Bullet (1996)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Julien Temple
met Mickey Rourke, Tupac Shakur en Adrien Brody

Bullet is een keiharde boef die uit de gevangenis wordt ontslagen. Zijn criminele makkers staan hem bij de poort al op te wachten en meteen wordt de draad van misdaden en drugs weer opgepakt. Enkele oude rekeningen moeten nog vereffend worden. In een mum van tijd raast er weer een nieuwe niets ontziende drugsoorlog door de buurt.

avatar van MarkFish
Vette gangsterfilm. sterke rollen. Van Rourke, en die gekke broer van hem. En Tupac overtuigt ook. Spannend, hard, boeiend. Goeie film, en supercool einde.

Ben het helemaal met je eens!!!

avatar van zoutzak
MarkFish schreef:

hell yeah

Vooral goed dankzij het dreigende sfeertje dat aan de film hangt, de goede rol van Mickey Rourke en de juiste combinatie van actie en misdaad. Verder sterke dialogen en aardig acteerwerk van Shakur. 3,5*

avatar van mabo
Ben het met alle bovenstaande berichten eens. Ondergewaardeerde film. 3,5 *

is een tijd geleden maar was zeker goed ik moet hem nog wel hebben

avatar van bisse
Supervette film met te gekke rollen en hele goede acteerprestaties,alleen jammer dat die domme tupac meedoet.

Geweldige film die ik alleen eens op tv heb gezien, weet iemand of deze ergens op dvd te krijgen is?

Ik ben al een half jaartje op zoek naar deze film.
Geen enkel Nederlandse DVD-winkel verkoopt deze film. Zelfs online is het gewoon nergens te bestellen, behalve dan op Amazon.com. Maar naar mijn weet kan je het enkel bestellen als je gebruik maakt van een Creditcard.

Ik speur ook met regelmaat de nieuwsgroepen af, maar helaas.

Wie helpt mij een handje, ik ben bereid wat geld in te steken.

PM me please.

avatar van dijkieR
geweldige film
micky rourke op zun best
moet maar is ff kijken of ik m ergens kan kopen
lang geleden gezien
zal wel de media markt worden

SLK
Kan deze film nergens vinden. Weet iemand wel waar je hem kan vinden. Heb me kapotgezocht.

donnie B.
SLK schreef:

Ook op internet niet te vinden.

Voor wat het waard is, hij staat in 9 delen van ong 10 min op Youtube. Te beginnen met 'Bullet 1 of 9' .

avatar van Arbiter
Mooie gangsterfilm goed geacteerd van Tupac.

avatar van Timothyvdmeer
Goeie film met een goede screening.
Helaas idd net zoals velen op zoek naar deze film maar is gewoon niet te vinden.

3*.

Goed acteerwerk en leuke personages boeiende film van begin tot einde...niet te vinden idd. ;-(

avatar van Arbiter
donnie B. schreef:

Ook op internet niet te vinden.

Ik had hem toevallig op vakantie op tv gezien, je moet gewoon geluk hebben. Maar heel mooi is die nou ook weer niet.

avatar van DaMovieJudge
donnie B. schreef:

Ook op internet niet te vinden.

ik heb m wel kunne downloade via inet,, btjunkie,, dus heb m lekker in me digitale filmkast,,, en oja ik heb m 10jaar gleden ook es opgenomen van veronica tv,, dus heb m ook op videoband in me kast,,,,

t blijft idd een goeie sterke film,,, weinig op aan te merken.

avatar van Miss Sway
Vette film, is me altijd bijgebleven. Vooral z'n broer vind ik echt te gek!

avatar van badfans69
Miss Sway schreef:
Vette film, is me altijd bijgebleven.

Bij mij ook, heb alle Tupac films op DVD!
Meeste films zijn zonder nl subs, das jammer

Dikke 15 jaar oud deze misdaad/gangster film.
Dankzij een briljante en op het lijf geschreven rol van Rourke de moeite waard. ook de rol van zijn door de oorlog getraumatiseerde broer mag er zeker zijn.
Verder zonder deze twee karakters zou "Bullet" maar een matig filmpje zijn.
Rauwe actie. Prima tussendoortje.

avatar van handelaar
Jammer dat @SLK niet meer op de site te vinden is want de dvd is nu toch met nl subs te vinden

avatar van CdeJ
Topper in het misdaadgenre vindt ik,Mickey pas goed in de rol.En met die maffe broer,heeft het wat extra's.

avatar van DragQueen
Prima gangsterfilm, met degelijk acteerwerk van Rourke en rapper Tupac. Die laatste viel me nog erg mee. En Rourke speelt misschien wel een van zijn betere rollen. Verder een harde film, die over de gehele speelduur blijft boeien. 3 Sterren.

avatar van patrick17
Aparte film! Opzich had er naar mij mening meer actie ingekunnen,
anderzijds snap ik dat ze het niet hebben gedaan. Mickey Rourke speelt een
prima rol, als drug addict en Tupac vind ik eigenlijk te weinig in het verhaal voorkomen.
De beste rol werd uiteindelijk gespeeld door: Ted Levine
Geniaal hoe hij zich in deze film heeft laten zien!
Al met al een redelijke film...

avatar van hoffhaan
Redelijke gangsterfilm met voor die tijd toch wel harde actie. 3.0

avatar van Gang_Star
Redelijke misdaadfilm met aardig acteerwerk, een eveneens aardig sfeertje, maar net te weinig actiescènes om indruk op mij te maken en te behouden.

B-200
Hele coole film. Deze rol is Mickey Rourke op het lijf geschreven. Beetje bruin spuiten, bij de buren inbreken enzo. Daar hebben ze lekkere brownies. Faget-ass Lester was ook wel lollig

donnie B.
Wederom eens gekeken vandaag. Goede rol van Rourke! Uiteraard Ted Levine
ook goed op dreef. En 'Lester' geeft de juiste komische noot aan dit misdaaddrama.

avatar van MH040
Het gebeurt zelden, maar deze film heb ik binnen een half uur afgezet. (kan daarom niet stemmen). De film zit vol over de top stereotype personages die meer op persiflages lijken en ook de dialogen vond ik ronduit slecht geschreven. Voor mij onbegrijpelijk dat mensen hiervoor 4 of zelfs 4,5* kunnen geven.