Marley & Me: The Puppy Years (2011)

Alternatieve titel: Marley & Me 2 - The Puppy Years

Komedie / Familie

geregisseerd door Michael Damian
met Travis Turner, Donnelly Rhodes en Merrilyn Gann

In dit 'vervolg' op Marley & Me kan de hond Marley praten en maken we zijn jaren als puppy mee. Hij ontmoet een andere hond, een vriend voor de zomer, genaamd Bodie Grogan. Samen gaan ze op pad om brokken te maken tijdens een buurtwedstrijd voor honden. Marley is dobermanns, herders en collies te slim af, terwijl hij ieders hart verovert.

Teaser

Onwerkelijk slecht vervolg.

Eén van de meest goedkope cash-ins die ik ooit gezien heb. Deze film heeft in niks meer te maken met de originele Marley & Me. Niet qua cast, niet qua toon en al helemaal niet qua kwaliteit.

Het resultaat is een uiterst vervelende kinderfilm waar brakke kinderacteurtjes de stemmen van de hondjes verzorgen, inclusief de meest gruwelijke accenten. Het is nergens grappig, het is lelijk gefilmd, de film zit propvol irritante personages en het verhaaltje hadden ze er wat mij betreft gewoon uit mogen laten.

Voeg nog wat schrille moraaltjes toe en je hebt een film die nooit het daglicht had mogen zien. Althans niet onder deze naam. Een film waar je daadwerkelijk trots kan zijn wanneer je naar een gedownloade versie kijkt.

avatar van filmsz
Lullig voor die honden, zo'n film.. en triestig vervolg op een prima deel 1.

Het gevoelige orgineel heeft niks met deze pulp te maken de film is letterlijk een groot drama.

movielife
tjonge wat zielig ,uitmelken is tegenwoordig very hot

4 recensies van filmliefhebbers. Het zegt me genoeg. Dit gaat hem niet worden.
Ik laat hem liggen.

Ik weet genoeg

Waardeloos vervolg van deel 1. Heeft , zoals beneden beschreven, niks met deel 1 te maken. Zeer kinderachtig, zeer amateuristisch, slecht geacteerd, slechte special effects. Enige positieve is dat je de hele tijd naar schattige puppy's kunt kijken.

avatar van tal1b
misleidende titel

Waardeloos, geef de film dan een andere naam

avatar van Elineloves
Ik zag de filmtitel in Onderhond's flop 2011 lijstje staan, en was meteen enthousiast, ondanks zijn cijfer. Ik heb tranen met tuiten gehuild bij Marley & Me, en een vervolgdeel wilde ik dan ook graag zien, ookal wist ik er verder nog helemaal niks over.

Niet al te best dus. Er vanuit gaande dat het een kinderfilm is zal ik niet te streng zijn en het niet tot op het bot afkraken. Ik hou het voor de verandering eens gezellig. Mijn stem is dan ook puur uit gevoel, omdat ik de pups schattig vond.

Ik heb nooit een hond gehad, totdat ik begin 2011 op mezelf ging wonen en ik een prachtig beestje in huis haalde die ik Spencer noemde. Spencer is mijn grote liefde. Als ik een hond zie, denk ik aan Spencer. Een puppy reclame op TV? Spencer. Hoor ik geblaf? Ik denk aan Spencer. Hij is mijn kleine ventje. Hij troost me als ik verdrietig ben, is elke dag blij om me weer te zien als ik thuiskom van het werk en hij slaapt als een baby tegen me (mijn rug, billen, of benen, maar waar meneer zin in heeft) aan. Ik kan dus wel concluderen dat ik een sucker ben voor hondjes. (Mocht dat nog niet duidelijk zijn.)

Toen de voice-over begon had ik al iets van 'O jee, dit gaat een beetje 'Diary of a Wimpy Kid' op.' Een typisch kinderfilmpje dus. Dit werd bevestigd toen ik Marley zijn bekje zag bewegen als ik 'sprak'. O jee, waar was ik aan begonnen..

Marley is cute, maar tegelijkertijd ook wel een rothond soms. Wel veel herkenbare situaties, hoe hondjes je 'manipuleren', bijvoorbeeld bij de onweer scène, dat is ZO herkenbaar. (Het piepen, de zielige blik, het hoge knuffelgehalte).

Het is vooral schattig. Grappig is het nergens, want de humor blijft op kinderniveau. Hierdoor voelt het na een half uur al aan alsof je al twee uur aan het kijken bent. '' It's Hans von Weaselburger and the Woof Gang. ''

Al met al geen pure verschrikking, maar ook niet het hoogtepunt van je week.

avatar van juliegirlxoxo
Zo goed als de eerste Marley & Me was,zo slecht is deze

avatar van Shaky
Afschuwelijk.... deze film heeft helemaal niets te maken met het mooie eerste deel en op zichzelf stelt deze film ook helemaal niets voor. Erg slecht.

avatar van Decec
Een redelijk familie/komediefilm...
Redelijk verhaal...
De eerste deel is veel leuker dan deze film...
Leuk voor de jeugdfilm...
Flauw acteerwerk...
Wel grappig huisdier...
Prima achtergrond geluid/muziek (Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Jammer geen goede film...

avatar van Friday the 13 th
Helemaal anders dan de eerste, maar ik kan me voorstellen dat dit voor de allerkleinsten een leuke kinderfilm is. De hondjes zijn schattig en hier en daar toch wel leuke humor zoals met de valse tanden.

Helaas weinig spanning en de Duitse slechterikken zijn zo cliché. Deze keer doet Marley mee met een hondenwedstrijd. Duidelijk gemaakt om in te cashen op de populaire eerste film.

avatar van Phantasm
Aardige komedie over honden, heb zijn voorganger niet gezien.