Wing Commander (1999)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Chris Roberts
met Freddie Prinze Jr., Matthew Lillard en Saffron Burrows

In het midden van de 27e eeuw is de Terran Confederation in oorlog met het Kilrathi Keizerrijk. Nadat een Terran-basis vernietigd is, hebben de Kilrathi de beschikking over een NAVCOM-unit met de hyperspace-coördinaten naar aarde. Versterkingen zullen op z'n vroegst pas twee uur na de vernietiging van de aarde kunnen komen, en dus is het aan het vechtschip TCS Tiger Claw om de Kilrathi een paar uurtjes bezig te houden.

avatar van mnrk
Dit was toch wel een vermakelijke film....

Het verhaal is nog redelijk te noemen, maar de gehele aankleding in deze film is wel in orde.
De special effets zijn helaas wat minder....vooral de Kilrathi zagen er beroerd uit.

Het acteerwerk was redelijk, wel was de aanwezigheid van Tchéky Karyo, Jurgen Prochnow en David Warner goed in deze film. Freddie Prinze Jr. en Matthew Lillard zijn meer acteurs voor komedie's en tienerhorror films....

Wel heb ik vroeger de game gespeeld, die was duidelijk beter
Wing Commander (1990) - GamesMeter.nl

avatar van 606
Best een redelijke B film, en niet altijd even goede effecten.
De cast deed het op zich best goed.

2 sterren

avatar van Decec
Redelijk SF film...
Jammer het is mijn echte SF genre...
Redelijk acteerwerk...
Redelijk verhaal...
Wel mooi HD kwaliteit...
Jammer, geen aanrader...

avatar van brabusRUS
brabusRUS schreef:
Gezien de score op IMDb en Moviemeter, snap ik niet waarom RTL7 deze film uitzend!

Hehe, en ze doen het gewoon nog een keer! Why?

avatar van Vitruvian
ik vond het best een aardige film. Ok, de special effects zijn niet top. Maar dat was te verwachten. ik heb mij in iedergeval vermaakt.

avatar van lucdecoster
Ik heb maar een klein uurtje gekeken maar ik viel wel in slaap, geen stem.

Brakke film.

SF-film in het genre van Star Wars/Star Trek.
Redelijk goede special effects en ook de actie is wel goed.
Maar het verhaal is niet veel waard, er zit niet echt iets in.
Eens leuk om te kijken, maar meer niet.