Elevator (2011)

Thriller

geregisseerd door Stig Svendsen
met Devin Ratray, Shirley Knight en Anita Briem

Elevator vertelt het verhaal van negen mensen die vastzitten in een lift. Eén van hen blijkt een bom te hebben die elk moment kan afgaan. Wanneer de grenzen van de mensen worden opgezocht komt naar boven uit welk hout elk personage is gesneden en wordt het web van intrige ontrafeld. De film geeft een nieuwe betekenis aan terrorisme en roept boeiende vragen op over wie de echte criminelen zijn in een wereld waar de paar machtige personen gemakkelijk het financieel systeem kunnen manipuleren ten koste van velen.

avatar van horrorfreak23
Viel goed mee. Jammer van het nogal discriminerend einde

avatar van Shinobi
"I've been taking this elevator everyday, ten times a day, we all have for six years and it's never once gotten stuck."

Op zich ben ik wel in voor dit soort films waarin mensen in één ruimte zijn opgesloten, zo ook hier waar negen mensen in een lift vastzitten. Omdat de film zich voor het grootste gedeelte op één plek afspeelt komt het voornamelijk aan op enkele gebeurtenissen en het acteerwerk. Overigens deed de film me wel ietwat denken aan Devil (2010).

De personages worden kort geïntroduceerd eer ze in de lift zijn beland, voor het overgrote deel zijn het best aangename personages die wel oké worden geportretteerd. Misschien m.u.v. de komiek dan, je moet er van houden, zelf had ik geen problemen met hem. Alleen het kleine meisje was me toch een potje irritant zeg, wat heb ik me geërgerd aan haar. Van mij mocht ze opgeblazen worden.

Verder breken er in zo een kleine ruimte natuurlijk altijd verscheidene discussies uit en zie je mens ware aard naar boven komen, zo ook in Elevator. Wellicht waren de snerende opmerkingen van de komiek richting de Iraanse beveiliger soms iets teveel van het goede. Maar de film bleef onderhoudend genoeg. Alleen jammer dat het tegen het einde aan iets uit de bocht vliegt, met o.a. de discussie hoe de bom verwijderd moest worden terwijl ze nog maar tien minuten hadden. De redding zelf kwam ook vanuit het niets.

Al met al een redelijke thriller om eens gezien te hebben, door de korte speelduur kijkt het ook aardig weg.

2,5 Sterren.

Ik vond het niet zo'n goede film. Het had geen spanning en slecht in elkaar gezet. Zonde van die 1 uur en 14 minuten.

avatar van nightbreed
Òòòh, neej he, daar gaan we weer. Cliché met de hoofdletter C.
Deze ga ik wijzelijk overslaan.

Zeer matige film. Cast valt nog mee, maar wat een waardeloos script. Cliché stapelt zich op cliché. Het toppunt was waarschijnlijk nog het moment waarop een van de militairen de lift opent en aan de inzittenden vraagt "did the bom go off already?" . Een ander waardeloos voorbeeld is de manier waarop een van de aanwezigen zijn arm verliest, waarna letterlijk niemand meer naar hem omkijkt of over hem spreekt. Laat hem maar lekker doodbloeden, toch?. Een topper had het niet kunnen worden, maar ik had 'm zelf nog beter kunnen regisseren. 1,5*.

avatar van Decec
Een goede thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid
(Dolby Digital)...

avatar van DarkElement
Redelijke film vol cliche's een uiterst irritant meisje dom naief meisje en een voorspelbare dader goh, waar zagen we dit toch eerder. Moment dat Don met zijn arm uit de lift begon te steken wist ik gewoon dat hij zou sterven.

avatar van Peterke!
Dit was wel een redelijke film. Acteerwerk is prima en het verhaal is goed bedacht. Simpel, maar effectief! De film was wel vrij voorspelbaar. Je wist gewoon dat er sommige dingen gingen gebeuren. Dat vind ik dan altijd een beetje jammer. En zoals Raider ook al schreef: "Did the bom go off already?". Asjeblieft zeg! Al met al was het leuk om eens te zien, maar ik denk niet dat ik hem gauw nog eens hoef te kijken.

Wel een vermakelijke sarcastische foute film. Ondanks dat deze film met een beperkt budget is gemaakt vond ik het verhaal wel aardig en hetzelfde geldt voor de uitvoering Men ging soms lekker te keer tegen elkaar in de lift en op het einde wordt het zelfs een beetje grof. Het einde was overigens heerlijk sarcastische en ik moest er wel om lachen. De cast stelt opzicht niet zoveel voor maar Joey Slotnick speelde zijn rol wel leuk en vooral het gedoe met het meisje (wel zeer irritant) was wel leuk en hij had ook geen medelijden met haar. Omdat de film ook maar iets van 50 minuten duurde verveelde hij eigenlijk nergens.

P.S. die Tehmina Sunny mocht er wel wezen.

avatar van agathadirks
Vreselijk. Ik wist meteen hoe hele verhaal zat.Dader wist je meteen, de reden, de baby plot twist, de lift malfunction/ arm.

En dan dat eind!!! ECHT!!!!! Daarom al een punt minder. Pppffff. Soms hou ik gewoon van happy endings..

Redelijke film, nogal voorspelbaar.