zien er vrij goed uit en je voelt de slagen van Hong gewoon connecteren met de smoel van de slechteriken.

Diezelfde Hong die wordt gespeeld door Cung Le. Blijkbaar weer een Mixed Martial Arts vechter die een worp doet naar een filmcarrière, maar als hoofdrol is hij toch niet voldoende. De man kan vechten, zoveel is duidelijk, maar werkelijk elk ander aspect van het acteur zijn ontbreekt hem. Zou eigenlijk veel beter fungeren als een henchmen eigenlijk, die moeten nooit echt veel doen buiten wat vies kijken en vechten. Hij zou me weliswaar zo van het kastje naar de muur kunnen stampen, maar uitstraling mankeert hij toch en dat is zonde. Dat is iets wat eigenlijk over de gehele cast gezegd kan worden. Zeker Peter Weller, het moet geleden zijn van Robocop dat ik die eigenlijk nog is in iets heb zien opdraven, is gewoon lachwekkend als Mister V. De naam alleen al..

Het was alweer een tijd geleden dat ik me nog zo heb opgewonden bij een film en dit is niet in de goede zin van het woord. Van Damme is nog een lichtpuntje, de actie kan er mee door en voor de rest is dit gewoon huilen met de pet op. Snel vergeten dit.

avatar van nadrin
Vandamme is goed de rest te wisselvallig en dan bedoel ik zekers niet alleen de acteurs

avatar van DeCol
Vreselijke film! Van Damme op de cover om de aandacht te trekken. Hij speelt er misschien vijf minuten in. Cameragebruik is niet best. De muziek spant de kroon. Niet alleen afschuwelijk qua geluid, maar ook slecht gebruikt. Verder een lelijk decor en slecht acteerwerk. Cung Le kan lekker vechten, dat is dan een pluspuntje.

Dikke 5 , ik heb me geweldig geamuseerd met deze film dus maximum score.

avatar van AJK
AJK
kassei schreef:
Dikke 5 , ik heb me geweldig geamuseerd met deze film dus maximum score.

Meen je ik ga niet eens kijken

avatar van joeygamer2
Niet goed en ook niet slecht. Vecht scènes waren goed, maar het verhaal vond ik wat minder. Wel vermaakt soms. Het einde was alleen een beetje vaag voor mij.

avatar van TronMan
Je ziet de film hoes en je denkt ; JCVD !! Nou hij zit er in, maar slechts zeer kort.Af en toe wel aardige vechtkunsten. Voor de rest ,te veel 'bende tattoo Jantjes ' in een flut verhaaltje.

avatar van Tup&Joep
Slechter dan dit kan bijna niet. Het begon nog wel aardig, maar daarna werd het verhaal onlogischer met de minuut. Van Damme had wel thuis kunnen blijven. Letterlijk een draak van een film.

Wat een rare film is dit ! Een niet te volgen 'verhaal' wat nog wordt getroubleerd door talloze flashbacks. En dan het einde..... Kan iemand hier chocola van maken? Lijkt wel David Lynch en da's dus geen pré ! Bekijk de eindscene en leg mij uit waarom je een breekijzer als wapen ter hand hebt en je dit dan weg gooit om met je vuisten verder te gaan als je opponent je van plan is koud te maken? Staat wel cool, maar dit stadium zijn we anno 20nu toch wel voorbij dunkt me. Zeker gaan bekijken als je werkelijk NIETS anders meer te doen hebt!

DiDa schreef:
Eerste review! En hij is positief! Men spreekt over een van de beste actie dtv's tot nu toe.

DVD Review: Dragon Eyes - blogomatic3000.com
Zo zie je maar weer eens dat je door (betaalde) reviews behoorlijk genept kan worden !

Tetterovic schreef:
Eindelijk weer eens een redelijk filmpje van onze JCVD. echt weer eens beter dan de afgelopen jaren/films.
Nou dan kan ik die overslaan.

Ieder heeft recht op zijn eigen mening, maar ik snap werkelijk niet waar de lovende woorden vandaan komen die ik hier lees (ik heb alle vier pagina's doorgelezen) na het zien van dit poduct op TV zojuist. (het woord 'film' zorgvuldig vermijdend ! )

0brains schreef:
Wat een rare film is dit! leg mij uit waarom je een breekijzer als wapen ter hand hebt en je dit dan weg gooit om met je vuisten verder te gaan als je opponent je van plan is koud te maken?

Haha en dan nog te zwijgen over het feit dat elke man rustig één voor één wordt aangepakt met de vuist. Staat er dan 6 man op rij en dan gaat ie ze 1 voor 1 af Geloofwaardiger dan dat wordt het niet....
Overigens is dit fenomeen in elke actie vechtfilm te zien. En waarom? Als sla je me dood