Belle du Seigneur (2012)

Frankrijk / Luxemburg / Duitsland / België / Zwitserland / Verenigd Koninkrijk
Drama / Romantiek

geregisseerd door Glenio Bonder
met Jonathan Rhys Meyers, Natalia Vodianova en Ed Stoppard

De levens van Ariane en Solal verschillen als dag en nacht. Ariane is een jonge getrouwde aristocrate uit een protestantse familie uit Genève. Solal is een Joodse diplomaat die uit het niets uitstijgt tot de op een na hoogste positie in de Volkerenbond aan de vooravond van de Tweede Wereldoorlog. Ze worden meegesleept door hun vurige liefde en moeten niet alleen de vijandelijkheid van de rest van de wereld ondergaan maar ook omgaan met hun eigen problemen. Solal wordt geplaagd door een obsessieve liefde en Ariane wordt meegesleurd door een hartstochtelijke en lichamelijke liefde. Maar hun liefde is gebaseerd op een principieel en fundamenteel begrip. Hij houdt van de gedachte aan Ariane, zij houdt van de werkelijkheid van Solal.