Rusalochka (1976)

Sovjet-Unie / Bulgarije
Fantasy / Romantiek

geregisseerd door Vladimir Bychkov
met Viktoriya Novikova, Valentin Nikulin en Galina Artyomova

Rusalochka is ter nagedachtenis opgedragen aan de grote Deense schrijver Hans Christian Andersen en is gebaseerd op een van zijn mooiste sprookjes. Een kleine zeemeermin wordt verliefd op een prins, die ze ooit heeft gered tijdens een zeestorm. Omwille van haar liefde voor hem offert ze veel dingen op: ze verlaat haar ouderlijk huis en sluit een deal met een boze zeeheks. In ruil voor de zeemeermin haar prachtige stem, is de zeeheks, met behulp van allerlei magische bezweringen, bereid de vissenstaart van de zeemeermin voor mensenbenen te vervangen.

avatar van Prinz
Zeemeerminnen met een baard, nacht die plots dag wordt onderwater en een piratenboot vol vuurwerk. Toen ben ik afgehaakt. En dan heb ik de over-acting nog niet vermeld.