A Good Old Fashioned Orgy (2011)

geregisseerd door Alex Gregory en Peter Huyck
met Lake Bell, Leslie Bibb en Lindsay Sloane

Een groep dertigers, die al vrienden zijn sinds de middelbare school, geven regelmatig zomerfeesten in een vakantiehuis in de Hamptons. Wanneer de vader van Eric besluit het vakantiehuis te verkopen komt hier een eind aan. Om het groots af te sluiten roept Eric zijn vrienden op om nog één keer een feest te geven: een orgie.

avatar van GuidO96
In de Bios gezien en me weinig momenten niet verveeld, tuurlijk, het is geen top comedie, maar deze film bleef me toch wel aardig boeien

avatar van mikey
Zoals de hoofdpersoon al zei (zoon van Don J.) wij zijn de sufste generatie ooit. En deze film is het bewijs. Gehele film gaar over de vraag: zullen we een orgie organiseren? Achteraf gezien hadden ze het niet moeten doen.

avatar van jeroentjuhhhhh
Beetje Funny People (2009) achtig, weinig puns maar veel kleine komische prikjes die het geheel erg down to earth en simpel houdt. Daar was ik eerder naar op zoek dan een spervuur aan debiele grappen en die verwachting klopte wel.

avatar van Sarasani
redelijke film met een paar aardige momenten. Helaas duurt het middenstuk te lang waardoor de aandacht wat verslapt. 3*

avatar van Bakema NL
'verslapt'....hahhaha...

Ahum. Gewoon leuk filmpje. Vermakelijk genoeg, maar geen hoogvlieger. Kijkt echt lekkerder weg dan een Hangover, die films vind ik pas vreselijk...mijn mening.
Dus overslaan hoef je deze niet, gewoon kijken als ie toevallig langskomt.
En natuurlijk is de orgie (te) vriendelijk in beeld gebracht, het is een Amerikaanse film.

Slechte film waarin een vriendengroep besluit om een gezamenlijk een orgie te organiseren. De onderbroeken-humor is plat en flauw en nergens echt om te lachen. En het blijft allemaal ook nogal braaf, ondanks dat de titel anders doet vermoeden. Het verhaal zelf is nogal eentonig van aard en het acteerwerk is niet al te best.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Precies wat je er van kan verwachten, simpel en luchtig vermaak met hier en daar de bekende clichés maar daarentegen wel erg fijn kijk voer als je er voor in the mood bent!
A Good Old Fashioned Orgy probeert op geen moment meer te zijn dan dat het is, en dat is misschien juist wel het fijne!

Luchtig, vermakelijk en zeer makkelijk kijk voer.!

Afgaande op de titel had ik deze film een stuk platvloerser verwacht dan hij uiteindelijk bleek te zijn. Hierboven wordt ergens over onderbroekenlol gesproken, maar ik moet zeggen dat ik dat voor deze film niet echt van toepassing vind. Voor een film met zo'n titel is het allemaal zelfs nogal braaf en ingetogen.

Dat gezegd zijnde, een hoogvlieger is dit niet. Maar er wordt degelijk geacteerd en er viel wat dat betreft niemand uit de toon. Vaak heb je bij dit soort films wel één of meerdere irritante personages. Maar dat was hier eigenlijk niet het geval.

Het verhaaltje stelde niet zoveel voor, al is het wel een leuke insteek: een groepje vrienden dat besluit zich samen in een orgie te werpen. Daar had wel meer mee gedaan kunnen worden.

Wel straf dat in een groep van dertigers alle vrouwen er nog zo strak uitzien

Flauwe onnozele bedoeling met ook geen enkele geslaagde grap en ook weinig bloot (wel veel bijna bloot). Wat blijft er dan nog over, inderdaad weinig. De enige scene die nog een beetje geslaagd was, was de scene met David Koechner tijdens de orgie (overigens niet de orgie waar dit verhaal om draait). De mannelijk cast is vreselijk slecht (vooral Tyler Labine) en hetzelfde geldt voor de vrouwelijke cast, m.u.v. dat een aantal vrouwen er best fraai uitzagen (Leslie Bibb, Michelle Borth, Lindsay Sloane en met name de ietwat aparte Angela Sarafyan die ook nog even topless te zien was. Ze deed me overigens denken aan Mary Padian uit de realityserie "Storage Wars: Texas"). Gelukkig duurt de film niet al te lang met net geen 90 minuten.

P.S. wel geinig dat jaren 80 pornoster Nina Harley (inmiddels behoorlijk op leeftijd, maar nog steeds maakt ze pornofilms) ook voorkomt in deze film, weliswaar maar een paar seconden en ook nog via een televisie.

