388 Arletta Avenue (2011)

Canada
Thriller

geregisseerd door Randall Cole
met Nick Stahl, Mia Kirshner en Devon Sawa

Het echtpaar James en Amy Deakin worden stiekem 24/7 gefilmd in hun huis, op straat en op hun werkplek door een mysterieuze stalker. Deze stalker gebruikt de informatie uit de beelden op subtiele wijze om het nietsvermoedende stel te manipuleren waardoor er scheuren in hun relatie ontstaan. Wanneer Amy plots verdwijnt weet James niet of ze ontvoerd is of dat ze hem simpelweg verlaten heeft. Als de handelingen van de kwelgeest steeds gewelddadiger worden probeert James wanhopig te achterhalen wie er achter de terreur zit om zijn vrouw te redden. Maar de stalker lijkt hem steeds een stap voor te zijn.

avatar van schram101
Trailer voor thriller '388 Arletta Avenue' - Video op FilmTotaal

Vermakelijk b-film lijkt me dit. Zal m zeker eens opzetten.

Je zit onmiddellijk midden in deze spannende en enge, knap en solide gemaakte voyeuristische thriller over schending van privacy. Er is sprake van een bijna voortdurende dreiging of gevaar en om het een en ander realistisch te laten lijken wordt er gewerkt met handcamera's. Wel heeft het verhaal enige niet logische plotwendingen en heeft de regisseur minder aandacht voor de onderlinge relatie van het echtpaar noch voor hun individuele karakters.

avatar van Movie-Addicted
Zeer aparte, maar knappe film en uniek op zijn manier. Alleen technisch had het veel beter uitgewerkt kunnen worden. Spoiler: Sloten hadden vervangen kunnen worden? telefoontjes hadden getraceerd kunnen worden? waarom deed de politie zijn werk niet beter? en namen James niet echt serieus? had veel meer diepgang ingekund! Jammer...

*2.75

Vanaf september in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

Trailer (YouTube)

avatar van Hollywood007
Het verhaal van deze film is zeker niet slecht. Helaas is hij wel slecht uitgewerkt. Er had veel meer mee gedaan kunnen worden. Hij is met momenten gewoon saai. Jammer
Enkel de laatste 10 min. zijn een beetje spannend.

avatar van Pazmaster
Niks mis mee! Sterker nog, gewoon een goede film! Je zit er vanaf het begin al gelijk in en het blijft boeien tot het eind. Er hangt een lekker mysterieus sfeertje omdat je wil weten wie dit doet en waarom. Acteerwerk is niet denderend maar kan ermee door. Ook het einde vind erg leuk. Als het allemaal iets beter was uitgewerkt dan had ik nog hoger gegeven maar nu kom ik toch op een dikke 3,5 ster. Prima!

ik vond er weinig spannends aan want wie heefthet nu gedaan ik haat films met een open einde !!!

avatar van Friday the 13 th
Eén van de weinige found footage films die ik echt goed vind. Zo basic en toch zo goed! Hij blijft zijn hele speelduur boeien. Geen schimmen of wat klopgeluiden of wat hekserij - gewoon een spannende stalkfilm die een tikkeltje voorspelbaar is, maar het blijft natuurlijk wel raden wat er nu weer gaat volgen.

Heel mysterieus allemaal en het open einde is gewoon fantastisch. Deed me een beetje denken aan ATM.

Een unieke film en een leuke toevoeging aan het genre.

avatar van mixmaster
fantastisch !
wat een goeie film, simpel en zo doeltreffend gemaakt.
het concept is niet nieuw maar deze film is gewoon zo lekker inelkaar gezet.
acteerwerk ook prima, en dan dat einde, geweldig !
het liedje tijdens de aftiteling dat ook nog eens te langzaam word afgespeeld, maakt het helemaal af, heeeeerlijk.

avatar van schram101
Aardig filmpje dat hier en daar wat uit de bocht vliegt. De regisseur kiest er niet voor de boel lekker te laten ontsporen en overdreven te doen maar overschrijdt wel de grenzen van realisme en geloofwaardig. Deze balans is soms oke, maar in 388 Arletta Avenue is het toch de verkeerde keus.

Het stalken an sich is een nare bezigheid en dat weet de film dan wel weer prima over te brengen.

