Intacto (2001)

Spanje
Thriller / Drama

geregisseerd door Juan Carlos Fresnadillo
met Leonardo Sbaraglia, Eusebio Poncela en Max von Sydow

Sam, een grijsaard en Frederico, zijn beschermeling en zoon, zijn twee overlevenden met uitzonderlijke gaven: ze kennen het geheim van het geluk en maken er dan ook gebruik van. Naar aanleiding van een hevige woordenwisseling schakelt Sam de gave van Frederico uit. Als een onterfde zoon zal Frederico met alle mogelijke middelen willen bewijzen dat hij nog steeds de gelijke is van Sam.

Tanita schreef:
slecht geproduceerd en slecht geacteerd, en volledig overbodig. Tijdverspilling 0,5

Oh mijn god!

avatar van Mr Thee
Aardig, mysterieus verhaal. De personages en de acteurs vond ik wat mat. In het begin van de film mis ik de emotie en de dialoog die bv wel in de laatste scenes aanwezig is. De ontknoping is voor velen wellicht niet geheel bevredigend, maar had voor mij wel die toegevoegde waarde: eindelijk "kreeg een personage een beetje inhoud".

avatar van wendyvortex
Geluksvogels, die teren op het ongeluk van hun slachtoffers, spelen rare gokspelletjes met elkaar in stijlvolle Spaanse thriller. Vraagt qua geloofwaardigheid net één aanname te veel en schiet daarmee in de bovengemiddelde middelmaat.
Qua looks zit het allemaal wel goed en de wedstrijd in het bos was wat mij betreft de spannendste strijd. Als we die eens kunnen herhalen met wat bekende Nederlanders!! Ik voorspel een kijkcijferkanon!!

avatar van arno74
Een film die wat rommelig begint, maar die bovendien qua verhaal mij (achteraf) ook niet zo aanspreekt. Het wordt ook niet echt op een interessante wijze gebracht. Het uitgangspunt klonk aardig, met personen die de gave van "het geluk" hebben en die gave ook van anderen kunnen afnemen, maar met dat gegeven komt de regisseur helaas niet veel verder dan een soort van kat en muisspel rondom een russische roulette. Er wordt ook nauwelijks moeite gedaan om het overtuigend op te bouwen. Inhoudelijk mager. 2*