The Mangler 2 (2001)

Canada
Horror

geregisseerd door Michael Hamilton-Wright
met Lance Henriksen, Chelse Swain en Philippe Bergeron

Directeur Badian besluit een geavanceerd computersysteem op zijn school te installeren, zodat hij alles in de gaten kan houden. Alles wordt geregeld door 1 supercomputer. Een van de studenten, Jo Newton, pikt dit niet en laadt een virus, the Mangler 2.0, in de computer. De computer krijgt hierdoor een eigen wil en maakt een bloedbad van de school.

avatar van BoordAppel
Deze film MOEST ik even toevoegen. Een stevige #2 positie in de bottom 100 van IMDB en t verhaal leek me zoooooooo dom. Heeft totaal geen raakvlakken met het Stephen King verhaal als ik t zo lees. Kvraag me af wat de mensen die m gezien hebben (als die dr al zijn) dr van vinden.

avatar van JoeHallenbeck
Is dit geen 'straight to video release'?

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Vervolg op Tobe Hooper's The Mangler?

erg slechte film. Eigenlijk een van de slechtste horrors die ik ooit heb gezien.
heeft inderdaad nix met mangler van stephen king te maken.

avatar van as
as
En die was al niet erg goed!

dapaool
Zelfs zo slecht dat ze hem in nederland op DVD een andere naam hebben gegeven (Virtual Death)

avatar van jassonn
Deze kan regelrecht de flop top 100 in. 0,5ster voor de moeite.

was de moeite niet om te bekijken, jammer dat hij in een box van 4 zit, had hem anders weggegooid maar der staan 2 films op 1 schijfje duss...
just a bad movie

Verschrikkelijk slecht vond ik de film. Het verhaal was stom. De acteurs waren en zijn heel slecht. Het gebouw wat door moest gaan als een school lijkt helemaal niet op een school. Je ziet niemand vermoord worden. Het enige wat je ziet is een plasje bloed als er iets gebeurde. En wat dacht je van die verschrikkelijke soundtrack Pfff wat slecht. En zo kan ik wel even doorgaan!!!! Kortom ik geef de film 1* omdat ik zelfs nog slechtere heb gezien.

avatar van Vascago
Lachwekkend slecht, maar dan wel als een boer met kiespijn

avatar van renzoroy
slecht vervolg op de 1e mangler.
heeft zoiezo niks te maken met het origineel.
ze moeten eens stoppen met al die debielen vervolgen op stephen king films. Als stephen king zelf een vervolg op 1 van zijn verhalen schrijft dan isset goed, maar ze moeten niet zelf een slaapverhaaltje verzinnen en dan groot op de verpakking de naam stephen king erbij zetten zodat jij denkt dat het dan wel goed moet zijn.

Dit was iig een bout film, enige pluspuntje is dat Lance henriksen op zich nog wel aaridg acteerde, maar ik heb hem wel eens in betere rollen gezien.

2 sterren geef ik deze.

Bantavoer
Jaren geleden deze film eens gekeken. Wat een slechte film. Laatst weer eens gekeken en wist helemaal niets van deze film meer te herinneren. En vind hem nog steeds slecht. Als je deze helemaal uitzit, ben je een knappe jongen. Geen verhaal, slecht geacteerd. Als je deze gaat kijken, weet waar je aan begint.

avatar van joolstein
Levenloos vervolg op het origineel van Tobe Hooper. Voor wie het origineel niet hebben gezien die gaat over een bezeten vouw-persmachine die mensen eet. Echter is de film zonder enige relatie tot de eerste film, je vraag je eigen af waarom men zou beweren dat dit een vervolg is? Het gaat over een school die een nieuw geautomatiseerd beveiligingssysteem introduceert en door het computervirus Mangler 2.0 (tja echt dat is de link!) een kunstmatige intelligentie verwerft. Helaas zijn alle kills buitenbeeld of tarten elke vorm van logica, blijft het met de vrouwen bij suggesties en gaan niet uit de kleren. Het is dus erg moeilijk om positief te zijn over de film maar toch was er één goed kort momentje; Lance Hendrickson die door de computer is geassimileerd. Deze film is in alles middelmatig zelfs voor dit type B-film.