ad

Genre: Horror

Geregisseerd door: Patrick Rea

Met onder meer: Erin McGrane, Michelle Davidson, Sally Spurgeon

Over Nailbiter

"In the shadow of the storm it waits."

Een moeder en haar dochter zoeken hun toevlucht in een schuilkelder wanneer er een gigantische alles verwoestende tornado hun kant op komt. De tornado blijkt echter niet het grootste probleem te zijn: ze worden opgejaagd door een gevaarlijk ondergronds wezen.

glimmerman2000

Klinkt interessant:)....Vanavond maar eens zien!....Gek dat er nog geen enkele stem is uitgebracht op deze film:S

glimmerman2000

Prima Horrorfilmpie!...De film heeft een heerlijke sfeer, en ook de spanningsopbouw zit goed in elkaar...Als ze uiteindelijk gaan schuilen voor de storm, en ze er achterkomen dat er ''iets'' achter hun aan zit, weet de film het lang spannend maar vooral mysterieus te houden...''WAT'' zit er achter hun aan, en ''WAAROM''??

KLASSE filmpie, die het lang mysterieus weet te houden, en een uitstekende horrorsfeer:D

avatar van Elineloves

Elineloves

Op aanraden van glimmerman2000 gekeken, en tja.. what can I say? Ik was iets minder enthousiast dan hij, maar niet teleurgesteld.

Het is niet slecht te noemen hoor, maar een 'nailbiter' vond ik het niet. Laat ik beginnen met zeggen dat ik het persoonlijk meer thriller vind dan horror. Het was niet bijster eng of spannend, maar toch vraag je je telkens af wat nog komen gaat. Low-budget gehalte is aanwezig, je ziet het er aan af, maar is nergens storend. Cast is niet groot, dat maakt het wat 'intiemer' en daardoor voel je je ook meer betrokken bij de personages. Acteerwerk is overigens best oké.

Special effects iets aan de mindere kant, net als de muziek, maar verder goed te doen. Middelmatig.

Elineloves schreef:

Ik zal je nog eens een tip geven

avatar van Anjin

Anjin

Elineloves schreef:

Dit is meer een clicheverhaal wat je nu ophangt..

Zoiets kun je eigenlijk wel over elke film zeggen...

Of je de film nou wel of niet gezien heb

avatar van essepluisje

essepluisje

Ik heb heel de film niet gezien maar ik vond de reactie van Anjin op Eline zo bizar dat ik even wilde reageren. Elke mening op mm is toepasbaar op bijna elke film dus die opmerking gaat nergens over. Ze geeft toch gewoon heel duidelijk aan wat ze er juist goed en minder goed aan vond.

Ik vond het een heel normale review dus Anjin ik vind je opmerking kant noch wal raken.

avatar van raza1

raza1

essepluisje schreef:

Dan zou je ook niet meer hoeven te stemmen want dat kun je ook bij iedere film doen.

avatar van brave71

brave71

wenig verhaal, te weinig spanning en natuurlijk de beslissingen/acties die onlogisch zijn.

deze film heeft het allemaal net niet, waardoor hij zelfs af en toe saai word

1 keer gezien, niet weer...

Onderhond

Wel érg pover.

Al valt het met het amateurisme deze keer nog wel mee, maar Nailbiter is gewoon een zeer slechte B-film.

Een bekend gegeven, uiteraard met een kleine variatie, maar die slaagt echt werkelijk nergens op. Dan maar hopen op een degelijke uitwerking. Leuke personage, fijne gore, een sfeervolle soundtrack ... zaken die een film als deze weer boeiend kunnen maken.

Jammer enoeg geen van allen te bekennen. Het acteerwerk is dramatisch, stuk voor stuk irritante personages (met als dieptepunt dat iets te makkelijke Amish meisje) waarbij je niet eens de interesse toont om te zien hoe het met ze afloopt.

De effecten zijn ook al niks waard. De creatures zien er ridicuul goedkoop uit, de regisseur mikt op een slechte balans tussen weinig tonen en net teveel laten zien. Het effect is vaak wat lachwekkend. Audiovisueel hoef je hier ook al niks te verwachten, dus wat rest is een wat onnozel concept, erg slecht uitgewerkt.

avatar van Noodless

Noodless

Elineloves schreef :

Volkomen mee eens. 6/10

avatar van trueblood

trueblood

moeder en dochter ? het waren toch 3 dochters een ondergronds wezen ? ik heb ze niet kunnen ontdekken ! niet echt spannend

avatar van henkula

henkula

Dat is jammer voor een horror film, want je moet boven de 3.5 uitkomen of heel laag, alles er tussen blijft middelmatig en niet voor herhaling vatbaar.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Baggerfilm. Het verhaal slaat nergens op, er wordt slecht geacteerd en de special FX zien er niet uit. Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken. 1,5 ster

avatar van dvdcrusher

dvdcrusher

horrorfilm die naar mijn smaak iets boven de middelmaat uitstijgt, de spanning wordt goed opgebouwd en ook het einde is vrij geloofwaardig (een euvel bij teveel horrorfilms) en laat eventueel de mogelijkheid op een vervolg toe. Ik vond de acteerprestaties best aardig, de special effects daarentegen waren niet veel soeps en werden ook tot een minimum beperkt. Toch heb ik redelijk kunnen genieten van deze film, al is me niet erg duidelijk hoe het monster is ontstaan. Het is inderdaad meer een thriller dan horror. Toch 3 sterren (bijna 3,5 sterren)

avatar van Daan258

Daan258

Een regenachtige film voor een regenachtige dinsdagavond.

Jammergenoeg was het niet veel goeds.

Het eerste half uurtje is nog best vermakelijk, maar de rest van de film is een flinke drama.

Geen spanning, geen sfeer, slecht acteerwerk, te donkere scene's en een vreselijk verhaal.

avatar van Jimske

Jimske

Het begin is nog oké, maar gaandeweg wordt het steeds duidelijker dat er weinig verhaal en pit in zit. Slappe acteerprestaties van de zussen en moeder. Het ouder vrouwtje was nog het beste. Veel clichés, domme acties vooral van moeder, weinig spannende momenten en alles werd uit beeld gelaten wat erg goedkoop overkwam. Het grootste hekelpunt was de slechte muziekkeuze.. paste totaal niet bij de film en verpeste elke scène. tja, weinig goeds dus, 1.5*