Ich Liebe Dich, Ich Töte Dich (1971)

Alternatieve titel: I Love You, I Kill You

West-Duitsland

geregisseerd door Uwe Brandner
met Rolf Becker, Hannes Fuchs en Helmut Brasch

In de nabije toekomst zijn de mensen emotieloos en worden ze zo gehouden met pillen en pleziertjes. Eén keer per jaar komen de rijke mensen langs en mogen deze jagen in een gebied waar de dorpsbewoners niet mogen komen. Op een dag gaat één van de bewoners echter op jacht, simpelweg om eens wat anders te proberen. Een vreemde, homoseksuele jachtopziener ontdekt hem en de twee beginnen een affaire. Samen proberen ze een volksopstand te beginnen.

avatar van beavis
Dit is wel weer echt een ontdekking! Een beetje een vergeten regisseur uit de Nieuwe Duitse Film (en een van de grondleggers van de onafhankelijke producent Filmverlag der Autoren) die met dit debuut iets volledig eigens en origineels neerzet. Een zeer absurde 'heimat parodie' met naïeve/bijna sprookjes-niveau karakters (de jager, de schoolmeester enz), een zeer sterke abstracte/muzikale structuur en hele fijne stilering. erg cool.

Filmverlag der Autoren - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org