V.I. Warshawski (1991)

Actie / Komedie

geregisseerd door Jeff Kanew
met Kathleen Turner, Jay O. Sanders en Charles Durning

V.I. Warschawski is een freelance privé-detective in Chicago. Na een avondje stevig drinken ontmoet ze ex-ijshockeyer Boom Boom Grafalk en een romance is aanstaande. Dan staat Boom Boom opeens voor de deur met zijn 13-jarig dochtertje en vraagt aan Warschawski of zij een tijdje op haar kan passen. Ze stemt toe, maar Boom Boom wordt dezelfde avond nog vermoord.

FisherKing
Kathleen Turner vond ik goed spelen in een film met een slecht script. De boeken van Sarah Paretsky (waar de film op gebaseerd is) zijn velen malen beter. Het leek wel of er in deze film meerdere boeken zijn verwerkt. (wat natuurlijk nooit echt goed kan werken)

avatar van petey
ik zit regelmatig luidop te lachen als ik de boeken lees, om deze film heb ik zelfs niet kunnen glimlachen.

Ze hebben de geest van het verhaal niet kunnen grijpen. Het is echt een kwestie van net niet, op elk vlak.

avatar van Foal
Ooit gezien, vond hem belachelijk slecht en totally boring!

Nu zie ik het pas staan: komedie? Het verbaast me dat het in deze categorie valt, want van mij part hadden ze een extra categorie voor deze film mogen aanmaken: slechte film waar je je avond mee verspilt...

avatar van aburex
Ben het niet eens met de commentaren hierboven. Ik had deze film al gezien toen hij op Videohuur uitkwam en hij is me bijgebleven. Ik heb hem nu terug op DVD gezien enik kan er nog altijd van genieten. Turner mocht er toen nog zijn (Heb overlaatst een foto van haar gezien en van het voormalige sex-symbool van de jaren tachtig blijft niet veel meer over). De belachelijk lage scores zijn echt bij de haren gegrepen. Ik vind deze film wel goed. Punt

avatar van Aapje81
Belachelijk lage score hier. Toen dit uitkwam heb ik mij hier erg mee vermaakt en vooral Turner doet het prima.

avatar van JohnWilliams
Verschrikkelijke film, hoort in de floplijsten van moviemeter thuis.

avatar van predator
Mee eens, wat zonde van Turner

avatar van badfans69
Aapje81 schreef:

Inderdaad, heb 'm zelf nog in de bios gezien.
Beetje een mix van actie /komedie
Voor de film geef ik een 3,0 maar door het matige script wordt het toch een 2,5

avatar van hannes64
Misschien 1 keer gezien, en `t enige wat me nog bij bleef was dat ze altijd hommeles had met Durning.
Vond em toen wel okay.
3 voor de nostalgie, maar ja, zò oud is ie natuurlijk ook weer niet.
Geinige film om je tijd even mee door te brengen.