Wat een slechte film met al dat hypocriete gedoe over seks, typisch Amerikaans.
Allemaal heel suggestief en in feite valt er helemaal niets bijzonders te zien.

avatar van john mcclane 2
dit had beter een komisch/drama kunnen zijn,,,,,als ze het beter hadden geschreven.
want nu is het vlees noch vis. ik in ieder geval heb niet een keer gelachen.
kijkt verder redelijk weg.en mensen die echt een orgie verwachten moeten misschien naar een sex site,want dat gebeurd natuurlijk niet.
maar de film is zeker niet braaf,verbaas me dat het kijk advies vanaf 12 is,,,

Wel een super niet te extreem of te ver gezochte humor. het was meer hedendaags vooral op laatste toen het moest beginnen niemand wist wie of hoe (zoals in echt ook gaat zijn) , terwijl men in andere films met als dit normaal gewoon begint alsof het normaal is Enkel die Angela Sarafyan leek echt dat die aan de drugs zat in de film

avatar van Glennekeeeee
De enige aantrekkingskracht voor deze film is Jason Sudeikis. De man die tegenwoordig in Amerika bij éen van de populairste komische acteurs hoort was in 2011 nog niet zo groot als nu én net daarom wou ik deze film zien.

A Good Old Fashioned Orgy vindt zeker niet het water uit maar anderzijds valt de film wel 1 ding te prijzen. Alle standaardzaken van dit soort komedies zien aanwezig maar het zeemzoete pad van relaties en andere worden wel op een grappige manier neergezet. Ok, Sudeikis wordt verliefd op iemand maar er een orgie voor opzij zetten? nee en als die toch even gaat uitwaaien en een onwennige situatie tegemoet komt gaat de film niet even dramatisch doen, nee gewoon het seksueel getinte thema nog wat extra in vaart brengen. Het is dan ook jammer dat er op zich wel leuke zaken zijn aan deze film maar het te vaak in flitsen is en het niveau niet kan aanhouden. De echte lachsalvo's zijn op éen hand te tellen maar anderzijds verveelt de film evenmin.

AGOFO is een matige komedie die met enkele aardige zaken nog stand weet te houden en onderhoudend blijft maar een topper kan je dit zeker niet noemen.

avatar van Kondoro0614
A Good Old Fashioned Orgy

Een mix van Grown Ups en je krijgt A Good Old Fashioned Orgy. Ik moet zeggen dat ik me niet erg verveeld heb, ik kon opzich er best wel om lachen. Gewoon een paar domme oude mensen met veel naakte meiden is altijd een pluspunt, heb er echt van genoten (niet op de verkeerde manier). Heb goed gelachen en de film was echt wel geinig en op zo'n weg gebracht dat ik me eigenlijk niet veel heb verveeld.

Het verhaal was slapjes maar geinig om te volgen, het concept is oké maar daar blijft het bij. Jason Sudeikis speelt een goede rol, ik vind dit toch wel een hele leuke acteur en kan altijd in een deuk liggen om de beste man. De rest vond ik prima acteren maar van de meesten kon het wel wat beter, door spanning loze momenten waren ze toch matig aan het acteren. A Good Old Fashioned Orgy, prima komedie!

avatar van Moviestar1979
Een leuke komedie die zonder sets werd opgenomen. Alles werd op diverse locaties gefilmd.

Het verhaal heeft zo z'n leuke momenten, en is niet geheel voorspelbaar. Deze film onderscheid zich juist van de standaard seks-komedies zoals we ze kennen. Er verscheen geregeld een glimlach op m'n gezicht. Geen briljante humor, maar zeker niet saai.

3,0 *

Best leuk eigenlijk. Een titel als deze zorgt natuurlijk wel voor enige vooroordelen, maar de film was absoluut minder flauw en plat dan het pretendeert te zijn met een titel als A Good Old Fashioned Orgy.

De vriendengroep is leuk. Ze zijn goed op elkaar ingespeeld en het is vermakelijk om naar ze te kijken in de aanloop naar de orgie. Hun enthousiasme is aanstekelijk en ik heb me eigenlijk geen moment verveeld. De orgie zelf was een beetje een anti-climax, omdat er eigenlijk niet zo bijster veel interessants gebeurde na het ongemakkelijke moment waarop de orgie eigenlijk zou moeten beginnen.

Het is allemaal niet bijzonder grappig, maar het verveelt niet en heeft een lekker, luchtig sfeertje over zich hangen met leuke acteurs.