Les Aventures de Philibert, Capitaine Puceau (2011)

Frankrijk

geregisseerd door Sylvain Fusée
met Jérémie Renier, Alexandre Astier en Manu Payet

Engeland, 1550. De robuuste Philibert is de oudste zoon van een artisjokkenboer. Hij is anders dan de anderen jongens uit het dorp; hij is idealistisch, naïef en ziet voor zichzelf een glorieuze toekomst in de artisjokkenhandel. Ook bewaart hij zijn maagdelijkheid voor een prachtige vrouw die door God voor hem uitgekozen zal worden. Zijn vader ligt op sterven en vertelt hem net voor zijn dood dat hij zijn echte vader niet is. Zijn echte vader is een man die op laffe wijze omgebracht werd door een man uit Boergondië, die te herkennen is aan een roosvormige rode vlek in zijn nek. Samen met zijn bedrieglijke knecht Martin reist Philibert per paard af naar Boergondië om op zoek te gaan naar de moordenaar van zijn biologische vader. Philibert wordt onderweg echter flink op de proef gesteld.

avatar van Huggy Bear
De film is ook te vinden ,met de titel " Ein Musketier Für Alle Fälle ".
Geen slechte film ,maar had er eigenlijk meer van verwacht ,vandaar 3 sterren . . .