No Strings Attached (2011)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Ivan Reitman
met Ashton Kutcher, Natalie Portman en Greta Gerwig

Emma (Natalie Portman) is een drukbezette arts die een schijnbaar perfecte regeling heeft getroffen met haar beste vriend Adam (Ashton Kutcher): een seksuele relatie zonder verplichtingen. Kunnen ze echter beste vrienden blijven wanneer hun relatie meer dreigt te worden?

avatar van Sergio Leone
Vervelend.

Films als deze kunnen nog altijd gered worden door een ommekeer (wat alsAdam nu eens "neen, bedankt" tegen Emma had gezegd?), maar deze brol loopt braaf het lijstje aan clichés af.
Grappig of aandoenlijk is het nooit, strontvervelend daarentegen.

Ashton Kutcher kan normaal gezien af en toe grappig uit de hoek komen, maar hier is het armoe troef. Ook Natalie Portman kan hier écht niet bekoren. Zij moet zowat de reden geweest zijn dat ik dit onding een kans heb gegeven, maar overtreft hier zo mogelijk haar wanprestaties in de 2e Star Wars-trilogie.

Snel vergeten is de boodschap. Ik twijfel er niet aan dat dat lukt.

avatar van Pim1993
Prima filmpje. Lekker voor als je je verveelt.

avatar van Nicolage Rico
Beetje een flauw filmpje, met nietszeggende karakters, een standaard verhaaltje en kleurloze, duffe "grappen". Het enige dat de film naar een wat hoger niveau kan tillen is Natalie Portman en haar schattige verschijning (vooral het moment dat ze zich omdraait in aangeschoten toestand is prachtig). Al doet het me "pijn" dat ze na rollen als Nina (Black Swan) voor zoiets kan kiezen.

Echt irritant wordt het nergens.

Met Reitman is er na Ghostbusters ergens wat misgegaan.

Matige film waarin een koppel hun relatie alleen op sex te baseren, zonder dat er verdere gevoelens bij komen kijken. Ondanks dit gegeven van 'fuckbuddies' weet de film zich niet te onderscheiden van de reguliere romcom. Nogal voorspelbaar en naar het einde duurt het net iets te lang. Natalie Portman doet het niet slecht in haar eerste romcom, maar het is niet echt haar ding. Net geen 3.0 sterren.

aardig filmpje, maar het verschil met andere romcom's is soms ver te zoeken. Desalniettemin laat het je meeleven met de personages ook al weet je op voorhand hoe de film gaat eindigen...

laundromat
Kijk zeer zelden romcoms. Ik was ziek en wou wat lichtvoetigs en ik dacht Portman is altijd fijn. Was ook zo. Toch benieuwd waarom ze zich leent voor zo'n film (alleen geld ben ik nog net niet cynisch genoeg voor).

Ik zou zo'n film normaal nooit kijken en kijk deze ook nooit weer! Door Natalie krappe 3*

avatar van mikey
Langdradig verhaal over 2 mensen die eigenlijk bijzonder saai zijn.

avatar van ziggy06
Nicolage Rico schreef:

Echt irritant wordt het nergens.

Met Reitman is er na Ghostbusters ergens wat misgegaan.

I couldn't agree more...je bedoelt in die paarse jurk...idd...wat een mooie vrouw is dat toch...en ook 1 van mijn favoriete actrices. Hoewel zulke rollen niet echt op haar lijf geschreven zijn, brengt ze het er met al haar acteercapaciteiten toch niet slecht vanaf.....

avatar van dualcia
Fijne romantische komedie dankzij de prestaties van Portman en Kutcher.

Voorspelbaar? Ja. Als je niet houdt van een cliché romantische komedie, moet je hier absoluut niet aan beginnen, want vanaf minuut 1 weet je precies hoe deze film gaat lopen en is het zo voorspelbaar als de tering.

Als je niet houdt van de jongensachtige charme van Ashton Kutcher, kun je deze film misschien ook beter links laten liggen, want hij speelt ook hier weer dezelfde rol van de leuke boy next door. Ik vind het helemaal niet erg om naar Kutcher te kijken, hij is leuk.

De chemie tussen de beide hoofdrolspelers maakt echter dat deze film zo leuk is als ie is. Portman (als uitstekende actrice) en Kutcher (die met gemak deze rol op zich neemt) zijn heerlijk op elkaar ingespeeld en vullen elkaar (ook als karakters) aan.
De overige karakters voegen daarnaast weinig toe aan het verhaal. Mindy Kaling als Shira zorgt voor leuke momenten en het ieniemienie liefdesverhaaltje tussen Patrice en Eli is ook leuk voor tussendoor.

