ad

Genre: Horror / Sciencefiction

Alternatieve titels: H1N1: Virus X / H1N1:Virus

Geregisseerd door: Ryan Stevens Harris

Met onder meer: Jai Day, Domiziano Arcangeli en Joe Zaso

IMDb beoordeling: 2,7 (549)

Releasedatum: 1 oktober 2010

Over Virus X

"An epidemic is in their hands"

Een groepje medische wetenschappers wordt in quarantaine gebracht in hun laboratorium nadat ze besmet geraakt zijn met een dodelijke vorm van het H1N1-virus. Ze hebben ongeveer nog drie dagen te leven en zien geen manier om te ontsnappen. Terwijl de bedrieglijke hoofdarts hen via monitoren in een verborgen observatiekamer in de gaten houdt, is het aan de wetenschappers om de vreselijke waarheid achter hun gevangenneming te achterhalen en met geweld hun vrijheid weer terug te krijgen.

Trailer .

Geweldige poster.

avatar van Cobusss

Cobusss

Lijkt me wel wat.

Ik ga hem vanavond zien.

avatar van mock turtle

bobbydigital01

[quote ="dominion"]Hoezo is dat grappig . [/quote]

avatar van Gummiebear

Gummiebear

Op de quotes hier boven me...

Omdat heel veel al lang uit is,voor dat hier de eerste beoordelingen worden geplaatst.

Ik heb toevallig onlangs nog een disccusie gehad hier met enkele mod's over het feit hoe ik een film kon beoordelen terwijl die nog niet uit was (in Nederland).

Lang leve het net.

Deze film is er idd al een week de Retail DvD.

De film is een beetje B,maar wel lekker ....

avatar van WillemC

WillemC

Wat een K film pffff

Het camerawerk... de belichting... na 5 minuten dacht ik zelfs dat ik het virus had

avatar van filmobsessie

filmobsessie

WillemC schreef:

ha ha dan zou 't wel weer goed zijn, volgende stap na 3d, besmettelijke films

avatar van Petina

Petina

dominion schreef:

Is hij al uit op dvd dan .

Rukkie, waar ben jij de laatste jaren geweest???

gauke

WillemC schreef:

Wat een K film pffff

Meer valt er over deze film niet te zeggen.

avatar van 606

Niet net zoals vele al vond ik het niet super slecht, bepaalde stukken waren toch best aardig.

Het acteren ja dat was nou niet goed en soms werd de film redelijk saai en voorspelbaar.

Afgezien van dat was het toch nog redelijk.

2 sterren

avatar van jollyjoker

jollyjoker

Had van te voren geen hoge verwachtingen.......en terecht

avatar van moviefreak#1

moviefreak#1

De film duurt ook maar 78 minuten volgens mijn telling. Van mij hadden ze nog wel een extra 12 minuten kunnen nemen om in ieder geval iets dieper in te gaan op de achtergrond van het personage Jerron want daar kon ik vlees noch vis van maken en ik vrees ook dat er tussen de laatste twee scènes echt iets ontbrak (wellicht geld om de tussenliggende scènes te schieten?).

Het bovenliggende gevoel voor deze film is bij mij dat de film niet af is. Verder zeer amateuristisch geschoten, het script is slecht uitgewerkt (jammer want het idee is alleraardigst) en de overacting van sommige spelers is echt pijnlijk.

1,5* voor het idee en de make-up.

• 20921 berichten

Zeer povere Horror / Science-Fiction film met meer geld en aandacht had dit wel iets kunnen worden want het verhaal had best potentie.

avatar van zorro

zorro

prima film voor een zaterdag avond

avatar van kiss

kiss

Dit is mijn film vriend

avatar van hendrybs

hendrybs

echt een slechte film ben er van in slaap gevallen dat heb ik anders nooit bij een goeie film haha

avatar van Elineloves

Elineloves

Het wordt tijd dat ik weer eens een bovengemiddelde film ga kijken, want als ik zo mijn recente stemmenlijstje zie zijn de films die ik onlangs gekeken heb zwaar onder de maat. Virus X klonk niet als een hoogstaand horror of sci-fi werkje, maar toch was er een stille hoop dat het een beetje vlot weg zou kijken, zeker door de korte speelduur.

Het begin van de film was erg Saw-achtig. Weinig origineel. De onbekende cast deed het wel aardig, niet om over naar huis te schrijven. Het was ergens wel prettig dat er niet de standaard bekende koppen in te zien waren, maar mensen waarbij je nog geen afleidende nevengedachten hebt. Inderdaad af en toe overacting, maar ik stoorde me er niet aan.

Ook visueel was het wel in orde, mooi kleurgebruik en het camerawerk was ook wel oké, hoewel er soms het 'lowbudget-gehalte' vanaf druipt. De audio/soundtrack was niet om aan te horen, vreselijk amateuristisch en het leek ook niet goed afgestemd op de verschillende scènes. Tel daar bij op dat de dialogen ook niet veel soeps waren, en je hebt weer een film te pakken die onvoldoende scoort. Het voelde ook meer aan als een 'tv aflevering' dan als een film. Weinig suspense, weinig schokkende momenten en van een spanningsboog was geen sprake. Het is dat ik niet snel een film afzet en toch -zeker wanneer het een korte speeltijd heeft- uit wil kijken, anders was dit een kandidaat geweest om na een half uur weg te smijten.

avatar van Bibelonseberg

Bibelonseberg

Vond de film pas een beetje op gang komen na de totale besmetting in het lab, Daarvoor vond ik het langdradig en slaapverwekkend. Jammer.

avatar van Delta65

Delta65

Inderdaad nogal een B film. Wat me vooral opviel was het lijntje van de pruik van die man met lang wit haar. En dan zie je m nog in close up ook. Gelukkig duurde ie niet zo lang!