Rosewood Lane (2011)

Horror / Thriller

geregisseerd door Victor Salva
met Rose McGowan, Ray Wise en Lin Shaye

Dr. Sonny Blake is een psychiater die radio-talkshows doet. Wanneer haar alcoholistische vader sterft, besluit ze weer in het huis waarin ze is opgegroeid te gaan wonen. Ze doet echter de ontdekking dat haar buren doodsbang zijn voor de lokale krantenjongen. Sonny denkt dat de buren gek zijn, totdat ze de jongen ontmoet...

avatar van Peterke!
Ik vind dit echt één van de betere horrorfilms. Ik zat er helemaal in en ik vond het ook behoorlijk eng in sommige stukken. Ik vond die jongen toch behoorlijk eng overkomen en dat komt dan toch vooral door zijn ogen. Rose McGowan is een uitstekende actrice en dat laat ze in deze film ook weer goed zien. Een hele goeie horrorfilm! Echt een aanrader!!

avatar van %%%%%%
Ik kan Salva best waarderen met zijn verfrissende Jeepers Creepers, maar wat hij hier doet zal hij zelf niet eens weten en behoorlijk geschrokken zijn om het eindresultaat. Want wat een wanproduct is dit geworden zeg en ik had me er best op verheugd.

Het begint eigenlijk al met de eerste kennismaking met de bad-Guy. Zo'n bad-Guy is gewoon essentieel aan een thriller, want die maken de thriller. Ze moeten zorgen dat de kijker zich onmachtig voelt en niet kan vluchten iets richting het gevoel van machteloosheid er moet gespeeld worden met de emotie van de kijker. En juist dat ontbreekt aan Rosewood Lane. Het is allemaal zo'n dooie boel, als je de kranten jongetje cool op zijn fiets ziet stappen en weer een close-up wordt gemaakt hoe hij zijn remmen inhoud en alle buurt bewoners geschrokken ziet kijken dan heb ik me wel eens afgevraagd van : Is dit het ? De film lijkt niet af te komen van het brave imago wat er steeds om heen hangt.

De sfeer is er gewoon niet naar, de paper-boy is het gewoon niet. Het verhaal trekt op niks. Het is geen genre geworden.

1,5**

avatar van vcrrr
Onlogisch onsamenhangend geheel. Slecht geacteerd. Enkele schrikmomenten maar toch vooral een 'waste of my time'.

avatar van Thorak
dope schreef:
zelfs Rose mcGowan kan het zooitje niet redden....
Rose McGowan is een van de grotere redenen dat ik deze film 1.0* geef! Naast uiteraard het vreselijk beroerde camerawerk en acteerwerk, de vreselijk slechte dialogen en het rampzalige script (al heb ik meer het idee dat er helemaal geen script was en iedereen maar wat deed)...
Vrijwel alles dat slecht kan zijn aan een film als dit was dat ook!

avatar van Spartaan1986
Rare film die spannende en mysterieuze momenten afwisseld met stupide momenten met zwak acteerwerk. Niet goed, niet slecht dus

avatar van bjerik76
ik had deze film gekeken zonder dat ik wist waar hij over ging.
Ik wist niet eens het genre.
Eerlijk gezegd vond ik vooral het middenstuk erg sterk.
Schrikmomenten, een enge krantenjongen, die ook mij deed doen schrikken.

Is het een thriller, mysterie, horror ?
Ik vond het een beetje X files achtige sfeer.

En idd het einde was ook een behoorlijke X wat de score weer iets naar beneden haalde.
Maar prima film over het algemeen om met je ogen te rollen.

leuk " Leland Palmer" weer s te zien ook.
was helemaal gek van Twin Peaks vroeger.

avatar van *film fan*
enig idee hoe het zit met het einde?
ik snapte er nix meer van toen!!

avatar van knusse stoel
"Film Fan", ergens in de film zie je de vriend van Sonny 3 jongens staan, wat blijkt uiteindelijk?, het is een drieling!
Tenminste, dat denk ik en haal dat ook uit dat stukje film wat ik zonet aanhaalde.