Prijzenswaardig overigens dat de film letterlijk van de eerste tot de laatste scene met de handycam is opgenomen. Vaak zie je toch dat de regisseur naar zijn geavanceerde apparatuur grijpt of andere trucs verzint om wat meer te laten zien, gelukkig doet Randall Cole wat dat betreft wat je mag verwachten.

avatar van fappie
Lol. Wel erg lage score. Terwijl de film zeker niet slecht is uitgevoerd. Misschien is 388 Arletta Avenue niet heel realistisch, maar de sfeer is prima. Hetzelfde geldt voor het acteerwerk.

avatar van Noodless
Inderdaad een lage score hier

Qua concept niet nieuw en al vaker gezien, maar de uitwerking van deze found footage film mag er zeker zijn. Het stalker-verhaal is boeiend van begin tot het einde en heeft heel wat spannende momenten. Je voelt op een bepaald moment de uitzichtloosheid van de hoofdrolspeler als het ware. Het onbehaaglijk gevoel wordt perfect neergezet. Dit is ook de verdienste van de cast. Ook het einde mag er wezen. 7,5/10

avatar van bjerik76
na tientallen films helaas toch weer een hele slechte gezien.
Gezien zonder te hebben gelezen waar deze over ging, na 15 minuten had i kal de neiging om af te halen. na 30 minuten kon ik me nog steeds niet inleven in de film.

filmkeuring snap ik ook niet helemaal, kan makkelijk 12 jaar zijn of misschien wel 9, er gebeurt eigenlijk helemaal niks .
Totaal geen achtergrond wie de dader is, de reden, motivatie.
Lijk mij veel beter als het niet zo met al die geborgen camera s was samen gevat.

Vond het niet geloofwaardig, zeker niet dat batterijtjes zo lang meegaan, tientallen camera's niet opvallen, of continue mensen in je huis.
( filmposter verklapt ook vrij erg veel)

En dan het eind.
Maargoed, misschien wegens succes komt er een vervolg met een beter verhaal lijn en meer informatie maar ik haak af.

avatar van Machoclown
Matige film, kon deze bijna niet afkijken.
Gaat snel vervelend en ik was blij dat deze was afgelopen.
Slechte acteerprestaties, je staat er als kijker veels te ver van af.

Sorry, ik ben echt open-minded. Maar hier was het een worsteling van de eerste tot de laatste minuut. Hij duurt maar 75 minuten, maar het heeft mij gedurende twee maanden alles bij elkaar zo'n 5 dagen gekost. En nu ik het volbracht heb, heb ik nog steeds geen idee waar ik nu naar heb gekeken. Kortom: Regiseur en zijn vriendjes terug naar school, leren hoe jullie een echte film moeten maken. En wij slachtoffertjes dit gedrochtje SNEL vergeten. Ik heb nog 0,5 gegeven, maar dat is eigenlijk 0,5 teveel. Erg goede kandidaat voor de slechtste film allertijden.

avatar van james_cameron
Vervelende thriller in het fake docu-genre, handelend over een stalker. Werkelijk niets in de plot of uitvoering dat we niet eerder en/ of beter hebben gezien in legio vergelijkbare films. Visueel overtuigt de film voor geen meter en alles is uiteindelijk veel te vergezocht. Het nare einde heeft dan nog wel enige impact, maar de kans is klein dat je dat einde daadwerkelijk haalt. Geproduceerd door Vincenzo Natali, bekend van films als Cube en Cyper. Die zou toch beter moeten weten.

avatar van ambrosini
Af en toe saai, maar verder wel goed.. 3 sterren waard

avatar van renzoroy
af en toe? heel de film is erg saai. Het is gewoon nergens spannend.. oh ja... en nick stahl speelt er in.... die gast mag best nog wat acteerlessen nemen... Ik heb niet al zijn films gezien, maar die ik heb gezien... nee, overtuigend acteren kan die niet echt..

avatar van rondh
Een lekker filmpje hoor. Ik snap de lage cijfers niet. De film is best goed uitgewerkt. Dat je het motief niet weet van 'de stalker' is niet belang. Beter gezegd, hij is gewoon gestoord. En flink ook blijkt wel uit het einde. Het verhaal is gewoon van hoe maak ik James gek. Als je de film kijkt dan weet je hoe .
Acteerwerk is niet grandioos, maar kan er mee door. Verhaal is origineel, misschien niet heel realistisch, maar wel leuk verzonnen.

Toch wel een aanrader voor thriller fans