Jack and Diane (2012)

Alternatieve titel: Jack & Diane

Drama / Horror

geregisseerd door Bradley Rust Gray
met Juno Temple, Riley Keough en Kylie Minogue

Jack en Diane, twee tienermeisjes, ontmoeten elkaar in New York City en brengen een onstuimige nacht met elkaar door. De betoverende onschuld van Diane ontdooit het kille hart van Jack. Maar als Jack verneemt dat Diane over een week het land verlaat wordt ze afstandelijk. Diane zal er alles aan moeten doen om hun liefde te redden. Ze kampt echter met een geheim: dit nieuwe seksuele verlangen wekt bij haar visioenen over weerwolven op.

avatar van beavis
staat daar nu echt "animation by the Quay brothers"?
lijkt me een zeer interessant independent genre filmpje!

avatar van pierrrke
Ik zou maar niet teveel hoop krijgen op deze film.

De bovenstaande link bevat eigenlijk het enige beetje horror-moment in de film. Want het is niets meer dan een stel lesbische meisjes die beetje verliefd zitten te doen tegen mekaar. Verhaal is nauwelijks iets van te bespeuren en sympathie voor de meisjes is bij mij ook zoek. Als je veel weerwolf verwacht dan zal je je erg bedrogen voelen want verder dan de zogenaamde visioenen zal het nooit komen, sterker zelfs de weerwolf heeft niets met het verhaal te maken dus ga ik ervan uit dat het om een symbolische betekenis gaat die ik over het hoofd gezien heb.

luister naar mijn goede raad en spaar je geld. Want ik weet nog altijd niet goed naar wat voor wazige rommel ik heb zitten kijken.

avatar van tattoobob
Ik denk dat ik deze ga passeren,tenzij kylie naakt gaat?

avatar van pierrrke
kan me geen naakt herinneren dus dan was het niet de moeite , gewoon keihard negeren deze film

avatar van hannes64
Juno Temple is sprekend een jonge Renee Zellweger.
De film zelf is prut, maar `t ging mij meer om Kylie.
En naakt, nee, niet echt.
Horror gebeuren?, ook niet eens.
Heb em toch helemaal uitgekeken, krijgt van mij 1 ster, voor de moeite, èn Kylie.

avatar van blurp194
Wat een onzinnig slechte film. Traag op het slaapverwekkende af. Een horrorplotje wat er echt met de haren bijgesleept wordt. Kylie staat op de poster om publiek naar binnen te lokken, meer kan ik er niet van maken. Ohja, Juno Temple met haar kinderstemmetje en kinderachtige gedoe is best irritant.

Amaai zeg, slecht slecht en nog eens bar bar slecht, ik had beter deze keer naar de reacties geluisterd en niet beginnen kijken, het is idd echt erg, enorm saai, er zit niks in, geen spanning, geen horror, gewoon 2 lesbische trienen die zever vekopen en voor de rest??? Noppes.
één vd slechtste films die ik ooit al gezien heb zeg en het gebeurt niet zoveel ik dit moet posten.

Ik weet niet goed wat ik van deze film, over verwarring van je lesbische identiteit, denken moet. Ik vermoed dat 'Jack and Diane' in de kern een intrigerend, tamelijk fijngevoelig lesbisch coming-of-age weerwolfverhaal is (hoe liefde werkelijk, bij een eerste ervaring voelt), maar het wordt alles behalve subtiel gebracht. De regisseur kiest liever voor een paar bloedige en overdreven metaforen. De beide meisjes zijn zo verliefd dat zij veranderen in monsters, maar omdat de zichtbare weerwolf-elementen ontbreken, is het effect tegenovergesteld.

avatar van klini-oma
Je moet deze film denk ik niet te letterlijk nemen.
Ik zou dit soort films normaal gesproken afzetten na de eerste 'monster-achtige' beelden.
Maar besloot in mijn thema 'een luchtige film kijk avond' deze film toch verder te bekijken.
En kwam tot de conclusie dat de 'monsters' zoals Gauke al zegt als metafoor gebruikt worden.
Als je van deze film horror verwacht, dan zit je hier verkeerd.
Het is eerder een liefdesverhaal over 2 eigenzinnige tieners met soms ook wat humor erin.

avatar van Decec
Een redelijk drama/horror/romantiekfilm...
Redelijk verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Alleen laatste stukje speelt horror (slecht gemaakt)...
Prima achtergrond geluid
(geen Dolby Digital aanwezig)...
Prima kwaliteit breedbeeld
(geen HD aanwezig)...
Geen moeite waard...

avatar van tattoobob
Niet de moeite waard bedoel je?

avatar van Decec
ja

Jeetje wat een zeurpieten hier allemaal zeg. Hadden een weerwolvenverhaal verwacht en kregen dat niet. En nou zijn ze boos. En daarom weinig puntjes. Ulla!