Over de film, wij vonden het minimaal 3 sterren waard (7) want we hebben ze wel veel slechter gezien dit soort thrillers. Het verhaal is leuk bedacht en er zit ook wel wat griezelig delen in verwerkt, de jongen die meer kan dan een normale jongen?

Vreselijk slecht, en dan bedoel ik alles. Het verhaal, acteerwerk, cameravoering echt alles. Je komt niet in de film omdat de karakters erg oppervlakkig zijn en ergens halverwege vraag je jezelf waarom je dit in godsnaam aan het kijken bent. Ik hoopte dat het misschien toch nog iets zou worden maar helaas... Wat een slappe vertoning...

avatar van Franza
Gaap

Ik vond deze film echt een verschrikking en had dan ook moeite om mijn aandacht er hier bij te houden.

-Geen spanning
-Slecht geacteerd
-Bijna geen kills binnen beeld
-Geen schrikmomenten
-Enorm voorspelbaar
-Niet interessant
-Enorm slechte killer/creep
-Slecht/Saai einde

Voor mij hinkt deze film tegen de slechtste films aan die ik ooit gezien heb.
Maar houdt daar zijn hoofd toch nog net boven water.
Het is dat ik films nooit afzet en helemaal afkijk.
Maar deze kwam toch heel dicht in de buurt van het afzetten.

avatar van LOTR-lover
Sluit me redelijk aan bij de meeste voorgaande recensies. Vond het een nietszeggende film die continu alle kanten opvliegt. De draad ben je als kijker op een gegeven moment wel kwijt. En die hoofdrolspeelster hè, daar heb ik toch echt he-le-maal niks mee.

Nog 1,5* voor een paar spannende scenes maar meer ook niet.

3/10 (IMDB)

Niet meer dan een matige (eerste gedeelte) tot redelijke (tweede gedeelte) thriller die ook nooit ergens echt spannend wordt. Echt slecht is deze film zeker niet want hij weet wel nog enigszins te boeien en 80 minuten kijken naar Rose McGowan is natuurlijk ook niet verkeerd. Degene die overigens het best speelt in deze film is Daniel Ross Owens als de enge mysterieuze krantenjongen. Het is wel zeer ongeloofwaardig dat hij in deze film een minderjarige krantenjongen speelt want hij was 27 jaar toen deze film werd gemaakt. Als tussendoortje is deze film goed om te doen, maar meer ook niet.

avatar van PsychoDonkey
Wat een slechte film, ik heb het afgekeken met de hoop dat het beter werd.. tevergeefs..

avatar van Halcyon
Vis noch vlees. Er bestond al een film over een griezelige krantenjongen (The Paper Boy), maar deze versie - geen remake overigens - bevat bovennatuurlijke elementen, hoewel ze nooit écht getoond worden. Het uitgangspunt is oké en de mimiek van Cam de krantenjongen is inderdaad van die aard dat je liever geen abonnement neemt op de gazet. Toch komt zijn personage niet helemaal uit de verf, aangezien je nooit te weten komt waarom hij doet wat hij doet. Het zal wellicht deel uitmaken van het mysterie waarin hij gehuld is. Zo staat hij altijd vanop een afstand van alles en nog wat te taxeren met zijn duistere ogen. Enfin, Rose McGowan vergaat het steeds slechter wanneer ze hem ongewenst over de vloer krijgt. De makers spelen hier op in door de illusie te wekken dat ze zich alles inbeeldt waardoor niemand haar au sérieux neemt en het conflict al snel escaleert. Ik had het gevoel dat er meer in zat, dat het verhaal niet helemaal afgewerkt is, zo ook de ontknoping - die er eigenlijk geen is en van halfslachtig schrijfwerk getuigt. Kortom, de film is bij vlagen wel mysterieus, maar zelden spannend.

avatar van Daan258
Wat een verschrikkelijke film.
Totaal geen verhaal, geen spanning, geen sfeer en ook behoorlijk matig acteerwerk.
Heb me kapot verveeld met deze film.

