Kiss (1963)

Experimenteel

geregisseerd door Andy Warhol
met Rufus Collins, Johnny Dodd en Freddie Herko

Kiss is een serie korte fragmenten van kussende mensen, die tezamen een lange film vormen. Het is één van Andy's eerste films, waarin hij gebruik maakt van vrienden en bekenden uit The Factory.

avatar van John Milton
En wederom een toevoeging in het rijtje Warhols waarvan ik niet weet wat ik ermee moet. Ik blijf wachten op die openbaring, but it never comes.

avatar van Donkerwoud
Ik heb ooit een filmvak gevolgd waarin je elke week opnieuw artikelen las van academici die de loftrompet afstaken over deze vernieuwende kunstenaar. Het kwartje is bij mij nooit helemaal gevallen.

avatar van Donkerwoud
Overigens legt Warhol hier natuurlijk wel de basis voor 'The Human Centipede'.