Voor mij persoonlijk is de film ook boeiend om naar te blijven kijken, omdat ik mezelf herken in Emma. Ik snap Emma's beweegredenen en ik zie mezelf hier soms in terug. Al zou ik zo'n lieve, knappe, goede jongen als Adam niet hebben laten gaan!

Stem blijft een *3.5

avatar van marximaal
Nee sorry ik vond hem behoorlijk slap, leuk genoeg om uit te kijken maar meer ook niet sorry

avatar van Gish
Tegenvaller

Geen enkel moment de indruk gehad dat het leuk ging worden. Veel flauwe grappen en een constant verveeld kijkende crew. Alle personages zijn bovendien uitermate saai.
Had er meer van verwacht.

Dick2008
Fijne komedie dit. Een hoop gelul over sex en dat is het dan toch vooral. Saaie film, het lijkt wel of ze geen inspiratie meer hebben om nog een leuke film te maken. Ashton Kutcher was in zijn begintijd nog wel grappig, maar dat wordt toch ook wel steeds minder. 1.0

avatar van Illum Sphere
Een hele zwakke film die braafjes de lijntjes volgt die andere (vaak brakke) films ook al volgden. Ook gebeurt er te weinig waardoor je beter die energie die je normaliter gebruikt om aandachtig te kijken kunt spenderen aan iets anders. Het acteerwerk is trouwens ook ondermaats en dat verwondert me wel een beetje van Natalie Portman.

avatar van Roger Thornhill
"Hey! I've got a great idea for a movie!"
"What's the pitch?"
"Jongen en meisje hebben vrijblijvende sex, maar worden toch verliefd."
"Hmm. Klinkt belazerd. Heb je al acteurs?"
"Ja, Ashton Kutcher en Natalie Portman."
"Geweldig! Hier heb je 25 miljoen dollar, go do it!"

Maar ja, het zijn mooie mensen om naar te kijken, Kevin Kline heeft een leuke rol, en er zitten natuurlijk toch wel een paar aardige dingen in. Al was het alleen maar wat Kutcher tegen Portman zegt: "You can't fight me! You're miniature! You're like a girl-Rick Moranis! You fight like a hamster!" (Zou het noemen van Rick Moranis een knipoog zijn naar Ghostbusters, de film die voor zowel de regisseur van déze film als Moranis de doorbraak betekende?)

avatar van kuiponok
Take me to Adam's house.
Good madam, where is that?
Where Adam lives.

Verhaal heeft overeenkomsten met Friends With Benefits, echter vond ik deze film net iets minder.
Prima cast, waaronder natuurlijk de mooie Natalie Portman.
Vermakelijke film, zeker niet slecht, maar ook niet bijzonder goed.

avatar van Katharina
Hm, ik vond deze leuker dan Friends with Benefits.
Maar verder leuke gemiddelde romcom. Leuk voor een keertje.

avatar van mjk87
Nou, dit was er weer zo een: wat een pure bagger. Tot op het bot voorspelbaar, oerbraaf (zie hoe vaak Portman haar BH nog aanhoudt) en dodelijk saai. Als er ook maar een beetje chemie was tussen Kutcher en Portman, het meest lichte sprankje dat lijkt op genegenheid, dan had het wellicht wat kunnen worden, maar niets van dat alles. Kutcher is verder doods als was en Portman is wel lief, maar ook niet meer. Verder bijzonder lelijk gefilmd in een breed bioscoopformaat, maar met al te vaak lege vlakke en loze ruimte die niet mooi gevuld wordt. Dus neem een slag kleiner als je niet weet wat te doen met 2,35:1. De grapjes waren eigenlijk nooit leuk, de grappig bedoelde bijfiguren als de vader vooral vervelend en irritant en om onverklaarbare redenen duurt dit vehikel ruim zeven kwartier. Dat had met gemak in drie gekund. 0,5*.

Zeer matige film. Krijgt extra een halve punt minder omdat Natalie Portman zich geleend heeft voor zo'n mager verhaal. Jammer.

avatar van K. V.
Deze eens meegepikt via tv en eigenlijk viel de film nog goed mee. 'k had dan ook weinig verwachtingen, maar 'k heb toch een aantal keren moeten lachen. Verder was het natuurlijk erg voorspelbaar, maar dat is niet zo verwonderlijk voor dit soort films.
De cast deed het zeker niet slecht en kwam overtuigend over. Er was zelfs nog een klein rolletje voor
Cary Elwes als dokter die ironisch genoeg ook bekend is als dokter Gordon uit Saw
Tja, prima om eens mee te pikken via tv, maar ook niet veel meer. Een leuk tussendoortje.

