Trade of Innocents (2012)

Verenigde Staten / Thailand
Drama / Thriller

geregisseerd door Christopher M. Bessette
met Mira Sorvino, Dermot Mulroney en John Billingsley

Alex (Dermot Mulroney) en Claire (Mira Sorvino) Becker zijn een getrouwd Amerikaans stel dat rouwt om het verlies van hun dochter. Ze besluiten in Cambodja de strijd aan te gaan tegen de mensenhandel. Ze groeien uit tot de enige hoop en vertrouwenspersonen van een jong meisje dat ze proberen te redden uit de klauwen van een sadistische en onmenselijke mensenhandelaar die meisjes levert aan bordelen in de achterbuurten.

avatar van mcdaktari
Ik zal m toch eens proberen zonder eerst de trailer te kijken en wie weet is het wel een onverwachte goeie film, aldus dat hoop ik maar.

avatar van madmax1
Slap geauwoers voor zulk een onderwerp .
Geef mij dan Albert –Stegerman met zijn verborgen camera.

avatar van edwin1205
2.5 goede film over kinderhandel. en ontvoeringen Corruptie het is gewoon een Drama film ik heb hem net gezien 2.5 van mij

avatar van madmax2011
madmax1 schreef:
Slap geauwoers voor zulk een onderwerp .
Geef mij dan Albert –Stegerman met zijn verborgen camera.

hahahh die madmax toch hahah en trouwens het is alberto stegeman hhihihi

Gevoelig onderwerp maar kinderachtig uitgewerkt veel en veel te lief de film laat geen indruk achter ondanks het gevoelige onderwerp.

avatar van Elkie Brooks
Je wordt met je neus op de feiten gedrukt. Je weet dat het bestaat, maar je vergeet zo snel. Film is een goede reminder en niet verkeerd om het te zien.

avatar van Piratje
Erg dramatische film van kinderhandel in Cambodja.
Spijtig dat de armoede, criminele lokale politie en de heftige weerstand van de politie onvoldoende tot uiting komen. Door de lokale bevolking wat zwak geacteerd, maar het is ook een soort biografie.

Politie, lokale criminelen, lokale bevolking en de Europese pedofielen worden te weinig naar voor gebracht. Maar het thema is duidelijk en angstaanjagend.

Het is teveel een geromantiseerde politiefilm die berust op een familiale gebeurtenissen vanuit het westen.

3,5 punten, maar kon heel wat beter uitgewerkt.

avatar van snarfje5508
Matig uitgewerkt verhaal. Het onderwerp is te ingewikkeld om een-dimensionaal te vertellen door de bril van een stel dat wel heel toevallig een dochter heeft verloren. Dat zorgt voor verwikkelingen die het onderwerp geweld aandoen. Liever een ietsje explicieter met meer de achtergrond van deze treurige praktijken. Qua acteerprestaties best in orde. Daardoor al met al goed om naar te kijken maar niet goed genoeg voor een betere beoordeling.

avatar van guchte
toch wel serieus onderschatte film vind ik, is denk ik de harde realiteit in sommige landen en moet keihard aangepakt worden, acteren redelijk en opbouw vrij goed.

Bij het zien van films over mensenhandel krijg ik binnen de kortste keren een ongemakkelijk gevoel in mijn buik, zeker wanneer het (kleine) kinderen betreft. Toch raakte deze film mij minder dan andere films, die ik over dit thema heb gezien (en dat zijn er inmiddels aardig wat). Ik kan niet precies duiden waar dat aan ligt, maar het vergelijkbare Lilet Never Happened (2012) van Jacco Groen is bij voorbeeld een veel betere film over de handel in kleine kinderen.
Opmerkelijk dat het voor Mira Sorvino na Human Trafficking (2005) het tweede optreden is in een film over dit onderwerp.

avatar van Phantasm
Goed opgebouwde film die het aanzien waard is.