Pulsar (2010)

België
Drama / Mystery

geregisseerd door Alex Stockman
met Matthias Schoenaerts, Tine Van den Wyngaert en Sien Eggers

Samuel werkt in Brussel als een farmaceutisch koerier. Zijn prachtige vriendin Mireille vertrekt naar New York voor een stage bij een prestigieus architectenbureau. Kort na haar vertrek wordt Sams computer gehackt. Een aantal louche IT-jongens krijgen zijn draadloze netwerk niet beveiligd. Het lijkt er op dat het de intentie van de hacker is om het leven van Samuel en zijn relatie met Mireille te verzieken. De achterdocht doet zijn intrede en Sam begint zijn buren te verdenken en hij raakt geobsedeerd door wifi-stralen. Tussen de liefde van Sam en Mireille zit een oceaan van communicatiemiddelen.

disneystore
Onnozel, oninteressant filmpje met Matthias Schoenaerts. Herinner me ook niet dat deze film veel media aandacht kreeg, is ook een reden voor, de hele film slaat niet aan en buiten Schoenaerts kan ik geen positief puntje vinden. Precies een kortfilmpje in 't groot.

disneystore schreef:

Inderdaad, alles wat niet lijkt op veredelde TV-prul of volgestampt zit met bekende BVtjes krijgt hier weinig aandacht.

Onderhond schreef:

Matthias Schoenaerts is niet bepaald een onbekende Vlaming Maar ik begrijp je standpunt wel, Ex-Drummer zat bv. ook niet volgestampt met bekende BVtjes of veredelde TV-prul, kreeg wel wat meer aandacht dan Pulsar. Gewoon omdat die wel degelijk goed was, of omdat het Herman Brusselmans' boekverfilming was. Maar VTM films laat ik ook liever links liggen, maar Vlaamse films die echt veel media aandacht krijgen in België zijn meestal wel te doen.

disneystore
Persoonlijk vind ik wel dat de gemiddelde Vlaming een goede filmsmaak heeft, behalve standaard films als Bo, Adem en Jan Verheyen in 't algemeen kan ik Belgische cinema best appreciëren.

avatar van crowdsurfer
Wat een ramp. Niks spanning

avatar van Fisico
Vlaamse film die niet meteen een belletjes deed rinkelen. Mét Matthias Schoenaerts, tussen Loft en Rundskop in. Aan Schoenaerts lag het niet. Zet een sterke rol neer van zijn personage, vertwijfeld en onzeker.

De idee achter de film is ook best intrigerend waarbij alles draait rond (tele)communicatie en hoe afhankelijk we ervan zijn geworden, hoe evident we het ook allemaal beschouwen. En plots is er niets meer en ben je afgesneden van de buitenwereld. Best beangstigend als je er zo naar kijkt. Beangstigend hoe kwetsbaar je ook kan zijn wanneer iemand je identiteit gijzelt of steelt.

Voor de rest weinig betrokken geweest met de film. De mayonaise pakte te weinig voor me. Ondanks de relatief korte speelduur toch te langdradig. Ook het einde was het net niet.