Labrador (2011)

Alternatieve titel: Out of Bounds

Denemarken

geregisseerd door Frederikke Aspöck
met Carsten Bjørnlund, Jakob Eklund en Stephanie Leon

Het jonge koppel Stella en Oskar bezoekt Nathan, de vader van Stella. Hij leeft een eenzaam bestaan, samen met zijn labrador op een verlaten winderig eiland. Stella is zwanger en kijkt uit naar de geboorte van haar kindje, maar Oskar twijfelt nog. Wanneer Oskar ten prooi valt aan Nathans provocaties en verbijsterd is over de relatie tussen vader en dochter, ontstaat er een onvermijdelijke confrontatie tussen de twee mannen waar Stella tussenin zit.

avatar van Movie-Addicted
Apart filmpje, speelduur was net goed 73min ipv 90min (fout hierboven).

Ja, inderdaad, apart filmpje, maar wel intrigerend. Krijgt hier weinig waardering. Oké er gebeurt niet zo heel veel, misschien wat te weinig invulling en dramatiek, maar wel een lekker broeierig sfeertje op dat gure Zweedse eiland. Want hoe zit het nu precies met die vader en die dochter. De vriend van Stella (uiterst irritant personage) probeert daar een vinger achter te krijgen. Uiteindelijk lukt dat hem ook maar daar wordt niemand wijzer van.

Ik hou wel van films die het vooral van de sfeer moeten hebben en waar niet alle vragen beantwoord worden, of misschien toch als je goed oplet. Mooie locatie en fotografie.