ad

Geregisseerd door: Alain Berbérian en Frédéric Forestier

Met onder meer: Gérard Lanvin, Benoît Poelvoorde en José Garcia

Oorspronkelijke taal: Frans

Over Le Boulet

Moltès, een gekende gangster in het milieu, zit in de gevangenis. Om met de Lotto te spelen, belast hij Reggio, één van de bewakers, de biljetten te valideren. En op een dag, groot nieuws: hij heeft het groot lot gewonnen... maar het slechte nieuws is dat zijn vrouw het in haar zakken draaide! Dan beslist Moltès, in het gezelschap van Reggio, de buit in de woestijn te gaan zoeken, zonder te weten dat ze van zeer nabij worden gevolgd door een huurmoordenaar.

imageimageimageimageimageimage

Francis Reggio

Gérard Moltès

Mustapha Amel, aka "The Turk"

Detective Youssouf

Pauline Reggio

Requin, the Giant

Malian guy

Malian guy

avatar van ardy

ardy

Erg leuke actiefilm met een aantal goeie stunts. Jammer dat dit soort franse films in Nederland de bioscoop niet haalt want hij is absoluut beter dan vele soortgelijke films uit Hollywood. Kortom absoluut een aanrader en van mij krijgt 'ie vier sterren.

Begint goed vooral de scene met het reuzerad daarna worden de stunts steeds lachwekkender om over het verhaal en de acteer prestaties maaar te zwijgen. 2.5 *

avatar van Willemijn

Willemijn

Eindelijk eens een actiefilm met een beetje humor.

avatar van balosa

balosa

de scene met het reuzenrad was inderdaad wel apart, verder zit er wat humor in maar het verhaal is best zwakjes, maar toch prima vermaakt met deze film 3*

avatar van Purmerend

Purmerend

Vooral het eerste deel van de film vliegt voorbij. En verderop in de film zijn er nog genoeg grappige momenten o.a. met die kameel. Maar het verhaal is zeer zwak tot matig. Toch nog 3*

avatar van nikita_6

nikita_6

Weer een typische Franse actie/comedie. Daar moet je in principe van houden. Alles gaat in een dynamisch tempo en er gebeuren overdreven vreemde dingen. Ik hou van deze films omdat ze toch een tikkeltje afwijken van de perfectie die Hollywoord produceerd. Dit soort films doen me meer denken aan schouwspel met een hoop expressie. En het verhaal ach, hoeft ook niet altijd al te serieus te zijn. Kortom, leuke film om te zien.

avatar van Ambru

Ambru

lijkt erop dat het verhaal in allerlei bochtjes word gewrongen om een zo belachelijk mogelijk resultaat af te leveren. maar kom, deze absurde, veel te ver gezochte humor met benoit poelvoorde smaak ik wel.

leuk om 1 keer te zien, maar een tweede keer zit er nog niet direct in.

avatar van brucecampbell

brucecampbell

Het had een goede actie-komedie kunnen worden, maar het was allemaal zo overdreven dat het wel een verfilmd stripverhaal lijkt.

Toch nog 2 sterren vanwege een weeral zéér goede Poelvoorde.

avatar van Mavuba

Mavuba

Haha, ik heb de film zojuist bekeken; best vermakelijk, lekker slap verhaal maar er zit zeker wel een dikke lijn in het verhaal. Op de achterkant staat van de DVD staat: "De grootste Franse komedie ooit!". Dat is dan wel wat overdreven, maar het was wel een leuke film met komische onvoorspelbare momenten. 3/5 sterren.

avatar van Schiedammer

Schiedammer

Gewoon een redelijke film die in mijn ogen net een voldoende scoort. Verhaal was matig maar zaten wel een aantel leuke stukken in. Dus gewoon lang uit op de bank en verstand op nul dan is die wel leuk. Voor mij daarom 3*.

avatar van Fnd-

Fnd-

Ik vond het een erg leuke film. De humor ligt mij wel, maar je moet er wel van houden denk ik. Het verhaal is niet zo sterk maar dat maakt bij dit soort films niet zoveel uit vind ik.

De personages vond ik leuk bedacht met De Turk en die grote kerel, en ook die Jamaicanen vond ik erg komisch.

De film heeft een gemiddelde van 3,14 en dat vind ik ook wel een reële score. Maar ik vindt het toch wel een 4,5 waard en een plaats in mijn top 10!

avatar van lars-pixar

lars-pixar

‘Elke road film zo zijn verhaal, maar toch bijna altijd het zelfde’

Prima verhaal alleen erg uit gerekt in het midden met die woestijn scene, verder het begin goeie actie scene.De casting en acteer werk is goed, er stond op de cover komedie nou dat is ook geslaagd want sommige momenten in de film moest ik wel lachen.

avatar van lars-pixar

lars-pixar

Mavuba schreef:

Op de achterkant staat van de DVD staat: "De grootste Franse komedie ooit!"..