Redelijk thriller, niet echt bijzonder

Zeer matige horrorfilm die op geen enkel moment spannend is, en zeker en vast geen horror toont.
Ben verbaasd dat sommige, bekende, leden van de cast zich hiervoor lieten strikken.

avatar van Shadowed
Dom.

Salva is sowieso niet een al te grote naam geworden, en deze film is eigenlijk een typisch voorbeeld van waarom. Als het verhaal zelf nog niet stompzinnig genoeg is is dit ook veel te slordig uitgewerkt bomvol fouten en ongeloofwaardigheden.

Ze hadden hier meer de tijd voor moeten nemen. Dit komt soms echt uit de lucht vallen. Op minuut 15 staat de jongen al in het huis, en op minuut 25 al bij de buurman op het dak. Soms krijgt de film zelfs een komische lading, omdat het allemaal zo dom aanvoelt en volkomen nergens op slaat. Wie verzint het dan ook, een kwaadaardige krantenjongen. What's next? De kwaadaardige ramenwasser?

Toegegeven, origineel is het dan wel. Helaas is dit niet al te origineel uitgewerkt, waarbij slechts de krantenjongen leuk acteert. McGowan enzovoort maken hiermee een behoorlijk blunder, van het moment dat ze het scherm inloopt weet je het eigenlijk al.

Niet een al te beste horror dit, mist de sfeer en spanning, maar ook de motieven. Dit leek wel komedie te zijn soms, misschien zelfs een parodie. Het idee was leuk, maar het is allemaal zo matig uitgewerkt. Wel een leuk klein twistje aan het einde, maar dat is het dan ook weer. Jammer.

avatar van Collins
Op zich valt het te prijzen dat Victor Salva iets fabriceert dat het niet moet hebben van excessief geweld en gore, maar dat het op de ouderwetse manier probeert. Met suspense, benauwende sfeer en een enkel schrikeffectje. Helaas is het resultaat van de poging niet erg angstaanjagend en spannend. De film is erg vlakjes en bevat nergens een originele invalshoek.
Aan zelfvertrouwen (en zelfoverschatting) ontbreekt het Salva trouwens niet. Eén scène in de film noemde hij zelfs even spectaculair als de douchescène in Hitchcock’s ‘Psycho’. De scène waar hij op doelt is een scène met een kattenluikje. Inderdaad, een prima scène waar de suspense even heftig de kop op steekt. Meteen ook de beste en spannendste scène uit de film. En meteen ook de enige scène waarbij ik even opveerde. Een hele aardige scène, maar de spectaculaire vergelijking met de douche ontging mij volkomen.
Een enkele leuke scène maakt natuurlijk geen spannende film. Het belangrijkste euvel in de film is dat de dreigende factor niet werkt. De dreiging bestaat uit een stalkende krantenjongen die niet in staat is om zijn personage te voorzien van heuse dreigende uitstraling. De waanzin en onvoorspelbaarheid ontbreken. De scènes waarin hij tevoorschijn komt, ogen erg kunstmatig en tot op de millimeter uitgedacht. Erg voorspelbaar dus. Elke zweem van spontaniteit en verrassing ontbreekt.
Na een dreigende actie van de krantenjongen wiens oprispingen sowieso al weinig indruk maken, volgt er verder hoegenaamd niets, zodat een spanningsboog niet eens de kans krijgt om zich te ontwikkelen. Er is immers niets om te ontwikkelen. Veel scènes komen daardoor nogal onbeholpen en vergezocht over.
Hoofrolspeelster en bedreigd object Rose McGowan acteert heel behoorlijk en is als personage het meest geloofwaardig. Zij is dan ook het enige personage dat is voorzien van een verleden van waaruit zij bepaalde angsten bestrijdt en een innerlijk conflict uitvecht. Zij is intrigerend genoeg om mee te kunnen sympathiseren. De overige personages laten zich het best omschrijven door de termen leeg en lachwekkend.
Om de film als geheel ook leeg en lachwekkend te noemen, gaat iets te ver, maar erg overtuigend is het allemaal niet. Daar kan ook een onvoorzien twistje aan het eind niets aan veranderen.