Biker Boyz (2003)

2,53

Actie

geregisseerd door Reggie Rock Bythewood
met Laurence Fishburne, Derek Luke en Orlando Jones

In de onderwereld van de motorclubs is er één koning: Smoke, oftewel King of Cali (Laurence Fishburne). Zijn hoge en dominante positie wordt echter bedreigd door een nieuwkomer in de motorwereld. Kid (Derek Luke) heeft er alles voor over om Smokes helm en daarmee ook zijn titel te veroveren.

79 BERICHTEN5 MENINGEN

avatar van Pitakaas

geplaatst: 12 april 2009, 01:14 uur [permalink]
Vond er echt geen reet aan.. Op m'n 13e zou ik hem vast tof hebben gevonden met al die vette Hayabusa's, retesnelle actie en stoere mannen, maar nu vind ik het maar lompe mietjes met rare BB pakjes.
Fishburne doet het wel aardig, maar dat zal deze film niet redden, dat het moet doen met een matig verhaal en matig camerawerk.
Tja, leuk dus als je óf te veelt hebt gezopen of je nog op je 13e droomt van een dikke motorfiets. Voor motorliefhebbers zelf weinig reden om te kijken.

avatar van DeCol
geplaatst: 16 april 2009, 14:22 uur [permalink]
Niet heel slecht maar ook niet echt goed. Vond hem de eerste keer beter dan nu dus vandaar die halve ster omlaag. Qua actie en stunts ziet het er goed uit en daar heb ik ook niet echt iets op te merken. De acteerprestaties, het verhaal en het camerawerk is daarentegen wat ondermaats. Toch is de film niet onaardig om te kijken.

avatar van Timothyvdmeer
geplaatst: 16 april 2009, 17:00 uur [permalink]
Vond alleen de actie te pruimen in deze film. Maar verder is het een film van niets. De acteerprestaties zijn om te huilen. Derek Luke is helemaal drama. Op een gegeven moment blijft ie op zijn moter zitten en rijdt 10 sec later weg...nog wint hij een sprintrace...kloppen?? Dacht het niet!!!!

G to the J
geplaatst: 2 mei 2009, 13:35 uur [permalink]
Slechte film..
alleen die motoren zijn echt of the hook..

orbit
geplaatst: 3 mei 2009, 02:41 uur [permalink]
Totale clichée film met de oudste thema's allertijden.. eindigt dan ook volkomen verwacht in een slap melodramtaisch einde wat kompleet te verwachten was. Een scriptschrijver moet hebben gedacht: weet je wat verkoopt? Zwarte Hells Angels ipv blanke! Ja, briljant! 😴

geplaatst: 3 mei 2009, 11:07 uur [permalink]
In die tijd was het in de hood nogal populair om op motoren te scheuren, kortstondige hype.
Heeft verder niks met Hells Angels te maken.

avatar van ( J )
geplaatst: 2 november 2009, 16:32 uur [permalink]
Matige film...maar al stukken beter dan het soortgelijke torque...

avatar van Sjoerdow
geplaatst: 2 december 2009, 01:02 uur [permalink]
Slecht, maar inderdaad beter dan Torque.

Ook in deze film voel ik geen enkele sympathie voor de hoofdrolspeler, wat een arrogant klote-ventje zeg!

2 sterren voor de aardige motors

avatar van vrossi
geplaatst: 27 juli 2010, 16:46 uur [permalink]
waardeloze film had het niet slechter kunnen verzinnen

overdreven imago's tegelijk van de motorafstappen als een stel mietjes zingen schreeuwen wat zijn we toch geweldig vraag me echt af voor welk categorie mensen deze film bedoeld is.

uber slechte muziek
hun houding/karakter is zo afschuwelijk slecht van alle personage's op zich,

een ware schande voor de motorfanaten
kan in de flop 100 als #1

geplaatst: 26 oktober 2010, 21:40 uur [permalink]
Een betere basis dan Torque; teniet gedaan door teruggrijpen naar cliche's: 1.50 (1.40)
Clichematig en tergend voorspelbaar actiespektakel, waar zelfs het nodige drama doorheen is geroerd door regisseur en schrijver Bythewood. Dat maakt van Biker Boyz weliswaar een geheel eigen product met dito indentiteit, maar daarmee is het niet meteen goed, of veelbelovend. Verre van zelfs. Tevens wordt maar weer eens aangetoond dat het hebben van de juiste contacten niet onbelangrijk is. Want wie van Fishburne, Rock, Luke, Tate of Hounsou had hier anders ingestapt. Niet dat zei deze film naar een hoger level tillen, maar opmerkelijk is het des te meer. Het verhaal is te doorzichtig, de momenten van actie te voorzichtig en ook de cinematografie redt het vege lijf van Biker Boyz niet. Ik heb me niet verveeld, dus laat ik de prent daar niet te kort mee doen, maar het is te oppervlakkig.

