Cockneys vs Zombies (2012)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Horror

geregisseerd door Matthias Hoene
met Harry Treadaway, Michelle Ryan en Alan Ford

Guy en Jimmy zijn beste vrienden die recent zijn vrijgelaten uit de gevangenis. Ze plegen direct een nieuwe overval en maken één miljoen pond buit. Alles loopt op rolletjes afgezien van een klein probleempje in de vorm van de sexy gegijzelde Leslie. Ze verschuilen zich in Oost-Londen en vieren hun succes. Ondertussen wordt tijdens graafwerkzaamheden voor de Olympische Spelen een oude tombe ontdekt uit de tijd van de pest. Wanneer de archeologen de tombe openen worden ze geveld door een gemuteerd virus en veranderen ze in hersenloze mensetende zombies. Al snel is heel Londen overspoeld met zombies en wordt de stad in quarantaine gezet door het leger.

avatar van 6-6-6
Gewoon één lekker tussendoortje. Het wachten is, en blijft toch op World War Z .(De topper van 2013???)

avatar van mcdaktari
Nee Cockneys Vs Zombies heeft mij niet echt kunnen overtuigen, oke er zaten dan misschien wel een paar leuk komische scene's in maar dat vond ik niet genoeg om er een goed geheel van te maken. Ik vond het ook best wel saai met vlagen en zat eigenlijk te wachten op de aftiteling, en dat is geen goed teken. Als een film je echt pakt, dan duurt ie nooit lang genoeg. Ik wou er toch nog 2 sterren voor geven maar achteraf is dat voor deze film toch te veel vind ik persoonlijk, daarom 1,5 ster.

avatar van Sarasani
Heerlijke film, heb me af en toe kapot gelachen!

avatar van TomRayder
enkele hilarische scenes vooral de rollator-chase-scene

erik1677
Allemachtig wat heb ik hier gigantisch om gelachen, echt helemaal super.
Vooral die ouwe uit Lock Stock als ik het goed heb. Daar heb ik helemaal om dubbel gelegen.

De superieure Engelse humor houdt de film een beetje overeind. De special effects zijn behoorlijk. Maar de logica; geloofwaardigheid en sequensen zijn een ramp.
Ok, het zijn zombies, maar je kan het ook geloofwaardig overbrengen zoals bij voorbeeld de walking death.
Enkele voorbeelden: In een tijdspanne van 1 of 2 reële uren zijn 2 zombies uitgegroeid tot gans London. Ik zie buiten de auteurs ook geen andere overlevenden. Terwijl ze toch makkelijk te ontwijken zijn. je kan ze omver duwen!
Als een bende bejaarden ze kan ontwijken, waarom is een ganse stad dan plots een zombie?
Een bepaald personage duikt na een tijdje (toevallig) weer op in een andere locatie (waar hij nu een zombie is.

avatar van cantforgetyou
Ik had meer van deze film verwacht. In zo'n filmblad gaven ze hem 3 sterren. En zag ik een paar mooie 'gore' foto's. Maar de film zelf viel toch wel tegen. De humor was ver te zoeken, de spanning was er gewoon niet. Er zaten een paar leuke special effects in, maar omdat de film verder wat 'saai' was, brachten die effecten de film niet omhoog. Het is een aardig tussendoortje.

avatar van Spetie
Best leuke onzin, die precies doet wat het moet doen en dat is vermaak en gore bieden.

Er zijn natuurlijk veel meer van dit soort filmpjes, maar het idee om hier bejaarden bij te betrekken is leuk verzonnen en maakt Cockneys vs Zombies ook net dat beetje aangenamer. Vooral Alan Ford is heerlijk op dreef als vuil spuwende en zeer agressieve opa, die echter zeker geen opa genoemd wil worden. Het lekkere Britse achterbuurtsfeertje wordt goed weergegeven en humor is er meer dan voldoende aanwezig.

De Zombies zelf zien er goed uit, al is de spanning soms wat ver te zoeken. Qua gore ziet het er gelukkig wel goed uit en het lompe schieten en hakken, levert soms erg aangename momenten op. Het is alleen wel een beetje jammer dat men wel moeite heeft naar een einde toe te breien en dat de film daardoor in de laatste twintig minuten iets begint te slepen.

