Deal of the Century (1983)

geregisseerd door William Friedkin
met Chevy Chase, Sigourney Weaver en Gregory Hines

Luckup Industries heeft een nieuw gevechtsvliegtuig gebouwd. De 'Peacemaker' is nog sneller en nog dodelijker dan alle bestaande types. De dictators, militaire junta's en guerrillaleiders van de wereld zijn de belangrijkste potentiële klanten. In San Miguel wacht Harold DeVoto op een telefoontje van de plaatselijke dictator betreffende een verkoop ter waarde van enkele biljoenen dollars. In hetzelfde hotel probeert Eddie Muntz zijn wapens te slijten aan drie guerrillaleiders. En aangezien niets boven een goede demonstratie gaat, schiet Muntz een militaire jeep aan flarden. Tijdens de levering van de wapens wordt het guerrillakamp beschoten en raakt Muntz al zijn geld kwijt.

avatar van Mischa
Zoveel talent, wat een misser!

Redelijke komische actiefilm.
Chase soort altijd wel voor een glimlach.
Weaver zie ik toch liever in wat serieuzere rollen.