• 8.251.846 stemmen

Genre: Drama / Thriller

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Craig Viveiros

Met onder meer: Craig Parkinson, John Lynch en Martin Compston

IMDb beoordeling: 5,8 (643)

Plot Ghosted

"Some sentences never end"

Jack is een modelgevangene die rustig zijn tijd uitzit in een Britse gevangenis. Wanneer zijn vrouw hem meedeelt dat ze hem op de verjaardag van hun overleden zoon verlaat, is het enige wat hem nog op de been houdt de aanwezigheid van de nieuwe, jonge gevangene Paul. Celgenoot Ahmed probeert Jack op het rechte pad te houden. Jack zorgt er op zijn beurt voor dat hij Paul uit de handen van Clay, de leider van de vleugel, houdt. Hij krijgt daarbij te maken met de nieuwsgierigheid van hoofdcipier Donner en de gewelddadige vastberadenheid van Clay.

image

avatar van jarno1975

jarno1975

kappeuter (crew films)

avatar van jippie2010

jippie2010

Een doorsnee film, met een indrukwekkend einde.

Het is geen standaard gevangenisfilm, die op sommige momenten lichtelijk inzakt.

Personages mochten iets meer uitgediept worden, toch grijpt de film je aan door een ijzersterk psychologisch einde.

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

Vond de film wel meevallen, acteerwerk was redelijk goed. Alleen erg toevallig weer allemaal, aan het

einde van de film (als je het bekijkt, weet je wat ik hiermee bedoel)

stinissen (crew films & series)

Mooie gevoelige film metde nog jonge Schotse Martin Compston in een gevoelige rol met eeen onthutsend verhaal vol met verdriet en op gekropte woede. Het einde van de film gaat door merg en been al met al zeer geslaagd gevangenisdrama.

avatar van Decec

Decec

Een goede thriller/drama (gevangenis)

film...

Prima verhaal...

Prima acteerwerk...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

Mooi HD kwaliteit...

scorsese

Goeie film waarin een jonge overgeplaatste gevangene onder de hoede wordt genomen door een oud gediende. Een vrij standaard gevangenisfilm die zich dan ook geheel binnen deze vier muren afspeelt. Redelijk hard en grimmig en met een aantal gewelddadige scenes. De ontwikkelingen tegen het einde zijn wel wat toevallig, maar zorgen wel voor een sterke finale. Het acteerwerk is prima.

avatar van boozebelly

boozebelly

Over de hele linie een kwalitatief puike film met zeer goed acteerwerk en visueel mooi vertoon.

Over het algemeen is het best een vrij standaard gevangenis-verhaal, ware het niet dat we naar het einde toe toch een aardige verrassing voorgeschoteld krijgen. Die verrassing mag overigens best als "iets te toevallig" bestempeld worden, maar ik kon er gek genoeg nog best mee leven.

Ik had een hoger cijfer uitgedeeld wanneer Paul het niet meer na had kunnen vertellen. Nu neigde het einde toch iets te veel naar een soort zoetsappig vergevings gebeuren.

Maar goed, zelfs dan blijft er een fiere voldoende overeind staan wat mij betreft.

avatar van oemoemenoe

oemoemenoe

Vind de film teveel geconcentreerd op 1 man , de rest hangt erbij en komt te statisch over .

Had meer ingezeten.

avatar van Oliveri

Oliveri

Stevige film, niet echt heel bijzonder overigens. Acteerwerk dik in orde, maar de verhaallijn was me iets te langdradig. Het einde maakte een hoop goed.