avatar van Al DeNiro
Beter dan Friends With Benefits. Minder druk, grappiger en sfeervoller. Koppel Kutcher/Portman is ook leuker, net als hun vrienden

avatar van Whunter
Perfecte samenhang van serieus en romantiek en de humor. Makkelijk te volgen verhaal en daarom tevreden aan de buis gekluisterd. Geen geforceerde humor eindelijk. Maar humor waar is over nagedacht. Gewoon lekker smeuïg. Pastte gewoon zoals wij ook omgaan met het leven. Niet overdreven maar volwaardig smakelijk. Perfecte film uit deze categorie. Ik lust er nog wel een 99 van deze.

avatar van DragQueen
Leuke Romantische Komedie, met een onderhoudend verhaaltje. Kutcher en Portman vullen de hoofdrollen verder op een prima manier in. 3 Sterren.

avatar van Daan258
Aardig romcom.
Hij keek lekker weg, maar echt goed vond ik hem niet.
Verder prima acteerwerk van Ashton Kutcher en Natalie Portman.

In mijn ogen is deze film zwaar onderschat op deze site en op IMDB.

In het genre erg goed: zowel romantisch als grappig. De hoofdrolspelers Portman en Kutcher zetten leuke, realistische karakters neer waar de kijker zich in kan verplaatsen. Ze hebben een goede chemie en ook de bijrollen zijn goed ingevuld.

avatar van Ste*
Ugh, wat heb ik toch een hekel aan die 'ik wil geen relatie, ik heb allerlei issues'-wijven en -films. En dit was er zeker weer een.

Daarnaast is er ook geen sympathiek punt te ontdekken aan de beide hoofdrolspelers (aan niemand trouwens, wat een enorm nare cast), waardoor het totaal niet boeit hoe het met ze afloopt en is dit hele concept sowieso veel te uitgemolken om er nog enig plezier aan te beleven. Oja én de humor slaat alleen maar de plank mis (alleen de period-mixtape was wel leuk).

Snel vergeten dus, heel vervelende film.

avatar van N00dles
Ik heb maar weinig films gezien waarin zoveel slecht geschreven personages tegelijk zaten.
Het lijkt me toch enigszins belangrijk voor een romantische komedie om personages te hebben waar de kijker zich mee kan identificeren, maar die zitten vooral niet in deze film.

Ashton Kutcher is vooral heel saai en standaard (zoals in elke andere film met hem in de hoofdrol) en Natalie Portman heeft met haar labiele 'ik-ben-zo-onafhankelijk-en-emotieloos-oh-nee-toch-niet-laat-me-alleen-nee-grapje-ik-hou-toch-van-je' gedrag een verschrikkelijk hoge irritatiefactor. Ze hebben qua karakter totaal geen pluspunten, geen redeeming qualities of wat dan ook.

Dat geldt ook voor de bijrollen. Niemand kwam positief naar voren en het boeide me daarom totaal niet hoe het met hen afliep. Voor mijn part kregen ze allemaal ebola in dat ziekenhuis van ze, dan hadden ze er nog iets van kunnen maken.

Als ik als kijker voor niemand kan rooten, dan blijft er nog weinig over. Ook de humor was namelijk ver te zoeken. Een enkele grap is nog wel geslaagd, maar het gros is vooral extreem niet-grappig.

Ik vind het onbegrijpelijk dat Natalie Portman na een prima film als Black Swan dit soort projecten oppikt. Dat je iets luchtigers wil om af te wisselen, oke, maar hou dan ook een béétje de kwaliteit in het oog. Want No Strings Attached sloeg de plank op alle fronten mis.

Zeemzoete romcom over een vrouw die enkel sex wil met een man die meer wil dan alleen maar friends with benefits (jawel). Overtuigende acteerprestaties van Ashton Kutcher en Natalie Portman. Al zie je het plot van mijlenver aankomen toch zorgen de leuke oneliners en de ongedwongen acteerstijl van Kutcher voor een film die leuk wegkijkt. Ludacris is hilarisch als één van Adam's vrienden. 2,5*

avatar van IH88
“I think monogamy goes against our basic biology.”

Ik had bij het kijken van No Strings Attached het gevoel dat ik deze film al eerder had gezien en dat klopt op zich wel. Kutcher en Portman zijn nieuw maar voor de rest voelt het allemaal erg belegen aan en heb je alles al eens eerder gezien in één van die andere honderdduizenden romcom's.

De humor is ook wat braafjes en echt grappig wil het niet worden. Maar wat deze film overeind houdt en genietbaar is het spel van Kutcher en Portman. Ik ben geen fan van Kutcher en Portman in een romcom deed bij de wenkbrauwen fronzen. Toch zijn het deze twee en hun leuke chemie die van No Strings Attached een vermakelijke film maken, en waardoor het allemaal toch fris aanvoelt. Geen vervelende zit en Portman heeft kort na Black Swan lekker kunnen uitblazen met een niets aan de hand romcom.

avatar van Chelsea94
Er leek geen eind aan te komen, wat een saaie film zeg