Jimmy Hollywood (1994)

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Barry Levinson
met Joe Pesci, Christian Slater en Victoria Abril

Deze film draait om Jimmy Alto alias Jimmy Hollywood (Joe Pesci). Jimmy praat veel, maar zegt weinig. Jimmy probeert een baantje te vinden als acteur in Hollywood. Niets helpt, zelfs het billboard dat hij met het geld van zijn vriendin (Victoria Abril) heeft laten plaatsen niet. Totdat Jimmy zelfs filmpjes gaat maken. Met zijn suffige maatje (Christian Slater) maakt Jimmy nachtelijke video-opnames van criminelen, geeft die aan tv-stations en suggereert dat er een soort burgerwachtguerrilla actief is. De media springen er op, het publiek is enthousiast. Het geintje loopt uit de hand: Jimmy verliest zich in zijn eerste echte rol. De anonieme leider van Save Our Streets wordt door een enorme politiemacht ontmaskerd.

leuke film dit, aanrader , kijken om 20.30 op yorin.

kArIzMa_TuRk
Leuke film idd. vond hem erg vermakelijk, Pesci en Slater deden goed hun best. krijgt een 3*** van mij.

avatar van newG
Op zich stelt de film niet echt veel voor
De kritiek op het beleid van "the land of hopes and dreams" komt wat geforceerd over. Maar Pesci heeft zo een scene of 4 waar hij gewoon de show steelt.
Wat is die man toch een schitterend acteur
2.5*, misschien nog ooit 3*