Dat is toevalig (want bij mij staad het er ook maar dat is logies) maar het is een WWC Dvd waarvan ik nog een heb met ook dat merk als deze film, en ja toevalig is dat ook een avonturen road film en ja ook toevalig staad er dit is de beste Italiaanse komedie ooit (Three Man And A Leg)

avatar van aburex

aburex

Zeer leuke typische Franse actie-komedie die me meermaals aan het lachen heeft gebracht. Veel veel uit Hollywood kunnen hier een puntje aan zuigen.

avatar van Willem2012

Willem2012

wat een onzin en flauwekul.Er valt hier nauwelijks om te lachen.Flutfilm!

avatar van Boenga

Boenga

• 2027 berichten

stinissen schreef:

...daarna worden de stunts steeds lachwekkender om over het verhaal en de acteer prestaties maaar te zwijgen. 2.5 *

Ambru schreef:

...absurde, veel te ver gezochte humor...

brucecampbell schreef:

...het was allemaal zo overdreven dat het wel een verfilmd stripverhaal lijkt...

Willem2012 schreef:

...wat een onzin en flauwekul...

De humor gaat nog niet zover dat konijnen mensen naar de keel vliegen, maar ik herken hier best wel een portie Monty Python-humor in. Zo onnozel, zo overdreven dat het net daardoor grappig wordt. De super-joints en de pruiken van de Jamaicanen, Poelvoorde die z'n best doet om toch maar zelfmoord te kunnen plegen in de gasoven, Jaws uit de Bond-films die hier komt opdagen (j' en suis sûr que je te connais),... Hilarisch gewoon, maar, bien sûr, niet iedereen houdt van Monty Python...

Inderdaad daar hou ik ook niet van.

avatar van Boenga

Boenga

• 2027 berichten

'k Had donkerbruine vermoedens in die richting...

avatar van riefenstahl

riefenstahl

Garcia als de Turk (met z'n sloofje Jaws-lookalike) is geweldig, ik heb dubbel gelegen.

Franse films als deze mogen vaker uitgezonden worden!

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

Prima komedie, goede cast

avatar van Dick2008

Dick2008

Het leek me al niks en was het ook niet. Verschrikkelijk drukke actiekomedie en dat allemaal vanwege een lottobriefje. Wat ze al niet doen om mensen te amuseren. Enorm overdreven, zoals met dat reuzenrad bijvoorbeeld en enorm vermoeiend allemaal.

Poelvoorde speelt o.a. ook de rol van Brutus in Astérix aux jeux olympiques. 2.0

avatar van shrink

shrink

Aardige film, maar geen topper. Diverse grappen zijn erg leuk en de hoofdrolspeler heeft een kop waar je automatisch om moet glimlachen. Het verhaal is echt 'Snip en Snap' niveau.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Leuke actiekomedie. Eigenlijk is dit een soort reboot van de films met het duo Pierre Richard en Gerard Depardieu (La Chèvre, Les Compères) waarin twee tegengestelde karakters een hoop lollige en explosieve situaties beleven. Dit is hier niet anders. De harde gedetineerde Moltès gijzelt zijn schmierende cipier Reggio (geweldig gespeeld door Poelvoorde!) om een winnend lottoticket te gaan halen in Afrika. Actie en humor razen snel voorbij en de scène met het reuzenrad vind ik één van de beste ooit in een Franse actiefilm. De knipoog naar James Bond mag ook vermeld worden in de persoon van de handlanger van de badguy. Heb soms smakelijk gelachen, vooral in de eerste helft. Daarna verliest de film wat aan tempo met het hele gedoe in de woestijn. Zeker een aanrader wat mij betreft. "Le boulet" zou je kunnen vertalen door het "blok aan het been", wat Reggio is voor Moltès.

avatar van Movsin

Movsin

Niet de eerste gangster die op stap moet met één of andere kluns.

In "L'Emmerdeur" (1973) had Lino Ventura heel wat last met Jacques Brel en Pierre Richard zat meer dan eens in het milieu verstrengeld.

In deze "Le Boulet" hebben kluns èn gangster wel een gemeenschappelijk doel, maar dan tot op zekere hoogte...

Eigenlijk wat jammer dat er iet te veel "onmogelijk" actiescènes inkomen, want er zijn periodes die echt grappig zijn, met plezierige situaties en allusies op alles en nog wat (Conchita, de Ferrari-kameel werd onmiddellijk als "Schumacher" aangesproken en de man met het stalen gebit, ergens nog gezien...)

Poelvoorde, ondertussen uitgegroeid tot een acteur met vele mogelijkheden, zit goed in zijn rol en de rest van de cast valt zeker niet tegen.

avatar van hamajava

hamajava