The Odd Life of Timothy Green (2012)

Fantasy / Drama

geregisseerd door Peter Hedges
met Jennifer Garner, Joel Edgerton en CJ Adams

Dit verhaal gaat over een stel dat helaas geen kinderen kan krijgen. Ze schrijven hun hoop en hun dromen op papier en stoppen die in een doos, die ze in de achtertuin begraven. Midden in de nacht vinden ze ineens een met modder besmeurd jongetje in hun huis, dat hen papa en mama noemt. Hij is het antwoord op al hun dromen. Zij hebben echter geen idee van de magie die hij bezit en hoe dit hun kijk op de liefde en van iedereen om hen heen voorgoed zal veranderen.

Mooi en zoet sprookje

avatar van Marbles
vreselijk. slechte acteerprestaties, saai en zo voorspelbaar dat het gewoon slecht is.
een gedrocht !

avatar van Ted Kerkjes
Ted Kerkjes schreef:
Al met al toch een redelijke film. Een 3,2 ,naar boven afgerond een 3,5.
Stem verlaagd naar een 2,5. Ik wilde nog een beetje mild zijn, maar een 3,5 verdient het mijns inziens toch niet.

Prachtige film,het is eens iets anders dan "pif/poef/paf".
Ok ,het is een soort magisch realisme en"HET" kan niet,maar uitstekend geacteerd,
tot en met de bijrollen(David Morse).
Ik heb mij laten meeslepen door het verhaal en vond het een juweeltje in dit genre.

Matige film over een echtpaar dat bedenkt hoe hun kind dat ze niet kunnen krijgen eruit zal zien. Een origineel verhaal over het opvoeden van kinderen, verpakt als een eigentijds sprookje. Niet direct saai, maar vooral te braaf en voorspelbaar om te kunnen boeien. Het ziet er allemaal wel goed uit, maar 3.0 sterren is net te veel.

avatar van Sergio Leone
Gemiddeld.

Ontzettend zoet, heel voorspelbaar, opgeklopt en een redelijke speelduur. Maar toch gemakkelijk te behappen. De film heeft een paar momentjes die er best uitgelaten hadden kunnen worden, maar anderzijds ben ik minstens een keer verrast geweest. Nooit gedacht dat die een owngoal ging maken.

Jennifer Garner heeft echt het talent niet, ook typisch zo'n weengezichtje vol hysterie. Ik kan daar niet echt goed mee om. Joel Edgerton zal ook eens iets anders gewild hebben, ook hem zie ik liever in rauwere rollen.

Hoe dan ook visueel gelikt en af en toe mooie plaatjes. Muziek zeker weten te klef, maar ach ach. Eniger wat de regisseur niet had moeten is die vertelstructuur, ook gedateerd m.i.

avatar van danuz
Nogal een eigenaardig pro-adoptie pamflet. Niet dat ik vies ben van wat vergezocht "magisch realisme", ben dol op Ghibli bijvoorbeeld. Maar hier duurde het even voordat ik begreep wat bijvoorbeeld die functie van de blaadjes was. Aanvankelijk voelde het een en ander nogal random. Maar uiteindelijk is dit toch vooral een zoetsappig, idyllisch en nogal vergeetbaar filmpje uit de bezemkast van Disney. Wel grappig om wat "ander" werk van Joel Edgerton te zien!

avatar van Timothyvdmeer
Lekkere zoete wegkijker.

avatar van Brabants
Zwaar zoet en overdreven sprookje. Het moralisme druipt er vanaf. Qua sprookjes magie heeft het weinig in huis en wil eerder moralistisch zijn dan sfeervol. Zware tegenvaller.

avatar van Freespirit2
We hebben ons wel vermaakt met deze film.
Zoet sappige wegkijker. Heerlijk voor de feestdagen