ad
  • 8.181.027 stemmen

Deal of the Century (1983)

Komedie | 99 minuten

Genre: Komedie

Geregisseerd door: William Friedkin

Met onder meer: Chevy Chase, Sigourney Weaver en Gregory Hines

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Deal of the Century

Luckup Industries heeft een nieuw gevechtsvliegtuig gebouwd. De 'Peacemaker' is nog sneller en nog dodelijker dan alle bestaande types. De dictators, militaire junta's en guerrillaleiders van de wereld zijn de belangrijkste potentiële klanten. In San Miguel wacht Harold DeVoto op een telefoontje van de plaatselijke dictator betreffende een verkoop ter waarde van enkele biljoenen dollars. In hetzelfde hotel probeert Eddie Muntz zijn wapens te slijten aan drie guerrillaleiders. En aangezien niets boven een goede demonstratie gaat, schiet Muntz een militaire jeep aan flarden. Tijdens de levering van de wapens wordt het guerrillakamp beschoten en raakt Muntz al zijn geld kwijt.

imageimageimage

avatar van Mischa

Mischa

Zoveel talent, wat een misser!

avatar van Waku

Waku

Redelijke komische actiefilm.

Chase soort altijd wel voor een glimlach.

Weaver zie ik toch liever in wat serieuzere rollen.

avatar van blurp194

blurp194

Ouch.

Een film met Weaver in een van de hoofdrollen die ik nog nooit gezien had, dus ik had me voorzichtig verheugd op een mooie filmavond. Maar ik was even vergeten hoe enorm irritant Chevy Chase is. En in dit misbaksel heeft hij dan ook nog het script mee - in dat het hem elke denkbare kans geeft om zijn aanwezigheid zo onleuk mogelijk uit te werken. Een van de slechtste films uit die periode die ik ooit gezien heb. Wat een miskleun.

Gelukkig heeft het op de carriere van Weaver geen al te negatieve impact gehad, denk ik dan maar.