Super Eruption (2011)

Sciencefiction

geregisseerd door Matt Codd
met Peter Vollebregt, MyAnna Buring en Richard Burgi

Onder het Amerikaanse nationale park Yellowstone ligt het Yellowstone Caldera, een gigantische hotspot voor vulkanische activiteit. Bij wetenschappers ook wel bekend als een supervulkaan. Nu, na honderdduizenden jaren dreigt de vulkaan uit te barsten met als gevolg dat het een groot deel van de Verenigde Staten weg kan vagen, met miljoenen doden als gevolg. Plotseling barst een klein deel van de Caldera. De temperatuur daalt en de lucht vult zich met vuile zwarte wolken van vulkanisch as en destructieve bliksem. Als de rest van de Caldera dreigt te exploderen is het aan een stel top-wetenschappers en een park-ranger om de uitbarsting te stoppen. Ze moeten de lava zien in te sluiten en voorkomen dat de giftige wolken zich verspreiden, voordat de hemel zwart wordt en het land in een permanente apocalyptische uitbarsting ten onder gaat.

Ok deze film is echt slecht met veel fouten en onmogelijke dingen.

Waarom komt er in hemels naam een andere tijdslijn voor in een film over een vulkaan uitbarsting.

Magma laten kristalliseren natuurlijk :s of het idee om de magma te laten exploderen zodat de magma verdampt, lekker mogelijk ook.

avatar van Ace Hanlon
Eigenlijk het kijken niet waard, maar de ontzettende verzameling bij elkaar gezochte onzin maakt er onbedoeld een komedie van, zodat het toch nog wat wordt. Meer dan 1* is hij echter niet waard.

avatar van coldstorm
ik deel de meningen van de 2 boven mij
er is nog 1 vulkanen film wat ik moet zien maar op dit moment
is supervolcano de beste

deze film krijgt ook van mij niet veel 1 ster zijn 2 puntjes

omdat er ook wel wat goeie dingen in zaten