Murders in the Zoo (1933)

Horror / Misdaad

geregisseerd door A. Edward Sutherland
met Lionel Atwill, Charles Ruggles en Gail Patrick

Eric Gorman keert samen met zijn vrouw Evelyn terug van een reis naar het Oosten waar hij op zoek was naar dieren om deze te verkopen aan een dierentuin. Eric deed de ontdekking dat iemand van zijn team gezoend had met Evelyn en bracht hem om. Aan boord van het schip ontmoet Evelyn Roger Hewitt, die verliefd op haar wordt. Na het afleveren van de dieren bij de dierentuin besluit Eric een plannetje te bedenken om van Roger af te komen en hij wil dat de dieren van de dierentuin het vuile werk opknappen.

avatar van John Milton
Niet heel spetterend. De slotscène heeft wel spektakel, maar helaas niet echt diervriendelijk.

avatar van alexspyforever
In tegenstelling tot mijn bovenbuur John Milton vond ik het toch wel bijzonder. Neen, het was niet super maar wat een schurk was die Gorman (gespeeld door Lionel Atwill) toch. De moordpraktijken zijn toch wel vrij origineel te noemen. En ik kan me niet meteen een film herinneren waarin men gezellig gaat tafelen tussen de kooien van de wilde dieren. Inderdaad de finale is spectaculair en niet diervriendelijk maar toch wel spannend.