The Adventures of Huckleberry Finn (1960)

Avontuur / Drama

geregisseerd door Michael Curtiz
met Eddie Hodges, Tony Randall en Patricia McCormack

Huck Finn (Eddie Hodges) woont bij een weduwe en een slaaf. Als zijn vader weer eens opduikt verlangt hij geld van de vrouw en neemt Huck mee als onderpand. Huck ontsnapt echter en komt zijn vriend de slaaf tegen en samen gaan ze er van door om te vluchten van alle nare omstandigheden.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
De kwaliteit doet de film veel ouder uitschijnen dan hij werkelijk is. Eerst dacht ik te maken te hebben met een film uit de jaren '40. Naar gelijksoortige 'blockbusters' uit de jaren '30 en '40 als The Adventures of Robin Hood, Wizard of Oz en The Three musketeers. Deze is veel later, maar mist de charme van weleer. Al is het qua beeld vrij oud voor een film van de jaren '60.

Zeer speciaal is de film niet en zelfs wat voorspelbaar. De film moet gedragen worden door de kleine Huckleberry, maar die komt eigenlijk te kort. En verder speelt iedereen expliciet een bijrol. Het verhaal lijkt me wel een leuk avonturenverhaal voor jongeren en er zal wel iets van te maken zijn, maar deze verfilming blijkt toch niet de beste te zijn. Nochtans kende ik Huckleberry Finn enkel van naam en kon ik het verhaal zelf gerust op me af laten komen. Hier had ik meer van verwacht...

Dick2008
Het is maar tijdelijk dat ik me weer op oude films stort, TCM, had ik graag eerder willen hebben maar het is net als Nostalgienet, nu ik het heb, vind ik er maar niks aan. Allemaal al bij de BBC en elders geweest... doorlopend herhalingen.... Toen ik me op de site aanmeldde moest ik weinig hebben van recentere films, vol lof over "klassieke" films, maar daar is nu niet veel meer van over.

Zal wel een jeugdfilm zijn, maar erg gedateerd. Ik dacht bij het begin even aan Show Boat en dat klopt aldus IMDb ook. Niks voor mij deze film. Het leek me inderdaad ook een veel oudere film, uit de jaren '40 maar hoewel meerdere versies was het toch deze, maar 1960 hoewel Dorores Hawkins die zingt, lijkt me niet uit de tijd van Huckleberry...laat komedie er ook maar af. 1.0

avatar van Phantasm
Ik vond dit maar een erg trage film die maar niet op gang wil komen, dan kun je nog beter de serie zien die een stuk beter is.

avatar van Decec
Een redelijk avontuur/komedie/drama/familie film...
Redelijk verhaal...
Ouderwetse acteerwerk...
Jonge acteur Eddie Hodges, veel te jong voor rokers?
Ouderwetse klassieke muziek
(geen Dolby Digital aanwezig)...
Redelijk kwaliteit klein breedbeeld...

In 1961 had Eddie Hodges (geboren in 1947) internationaal groot succes als zanger met het liedje "I'm gonna knock on your door". Toen hij volwassen werd verliet hij de show- en filmbusiness, hoewel hij nog een paar maal een gastrol vervulde.