Mindwarp (1992)

Alternatieve titels: Brain Slasher | Brainslasher

Sciencefiction / Horror

geregisseerd door Steve Barnett
met Bruce Campbell, Marta Martin en Angus Scrimm

Na een gigantische kernramp in het jaar 2038 is de aarde compleet verwoest en hebben de mutanten de macht overgenomen. Alleen de rijke mensen kunnen zich verdedigen door zich te verstoppen in de 'Virtuele Realiteit'. De rebelse jonge vrouw Judy heeft echter genoeg van dit doelloze leventje en besluit de wijde wereld in te trekken. Onderweg ontmoet ze de goede mutant Stover. Ze worden echter gevangen genomen door de bende van de bloeddorstige mutant Seer, die ogenschijnlijk geen genade kent.

avatar van perceived
Onbekend maakt onbemind.

Geen grootse film natuurlijk, wél een sympathieke.

Het verhaal is niet onaardig, maar heeft wat lege stukken en is te traag. Daar tegenover staat een heerlijke old school en raak gecreëerde sfeer + (voor de liefhebbers) natuurlijk Bruce Campbell.

Moeite waard, met name voor het sfeertje. 5.5/10*

avatar van zombie
Dit moet toch wel één van de goorse post-apocalyptische films zijn, die er bestaat. Ik vond het daardoor ook een vrij ongemakkelijke kijk-ervaring. Het verhaal viel een beetje tegen, mede door het einde, maar de hoeveelheid smerigheid doet niet onder aan films als The Texas Chainsaw Massacre. En dan zijn er nog angus Scrimm aka The Tall Man EN Bruce Campbell. Nice

avatar van Onslaught
Dat bijna niemand hier deze film nog gezien heeft. Best leuke film.

avatar van Noodless
Blijkbaar heel weinig mensen die deze film hier gezien hebben. Nochtans in zijn genre zeker geslaagd want het fantasievolle gegeven wordt aangevuld met een paar heerlijke bloederige scènes. De bloeddorstige mutanten zijn leuk bedacht en de uitwerking rond het bizarre idee van virtuele realiteit hier heeft wel iets creepy. De show wordt echter gestolen door de mutant Seer met zijn geweldige bloederige uitvinding namelijk een machine dat je helemaal versnippert.
Het post-apocalyptisch landschap wordt goed weergegeven en de film ademt de juiste sfeer uit.
Leuke ontdekking !

avatar van EVIL '84
Leuke post-apocalyptische film, met een fijn jaren 80/90 sfeertje! De film kijkt prima weg, met hier en daar een lekker bloederige scene en natuurlijk de horrorhelden Bruce Campbell en Angus Scrimm!