• 11.464 nieuwsartikelen
  • 9.040.491 stemmen

The Pirates! In an Adventure with Scientists! (2012)

Animatie / Avontuur | 88 minuten

Genre: Animatie / Avontuur

Alternatieve titels: The Pirates! Band of Misfits / De Piraten, Alle Buitenbeentjes aan Dek

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Peter Lord en Jeff Newitt

Met onder meer: Hugh Grant, Salma Hayek en Martin Freeman

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 25 april 2012

Plot The Pirates! In an Adventure with Scientists!

"It's a plunderful life"

Als de beruchte Pirate Captain niet voor volwaardige piraat wordt aanzien door Black Bellamy en Cutlass Liz, zet hij alles op alles om Piraat van het Jaar te worden. Samen met zijn rauwe bemanning en zijn trouwe dodo Polly moet hij een jonge wetenschapper redden en het opnemen tegen een duivelse koningin, zonder daarbij het avontuur uit het oog te verliezen.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Pirate Captain (stemrol)

The Pirate with a Scarf (stemrol)

Queen Victoria (stemrol)

Charles Darwin (stemrol)

Black Bellamy (stemrol)

Cutlass Liz (stemrol)

Peg Leg Hastings (stemrol)

The Pirate King (stemrol)

The Albino Pirate (stemrol) (UK version)

The Pirate with Gout (stemrol)

avatar van AmazingPP

AmazingPP

VforVictor schreef:

Kvond em tegenvallen, ik vond het verhaal nogal gekunseld met die die papegaai. effecten waren wel mooi.

Dodo!

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Heerlijke stop motion animatie van de hoogste kwaliteit. De stop motion an sich is dik in orde, wetende dat al deze poppetjes afzonderlijk geanimeerd zijn en dan met 24 beeldjes per seconde: ongelofelijk, wat een werk moet dat zijn geweest. Ook in de achtergronden is weer de typische Aardman humor te vinden. Waarom het in vredesnaam constant in vergelijking wordt gezet tegenover Wallace & Grommit is mij een raadsel. Disney maakt toch ook andere films dan "Toy Story"? Ik vond hem geweldig, heb af en toe echt moeten schaterlachen en dat doe ik niet zo snel bij een animatiefilm. Gekeken in Blu Ray in prachtig 3D! Vier sterren.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

Inderdaad een prima film. Als kind heb ik nog wel enkele andere Aardman-producties gezien en ik weet nog dat ik met name Chicken Run erg leuk vond. Deze The Pirates! In an Adventure with Scientists weet zich vooral te onderscheiden van andere animatiefilms door de ietwat satirische toon. Bekende figuren uit de Britse geschiedenis (zoals Queen Victoria en Charles Darwin) worden flink gekarikaturiseerd en dat levert een aantal grappige momenten op. Ook fictieve personages als de Pirate Captain en zijn rechterhand Number Two zijn erg leuk bedacht en uitgewerkt. Wat dat betreft denk ik dat de film op succesvolle wijze zowel het jonge als volwassen publiek heeft weten te bereiken. De bekende stemmencast is erg sterk, de soundtrack fijn en de animatie, hoewel ik waarschijnlijk zelf altijd een grotere fan zal blijven van handgetekende animatie, ontzettend knap gedaan. Bij vlagen weliswaar wat (te) hysterisch, maar met de amusementswaarde zit het helemaal goed.

avatar van ILDIB

ILDIB

Heerlijke en vermakelijke film. Leuke verwijzingen ook.