The Family Tree (2011)

Australië / Verenigde Staten
Komedie / Drama

geregisseerd door Vivi Friedman
met Dermot Mulroney, Hope Davis en Chi McBride

Het leven in een voorstad van Serenity, Ohio is niet zo sereen als het lijkt. In plaats van een normaal leven, zijn er bij de disfunctionele familie Burnett - Bunnie (Hope Davis), Jack (Dermot Mulroney) en hun 17-jarige tweeling Eric (Max Thieriot) en Kelly (Britt Robertson) zorgen te over. Ontrouw en een netelige schoonmoeder ontwrichten dit moderne Amerikaanse gezin. Wanneer een bizar ongeval Bunnie opzadelt met slapeloosheid, krijgen de Burnetts onverwacht een nieuwe kans op geluk.

avatar van nightbreed
Vermakelijk filmpje.

Film die eigenlijk niet veel voorstelt maar ook niet echt slecht is. Het verhaal stelt niet zoveel voor en te lachen valt er eigenlijk ook weinig, maar de uitvoering was wel leuk gedaan. Omdat de film niet lang duurt verveelt hij eigenlijk ook niet. Er spelen in deze film overigens veel vrouwen (veel fraaie overigens) in mee en er komen ook best wat seksuele escapades in voor maar helaas valt er niets bloot te zien. De cast deed het best aardig en dan vooral Hope Davis. Het was trouwens wel leuk om oudgediende Keith Carradine en Jane Seymour (wel maar een hele korte rol) weer eens terug te zien in een film. De film had wel een beetje weg van de film "American Beauty" maar die is veel beter.

avatar van Aapje81
Deze film had een erg hoog Californication gehalte. Niet alleen vanwege de rolletjes van Madeline Zima en Evan Handler maar vooral vanwege de bizarre verwikkelingen en het open karakter van de film.

Bij vlage zijn de verwikkelingen en vooral de dialogen erg goed maar over het geheel genomen was het net iets teveel een karikatuur. Neemt niet weg dat ik af en toe behoorlijk heb gelachen en ook heb genoten van de cast. En inderdaad het vrouwelijk schoon was ook voldoende aanweig. Britt Robertson is een plaatje en Gabrielle Anwar maakt toch ook nog altijd indruk.

Boven gemiddeld.

avatar van eppy
Ik kon hier heerlijk om lachen, wat een familie zeg. Lijkt een beetje de Amerikaanse familie Doorzon...

Een trage, logge, verdwaasde, onaangename, dodelijk saaie en voor de hand liggende dramatische komedie, over een disfuctionerende familie, met de ingrediënten: seks, schandalen en geheimen: belachelijk, slap en zonder overtuiging. Het verhaal, dom geschreven, zit vol met onnodige subplots en bevat elk cliché dat je je maar voor kunt stellen. Een mishit van de bovenste plank

Dit ging helemaal nergens over. Wel een hoop bekende koppen maar voor de rest, tijdsverspilling..