Maar in ieder geval is het allemaal vermakelijk genoeg voor een voldoende, want ik heb me er prima mee geamuseerd.

avatar van filmkul
Grappige zombiefilm. Het tempo is goed en hier en daar leuke grappen (Engelse humor). Naast de grappen ook voldoende gore. Niks nieuws, maar aan de andere kant ook wel weer origineel dankzij de bejaarden die dit keer deels de zombies bestrijden.
Een goeie voldoende.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Sneue Shaun.

De titel van deze horrorkomedie doet meer lol vermoeden dan dat er er uiteindelijk wordt geboden. Een vuilbekkende Alan Ford ten spijt. Zijn personage dat vanuit het bejaardentehuis zich een bloederige weg naar buiten baant, begint zelfs na verloop van tijd te irriteren. Een oude man die heel vies kan kijken en overal 'cunt' en 'fuck' aan vastplakt is na verloop van tijd vooral een beetje sneu. Waar is de regisseur als je hem nodig hebt?

Dit filmpje waarin de gewone man, of gemiddelde kruimeldief, plotseling te maken krijgt met zombies is er eentje die aanvoelt als mosterd na de maaltijd. Deze genremix is inmiddels namelijk behoorlijk uitgewoond. Vooral als er humor moet worden toegevoegd dient de onvermijdelijke vergelijking met Shaun of the Dead zich op en al wat dies meer zij. Regisseur Hoene doet het nog best aardig met een vlotte opening en de presentatie van leuke karakters, maar zakt verderop behoorlijk in.

Halverwege maakt het standaard maar vermakelijke misdaadverhaaltje steeds meer plaats voor saaie onderonsjes met de zombies, tot aan een flauw en te laat einde aan toe. Ondanks de vele figuranten doet de film wat armoedig aan, iets wat de gebrekkige kills en CGI nog meer doen onderstrepen. Dat was minder problematisch geweest als er hardop gelachen kon worden, maar dat valt helaas tegen. Een vrij standaard werkje dat flink 'leentjebuurt' maar een Edgar Wright of Guy Ritchie wordt hier met node gemist.

Doorsnee.

Met dank aan A-film voor het recensie-exemplaar.

vermakelijke komedie maar meer ook niet

avatar van SpinPSB
Heerlijke zombie film gecombineerd met Engelse humor, ik hou er van!

Matige film waarin een paar bankovervallers gehinderd worden door vleesetende zombies. Afgezien van de oudjes is er weinig origineels aan deze zombie-horror-komedie. Allemaal al eens eerder gezien en de humor is wat flauwtjes. De zombies zelf zien er wel goed uit.

Als Zombie-tussendoortje is deze film best goed te doen. Het verhaal is niet hoogstaand maar was wel leuk verzonnen en hetzelfde geldt voor de uitvoering. De zombies zien er best goed uit en geregeld gaat het er ook best hard en grof aan toe. Buiten dit valt er ook regelmatig wat te (glim)lachen waardoor we te maken hebben met een Komedie / Horror. Hierdoor wordt het natuurlijk wel nergens echt boeiend of spannend maar door de combinatie kijkt de film zich wel lekker weg.

Visueel zag het er best allemaal aardig uit en dat geldt ook voor het muzikale gedeelte (best wel leuke en aparte liedjes, met name het liedje op het einde). De cast is misschien niet hoogstaand maar ze hadden er wel duidelijk veel plezier in en sommige karakters vond ik best leuk. Het leukste karakter vond ik eigenlijk nog Ashley Thomas hoewel hij helaas niet de hele tijd in de film zit. Hij was regelmatig lekker opdreef en de scene met hem en de baby vond ik geweldig. Ook speelde Alan Ford (vooral bekend van "Lock, Stock and Two Smoking Barrels" en "Snatch") weer lekker overdreven wat hem ook wel op het lijf geschreven is.

Zoals gezegd is deze film als Zombie-tussendoortje goed te doen, maar je moet er wel niet al te veel van verwachten en soms is het ook best wat flauwtjes (met name het gedoe met de oudjes).

avatar van HALVE TAMME.
leuk tussendoortje,niets meer en niks minder.

avatar van schram101
Vermakelijk, maar hilarisch wordt het nooit. De aanwezige gore en brute kills maken het vooral leuk en de slome oudjes zijn in combinatie met de ook al niet zo vlugge zombies zijn vrij grappig. Het wordt nergens overdreven flauw, of althans stoorde ik mij er niet aan. Sterker nog, ik heb me best vermaakt.