Ik vond het een prachtige film. Met twee prachtige actrices. Gauke omschrijft het prima:
in de kern een intrigerend, tamelijk fijngevoelig lesbisch coming-of-age (weerwolf) verhaal
. Ach, met weerwolven heeft het natuurlijk weinig te maken. Is een soort Amerikaanse preocupatie, net als Haloween. Wij in Europa hebben niks met weerwolven. Gelukkig maar. Zal wel staan voor transformatie of omvorming, worsteling om de grote stap te zetten, angst voor het onbekende. Verzin het maar.

Dat gedoe heeft deze film ook helemaal niet nodig. Het is jammer genoeg niet één scène maar het is door de hele film door gemonteerd. Maar goed, als je er niet op let blijft er een heel geloofwaardige film over, over twee met hun seksualiteit en identiteit worstelende meisjes, die elkaar proberen te bereiken, terwijl dat uiteindelijk toch niet gaat lukken. Verwacht geen happy end, al is het een Amerikaanse film.

Zitten best leuke grapjes in: Zoals met je voeten tegen een ander z'n neus tikken. Waarom, vraagt Jack verbaasd? Omdat ik dat leuk vind, zegt Diane. En die voortdurende bloedneuzen. Ik zat warempel zelf bijna naar zakdoekjes te zoeken.

avatar van SanderPuntCom
Ik snap de lage beoordelingen niet echt. De enige reden zou kunnen zijn is dat veel mensen een (erotisch) horrorfilmpje hadden verwacht, iets in de aard van de Ginger Snaps-trilogie.

Veel om het lijf heeft de film nu ook weer niet, (we zien 2 meisjes die intiem worden, maar verder komt er niet meer veel (horror)) en toch heb ik genoten van deze film. Er komen een paar sterke scènes in en de film heeft zeker een goed tempo.

Ps: De soundtrack was leuk

Mooi in beeld gebracht en ook goede vertolkingen, maar ik vond de film in zijn geheel te saai.
Kon me amper boeien.

avatar van Zwolle84
Het is vrij zeldzaam dat ik zulke lage cijfers geef, maar hier kan ik echt totaal niets mee. Het is puur vanwege de immer sterk spelende Juno Temple dat ik überhaupt de finish gehaald heb, maar zelfs zij kan dit vehikel niet op sleeptouw nemen.

Er zal ongetwijfeld een diepere betekenis achter het geheel hebben gezeten en ik was zeker niet uit op een lekker spannend weerwolffilmpje, maar wel op... íéts. Dit is gewoon een 100 minuten durende aaneenschakeling van slappe dialogen die de gehele rit focust op het liefdesverhaal van de twee meisjes. De twee hebben echter totaal geen onderlinge chemie, waardoor ik geen moment in het verhaal ging geloven, de niet-werkende weerwolfstukken nog buiten beschouwing latend.

Paar leuke scènes en zoals gezegd sterk acteerwerk van Juno, verder een eindeloze kwelling die zich tergend langzaam voortsleept. Zonde dat ze zich met zoveel talent aan zo'n niemendalletje verbindt.

avatar van mjk87
Saai. Behoudens enkele fraaie scènes en een altijd fijne mooi mysterieuze Temple was hier echt helemaal niets in te vinden. Chemie wordt gemist, net als passie überhaupt in deze futloze film. Daardoor is dit gewoonweg niet uit te zitten, hoewel er meer moois in vinden is dan films die ik weleens hoger waardeer. Maar kijkgenot is soms niet genoeg, kijkplezier wil ook wat. 1,0*.

avatar van keimpeS
Aparte film, gewoon niet helemaal mijn ding!