L'Élève Ducobu (2011)

Alternatieve titels: De Leerling Dokus | Leerling Jodocus

Frankrijk

geregisseerd door Philippe de Chauveron
met Elie Semoun, Vincent Claude en Héléna Noguerra

De 11-jarige Ducobu is een onverbeterlijke domkop die wederom van school gestuurd is. Zijn vader schrijft hem in op de Saint-Potache school waarbij hij hem waarschuwt dat wanneer zijn cijfers niet verbeteren hij hem naar een kostschool stuurt. Met dit in zijn achterhoofd en ondanks een sterke tegenstander in de vorm van zijn leraar Latouche ontwikkelt hij een grenzeloze vindingrijkheid in het bedriegen en spieken bij zijn klasgenoot Leonie, die de beste van de klas is.

avatar van borasi
Aardige verfilming van een Frans stripverhaal. Vermakelijk door de diverse stereotypes, toch niet meer dan een kinderfilm.