• 8.523.159 stemmen

Met onder meer: Emma Leth, Cathrine Bjørn en Amalie Lindegård

Oorspronkelijke taal: Deens

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Supervoksen

"Should you quit when you're doing good?"

De drie vriendinnen Rebekka, Claudia en Sofie zitten net op de middelbare school en merken dagelijks dat ze geen kinderen meer zijn, maar ook nog net geen volwassenen. Op school hebben ze een project over overgangsrituelen in andere culturen en dan krijgt Rebekka een idee: dat moeten zij ook doen! En dus maken ze hun eigen overgangsritueel waarbij ze elkaar opdrachten geven en als ze die allemaal goed uitvoeren, zijn ze officieel volwassen.

imageimage

avatar van AniSter

AniSter

Middelmatige tienerfilm met een vrij saai verhaal. Ik vond de komische momenten de overhand hebben op de dramatische momenten. Het eigenlijke onderwerp, de overgangsrituelen, komen niet echt uit de verf, misschien omdat ik de term 'overgangsrituelen' uit de omschrijving, voordat ik aan deze film begon, eigenlijk opvatte als zijnde de rituelen tijdens de overgang van de wat oudere dames.

De film keek op zich wel redelijk weg, niets spectaculairs, en zeker geen kaskraker.