ad
  • 8.078.744 stemmen

The Boy Who Cried Werewolf (2010)

Familie / Komedie | 83 minuten

Genre: Familie / Komedie

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada

Geregisseerd door: Eric Bross

Met onder meer: Victoria Justice, Chase Ellison en Brooke D'Orsay

Releasedatum: 22 oktober 2010

Over The Boy Who Cried Werewolf

Een familie uit Californië erft een kasteel in Roemenië. Vooral de zoon vindt dit geweldig, omdat hij geobsedeerd is door monsters en horrorfilms. En zo'n oud kasteel spreekt tot de verbeelding. De dochter van de familie is op haar school niet de populairste totdat ze besmet geraakt met bloed van een weerwolf en ze superkrachten krijgt. Als het echter volle maan wordt, beginnen de problemen pas echt.

imageimageimage

avatar van pjottrr

pjottrr

Tsja, wat zal ik er van zeggen.

dit betreft een absolute nickelodeon kinderfilm.

acteertalent is niet heel bijzonder, en special effects ontbreken. Maar mocht je de leeftijd van volwassen nog niet bereikt hebben, zou deze film de moeite waard kunnen zijn.

avatar van Elineloves

Elineloves

Victoria Justice is echt een prachtig meisje,zie haar altijd graag in Victorious. Toch schrok ik even toen ik haar in deze film zag, eerste wat ik dacht was: 'Meisje, ga alsjeblieft eten.' Ze was echt héél mager, vooral haar ingevallen gezicht was niet zo mooi.

Het was niet mijn soort film. Kan me voorstellen dat de jeugdige kijkers het super tof en spannend vinden, maar voor mij was het allemaal net iets té. Het weerwolf vs. vampieren gebeuren is een béétje (Lees: heel erg) uitgemolken en eigenlijk zie je overal wel hetzelfde.

Ik vond het gezin ook niet heel leuk. De pa, het kleine broertje.. Het hele 'Ik mis mama ook' / Papa gaat daten gebeuren. Hebben we al te vaak gezien. Madame V. was ook een potje irritant met haar vreselijke accent.

Enige leuke was het 'Hit me baby one more time' gebeuren.

avatar van galaxydriver32

galaxydriver32

zag een stukje op nickelodeon jemig wat zagen die wolven er nep uit

avatar van rugbyer10

rugbyer10

voor de oudjes is het geen bijzondere film maar mijn kids vonden hem toch spannend en leuk, echt fam film.

avatar van Smofo

Smofo

Ach ja, redelijke film als je het mij vraagt. Opzich niet slecht alleen vind ik het niveau op het einde erg laag. Daarom ook maar een 3.0.

avatar van galaxydriver32

galaxydriver32

alleen blijft Victoria Justice wel een goede actrice

avatar van nclo

nclo

Zoals al hierboven genoemd was, het is geen film voor mensen boven de 12, maar desondanks geen lekkere wegkijk film waar de aandacht niet vol naar Justice gaat, in tegenstelling tot die moderne Disney-films. Deze kijkt lekker weg en ik moest mijzelf ook wel eens betrappen op een glimlach. Het verhaal vond ik matig, zeer matig. Maar daarvoor kijk je zo'n film natuurlijk niet.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Voorspelbare kinderfilm met een slap verhaal, flauwe humor en slechte special FX. Misschien dat de kleintjes dit leuk vinden maar ik vond het tenenkrommend slecht. 1,5 ster

avatar van Phantasm

Phantasm

Inderdaad, leuk voor de kids.

avatar van Shadowed

Shadowed

Flauw.

Een Nickelodeon-film is niet het soort dat bekend staat om zijn kwaliteit, maar toch vond ik het wel een leuk projectje om eens te zien. Justice vond ik vroeger erg leuk, maar dat is tegenwoordig niet echt meer zo. Wel weer leuk om Justice hier in 1 van haar jongere rollen te zien.

Justice doet het redelijk verder maar je merkt toch wel een bepaalde lijn van onervarenheid. Het is soms iets te geforceerd en nep. Dan vond ik Ellison stiekem een stukje beter omdat hij toch wat meer naturel overkwam. De volwassenen spelen ze er beide wel in ieder geval met gemak uit. Brooks zet haarzelf wel een beetje voor aap hier.

Sfeertje is verder wel leuk, het valt me toch wel vaak op dat kinderfilms een leukere weergave geven van het Halloween-feest. De sfeer hangt hier weer goed in, maar ook de decoraties van het kasteel en het stadje zelf zijn erg geslaagd. Ze hebben echt wel hun best gedaan en daar kan ik als kijker best van genieten.

Verder is het een kinderhorrorfilm, maar van het flauwe soort. Erg eng zal het ook niet worden, laat je vooral niet gek maken door de kijkwijzer. De onderwerpen zoals vampieren en weerwolven worden erg tam uitgewerkt. Logisch ook aangezien dit voor kinderen is, maar toch hoop je op een klein beetje meer spanning hier en daar.

Verder is het allemaal best kinderachtig, tevens een logische keuze, maar je hoopt stiekem toch dat Nickelodeon tot iets anders in staat is dan dit soort karikaturale personages. Het is te vaak hetzelfde, en hier dus ook. Een typische Nickelodeon-film, maar dan in een horrorjasje. Vermakelijk en vlot, maar totaal niet bijzonder en best flauw.