Leuke productie, zeker wel de moeite waard.

avatar van Gang_Star
Goede gore en leuke humor maken deze film, met een behoorlijk standaard verhaal, tot een film die fijn wegkijkt.

avatar van Fryce
Groot fan van het zombie genre. Heb meerdere films gezien die bewezen dat dit genre prima gecombineerd kan worden met humor. Deze doet dat niet.

avatar van john mcclane 2
Natuurlijk haalt ie het niet bij zijn Britse mede zombie comedie Shaun .
Maar er zit een past heerlijk droge Engelse grappen in .
Bijvoorbeeld de man met de rollator . En zo nog een paar .
Lekker humor zombie tussendoortje, goed te doen.

avatar van DutchTakeshiro
"No, you soppy tart, those things are fucking zombies!"

Leuke zombiefilm. Cockneys vs Zombies bewijst dat Britten beter dan hun Amerikaanse collega's zijn als het gaat om een horrorkomedie maken. Dat typische Britse is sterk aanwezig en het gescheld vliegt je al gauw om de oren. Cockneys vs Zombies is eigenlijk een onvervalste dollemansrit met het doel om zoveel mogelijk zombies af te maken. De film mag dan absoluut niets origineels aan het genre toevoegen maar weet met een goede dosis humor en een lading gore genoeg entertainment te bieden.

Londen heeft altijd al bewezen een uitstekend decor te zijn voor een zombie Apocalyps en deze film is daar geen uitzondering op. De buitenwijken van Londen zijn heerlijk aftands en troosteloos. De effecten in de film zien er prima uit en ik heb nergens het idee gehad dat ik naar een goedkope productie zat te kijken. De cast doet het prima. Geen bekende acteurs maar dat is zeker geen gemis. De oudjes doen het leuk en het plezier straalt van ze af. Alan Ford is het leukst als veteraan en scheldkanon.

Verder is er weinig te vertellen over Cockneys vs Zombies. Het is gewoon een fijne komedie die genoeg grappen en grollen bevat om van begin tot eind interessant te blijven.

avatar van knusse stoel
Humor en lekker onnozel, Britse humor dus dan weet je het wel, altijd goed!
Dit is gewoon een (bijna) anderhalf uur heerlijk ontspanning.

avatar van blurp194
Zombies en cockneys, in deze wat platte variant geloof ik toch net weer een nieuw iets - hoewel de onderdelen op zich wel behoorlijk afgezaagd zijn natuurlijk. Toch levert het hier wel weer iets grappigs op, ondanks dat het met het comedy onderdeel af en toe wat aan de flauwe en magere kant blijft - waarbij ik vooral de cockney grappen er wat slecht uit vond komen, zoals de rhyming slang bijvoorbeeld. En zoals al vaker gezegd, Alan Ford steelt nogal de show.

avatar van Shadowed
Tja.

Opnieuw een zomedy, maar dit keer met oudjes en een paar anderen. Opzicht wel een leuk idee, maar niet al te bijzonder uitgewerkt. De humor is typisch een beetje Brits, maar gelukkig niet zo plat en af en toe wel komisch.

De film is niet heel boeiend, maar kent wel een aantal leuke scenes. Soms ook geen gebrek aan gore, dat de film ook wat naarboven helpt. De cast doet het heel prima, maar de film weet nergens echt bijzonder grappig te zijn of verfrissend.

Opzicht wel een leuk tussendoortje, maar de film weet niet bepaald ergens in uit te blinken. Prima voor een keertje bankhangen, maar voor een echt goede zombiefilm kan je beter een andere pakken.

avatar van Rancid
Ik ben echt dol op Engelse humor, maar helaas moest ik hier nooit hardop om lachen. Enkel soms eens wat gegrijns van mijn kant. Alan Ford doet het hier niet al te best. Wel wat geinige scènes zoals inderdaad die met de rollator uit de trailer. Wat leuke kills en goremomenten door de film heen. Er had wat meer spanning/horror in gemogen om het tot een wat hoger niveau te tillen.
Nu is het een redelijk filmpje om eens een keertje te zien, terwijl er in de combi van zombies en bejaarden toch echt meer had gezeten.