• 8.487.316 stemmen

Genre: Muziek / Western

Geregisseerd door: George Sidney

Met onder meer: Judy Garland, John Hodiak en Ray Bolger

Plot The Harvey Girls

"It's Blazing, Blistering Romance... in the wide open spaces!"

Op een treinreis naar het Wilde Westen om met iemand te gaan trouwen, ontmoet Susan Bradley een vrolijke club vrouwen die het Harvey House restaurant willen gaan openen. Wanneer zij besluit met haar toekomstige man om het feest af te blazen, voegt ze zich bij de Harvey Girls. De salon aan de overkant is in competitie met haar restaurant en er ontstaat een hevige strijd tegen de saloon in handen van Ned Trent, waar ze wel een oogje op heeft.

imageimage

H.H. Hartsey

Miss Bliss

avatar van neo

neo

vond judy garland maar matigjes spelen en de film over het algemeen saai.

avatar van veron35

veron35

neo schreef:

vond judy garland maar matigjes spelen en de film over het algemeen saai.

Ben ik het mee eens. Viel tegen. Op IMDb krijgt hij een 6,9. Vind ik iets te veel.

avatar van matthijs_013

matthijs_013

Het is maar net hoe je de 40s MGM musicals bekijkt. Ik vond het wel een hoogvlieger in zijn gènre, met een leuke bijrol van Cyd Charisse.

stinissen (crew films & series)

Ook met Angela Lansbury en Cyd Charisse de liedjes van deze musical zijn echt beroemd en ook beter dan de film zelf.

avatar van Movsin

Movsin

Noch de NS, noch de NMBS kregen ooit een push als deze.

Toegegeven echter dat "Atchison, Topeka and Santa Fe" romantischer klinkt, in dit muzikaal niemendalletje dat zelf Judy Garland niet op peil kon brengen.

Opmerken echter dat de song dat jaar een "Best Song Academy Award" kreeg en ook een Oscar en ik kan best aannemen dat destijds de mensen graag naar dergelijke filmpjes gingen kijken om ze, het jaar erop, nog eens in het wijkcinemazaaltje een tweede maal te zien, gewoon omdat het zo lekker braaf en vreedzaam was, met dans en muziek en mooi gedrappeerde jonge dames...

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Geen meesterwerk natuurlijk. En zoals wel vaker , vind ik, zijn de films met Garland niet echt bijzonder. Er straalt toch enigszins wat leuks vanaf. Vooral de kleurrijke kostuums die we in het Westen zien zijn wel charmant. De rest van de film is standaard maar nog wel onderhoudend. 3,0.

avatar van bunkerboy

bunkerboy

gewoon een redelijke film , geen hoogstandje maar indien ik moderne films bekijk zeker niet slechter dan de meeste nieuwe films ...

gewoon zondagmiddag amusement

BBarbie

Vergeleken met andere filmmusicals uit Hollywood is dit een bijzonder matige film. Er zit nauwelijks verhaal in en ook de liedjes zijn aan de magere kant m.u.v. "On the Atchison, Topeka and the Santa Fe". Judy Garland en Angela Lansbury proberen er nog wat van te maken, maar zijn redelijk kansloos met zo'n zwak libretto. Best wel jammer.