16 Wishes (2010)

Canada / Verenigde Staten
Familie / Fantasy

geregisseerd door Peter DeLuise
met Debby Ryan, Jean-Luc Bilodeau en Anna Mae Routledge

Abby Jensen popelt om haar zestiende verjaardag te vieren en houdt al sinds ze een klein meisje was een geheim verlanglijstje bij; voor elk jaar één. Wanneer het eindelijk zover is, gooit een rampzalige gebeurtenis roet in het eten, waardoor Abby denkt dat haar verjaardag is verpest. Maar wanneer een mysterieuze doos met magische verjaardagskaarsen arriveert om de zaken ten goede te keren, beginnen Abby's zestien wensen uit te komen. Haar dag wordt steeds beter, todat ze een wens doet die alles dreigt te veranderen.

avatar van K*D
K*D
Hahaha na een kwartier uitgezet, zo'n slechte film....

avatar van juliegirlxoxo
Goede film.Voorspelbaar,Komedie,Vlot verhaal,precies wat ik nodig had toen ik gisteren ziek was.Ook is het een goede film om eens weg te kijken tijdens het studeren van de examens omdat ie zo vlot is.

avatar van miss_efron

miss_efron schreef:

Een is genoeg namelijk altijd mogen wensen

Die Debby Ryan ziet er niet verkeerd uit!

avatar van borasi
miss_efron schreef:

Een is genoeg namelijk altijd mogen wensen

Die werkt niet, je schijnt te moeten wensen altijd te kunnen wensen...

melvddonk
16 Wishes.

De laatste paar weken ben ik steeds meer into de cheesy chickflicks. Ik vind het heerlijk om even helemaal niet na te hoeven denken, helemaal dubbel te liggen omdat het allemaal veel te overdreven is en te kijken naar gillende tienermeiden die ruzie maken over vanalles en nog wat. 16 Wishes is er ook zo eentje.

Het doet een beetje denken aan 13 going on 30, maar dan met matig acteerwerk en een erg overdreven verhaaltje. Leuk is het wel. De acteurs en actrices zijn allemaal erg leuk om naar te kijken en doen het prima. Het kijkt allemaal erg lekker weg en Jay en Abby zijn erg leuk samen. Goede chemie tussen die twee.

Verder is de speelduur prima en de muziek erg vrolijk.

avatar van Hectometerpaal
Soms heb ik met Stinissen te doen. Om aan die 20.000 stemmen te komen moet ie ook dit soort crap gaan kijken.

Hectometerpaal schreef:
De hoes schreeuwt al van: "Doe dat niet!!!!" hehe.

Doe ik mezelf aan hoor soms kom je dan nog wel eens een pareltje tegen maar meestal niet.

avatar van DonOswaldo
Hectometerpaal schreef:
De hoes schreeuwt al van: "Doe dat niet!!!!" hehe.

Ach, dat valt allemaal best mee.

Maar goed, gewoon een leuk filmpje en fijn uitgewerkt. Debby Ryan fleurt het geheel heerlijk op, uitstraling much. Alleen een beetje jammer van Jay die het vaak een zeurderig en braaf tintje meegeeft. Verder gewoon een prima film in z'n soort.

avatar van Moviestar1979
Een typische tienerfilm van Disney die altijd een voorspelbaar verhaal hebben.

In 16 Wishes speelt het jonge talent Debby Ryan de rol van Abby Jensen die 16 jaar wordt.
Elk jaar heeft ze een speciale wens op haar wenslijst genoteerd, en hoopt dat deze ook uitkomen.
Nadat het huis van haar familie ontruimd moet worden door een wespenplaag, verschijnt Celeste in beeld.
Zij heeft in totaal 16 kaarsen voor Abby die gelijk staan aan haar wensen op de lijst.

Wat volgt is een redelijke Disneyfilm die nooit echt interessant wordt.
Wel aardig om eens een keertje te bekijken.

2,5 *

avatar van soom
16 Wishes..

Waar moet ik beginnen??

1. I Wish... 'Dat er geen oorlog meer is in deze wereld.'
2. I Wish... 'Meer verdraagzaamheid jegens elkaar op alle gebieden.'
3. I Wish.... 'Meer respect en waardering voor de natuur om ons heen,'

Ik wens, ik wens, ik wens. Mensen hebben zoveel wensen.
Ik wens dat, ik wens dit, ik wens zo.
Ach ja, ik wens dat ik veel van dit soort leuke filmpjes mag blijven bekijken. Ik wil dolgraag Alex Pettyfer nou weer eens bewonderen bijvoorbeeld.. En wat ik al schreef wens ik ook. Meer verdraagzaamheid. Ik wens dat mensen elkaar niet lelijk vinden, zeggen dat iemand lelijk is. Er bestaat geen lelijkheid in deze wereld. Zelfs degenen die wij zelf niet knap noemen, heeft nog iets van schoonheid in zich. Daar moeten we aan denken. Woorden doen altijd zeer.

Anywhat. Na weer 2 keer Scruffy (wat een tranendal, het begon al bij de eerste seconde van die jeugdsentimentele film) bekeken te hebben, vandaag en een keertje van de week, had ik weer eens zin in wat luchtigers. Dus dit. Luchtig en vermakelijk, onzinnig gebazel van hier tot aan de straat en weer terug. Meisje Ryan doet denken aan Selena Gomez, de 3e tweelingzus of zo, verhaaltje is wel droogkomisch te noemen en ach, zo afgelopen met een paar leuke momentjes. Niet eens zo bijzonder, maar kent wel elementen uit andere films die je echt wel herkent, geef maar toe.

3*.

Dit is een leuke tiener film voor meiden. Deze film is erg voorspelbaar, maar een prima film in zijn soort.