avatar van Grizzly3030
geplaatst: 5 december 2010, 20:47 uur [permalink]
Wat een but-film. Slappe Fast and Furious aftreksel

dominion
geplaatst: 22 december 2010, 13:09 uur [permalink]
Leuke actiefilm.

Vond de film persoonlijk heel leuk en ik snap dus ook niet waarom hij zo laag scoort op IMDB en MM.
Maar ik hou ook heel erg van motors dus dat scheelt.
En de motors die hier in voorkomen zijn echt heel mooi.
Laurence Fishburne vind ik ook zeker geen slechte acteur.
Dus enigszins toch een vermakelijk filmpje.

avatar van Timothyvdmeer
geplaatst: 22 december 2010, 14:01 uur [permalink]
hij scoort zo laag omdat hij verschrikkelijk onrealistisch is.

dominion
geplaatst: 23 december 2010, 11:33 uur [permalink]
Maar dan kan hij toch nog wel leuk zijn 🙂.

avatar van movierobert
geplaatst: 14 april 2011, 16:39 uur [permalink]
Ik vind het anders een prima te pruimen film, en misschien was het iets onrealistich, maar als ik daar op ga letten hoef ik een heleboel films niet meer te zien.
Voor mij is dit wel hoog vermaak, het acterenen kon beter, soundtrack was goed en heb me verder nergens aan gestoord.
Vond hem zelfs beter dan Torque en zeker niet onderdoen voor een aantal delen van the Fast & Furious
Ook al begrijp ik wel heel goed, dat als je 16 bent geweest dat de film ieder jaar minder leuk zal worden.

avatar van DragQueen
geplaatst: 6 juni 2011, 09:06 uur [permalink]
Matige film, waarin het acteerwerk nog het minste overtuigt. Maar ook het inspiratieloze verhaal is niets anders dan een opeenstapeling van cliches. Derek Luke acteerde hier als een zak hooi. En ook fishburne is in deze film geen toegevoegde waarde. Hier en daar valt er dan nog wel te genieten van een van de vele onrealistische actiescenes. Maar over het algemeen is dit een slappe produktie. 2 sterren.

ipman-99
geplaatst: 23 december 2013, 15:02 uur [permalink]
"You talk like a man, let's see if you could ride like one." ... 😜 " !!!

Snelle Actiefilm (Heropfrissing) 😛 !!! Opnieuw heerlijk genieten van dit soort genre films !
Aardig verhaaltje met een leuke cast en soundtrack !
De actie was heerlijk over the top en bracht puur entertainment !
De vrouwen moesten opnieuw veel show verkopen (zoals in 'Torque') met vooral weinig textiel aan 😉 ! In zijn specifieke genre is dat gewoon heerlijk entertainment !!!

avatar van Brabants
geplaatst: 28 september 2014, 11:47 uur [permalink]
Vlotte actiefilm waarbij i.p.v. snelle auto's het doek gevuld wordt met snelle racemotors. Het verhaal leent zich goed voor de snelle motors maar het acteerwerk is helaas van een bijzonder laag niveau. Het is Laurence Fishburne die de film in zijn eentje moet dragen, waarbij gezegd moet worden dat het hem vrij aardig lukt. Verwacht hierdoor geen hoogstaande film, maar een actiefilm die zeker wel lekker wegkijkt.

avatar van Noodless
geplaatst: 19 april, 08:58 uur [permalink]
Door het zeer zwakke slot trek ik er nog een punt vanaf. Het verhaal stelt niks voor en de actiescènes zien er ook niet altijd even goed uit. Het acteerwerk is matig en sommige scènes rond de motorbende zien er belachelijk uit : bv. de bikewash i.p.v. carwash, het gelijktijdig afstappen van de motor, de flauwe kreetjes, .... . 3/10