When Willie Comes Marching Home (1950)

Komedie / Oorlog

geregisseerd door John Ford
met Dan Dailey, Corinne Calvet en Colleen Townsend

Bill Kluggs is de eerste man uit een klein gehucht in West-Virginia die zich aanmeldt bij het leger tijdens de Tweede Wereldoorlog. Zijn vader en zijn dorpsgenoten zwaaien hem uit en Bill is al aardig op weg om als held te worden gezien. Na zijn militaire opleiding wordt hij gestationeerd als wapeninstructeur in zijn eigen dorp, ver weg van de echte actie waar het Bill om te doen was. Hij wordt het mikpunt van spot bij zijn dorpsgenoten. Dan wordt de piloot van een bommenwerper ziek en Bill moet hem vervangen om een geheime missie te ondernemen.

avatar van Petina
Leuk, oud, gedateerd filmpje.
Heeft mij niet verveeld.