Made (2001)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Jon Favreau
met Jon Favreau, Vince Vaughn en Famke Janssen

Bobby en Ricky zijn twee boksers met grote aspiraties, en connecties met de maffia. Ze krijgen een kans om een klusje te doen voor de maffiabaas Max, en raken betrokken bij een witwas-operatie in New York.

Pfff vince heeft speelt echt een vreselijk irritante rol en daar heb ik me ongelofelijk aan geergerd dat ik de film nog maar nauwelijks kon uit kijken.Vreselijk.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
De film wordt een beetje als een officieus vervolg gezien op Swingers, die ik echter niet zo heel erg denderend vond. Ook deze vond ik niet geweldig. De wannabe-crimineeltjes die een klus mogen doen leveren een paar zeer grappige momenten op, vooral als Vaughn stoer probeert te doen met kennis die hij waarschijnlijk uit films heeft, maar over het algemeen is het erg vaak erg saai. 2 en een halve ster.

nah dttom, "vreselijk".. ik vond toch dat er een paar momenten inzaten die de film wel redelijk de moeite waard maakten... dat moment dat Skreech (uit Saved By The Bell) wél de club in mocht.. ik lag helemaal dubbel

"what the fuck?? we're waiting here and you let SKREECH in???"

of Vaughn tegen die dikke gast... "are you strapped" "strapped?" "yeah that means that you have a gun"

nee ik vond hem echt vreselijk irritant, want je zag dat hij iets doms ging doen en dan heb ik telkens doe het aub niet en dan doet hij het toch en dan is het niet grappig maar irritant! maar dat vind ik.

/me nods

avatar van JoeHallenbeck
Ik had al eerder gelezen dat Made niet in de buurt kwam van Swingers. Nu ik 'm zelf heb gezien kan ik dat alleen maar beamen. Waar ik bij Swingers nog regelmatig in een deuk lag , kon er bij Made amper een lachje vanaf. Zoals eerder gezegd is het personage van Vaughn reuze irritant en Favreau leek op de automatische piloot te acteren.
Leukste scene van de film was toen de heren werden geweigerd bij een nachtclub: "Did you just let SCREECH in the fucking club? "

Ik had gehoopt op een Swingers, dat was het helaas niet (door het ontbreken van Doug Liman?). Evengoed vond ik het een aardige film zonder pretenties.

T®inity
Was een redelijk grappige film. Vooral door Vince Vaughns rol die duidelijk teveel rap heeft geluisterd en teveel films heeft gezien. Wat zette hij een grappige rol neer. 3*

dttom schreef:

ik zat al te denken waarom ik dit zo'n vreselijke film.... en nu dringt het ook tot me door !! het komt inderdaad door die misselijke rol van Vince *1,5

avatar van NERD
Hij was ook wel bedoeld om super irritant te zijn. Dat was volgens mij dan ook het hele idee achter de film.

2,5 sterren

avatar van Blokland
Ik kan zeker wel lachen om Vince Vaugh en in deze film vind ik hem ook erg leuk: 3,5*

Krijg wel de slappe lach van dit soort dialogen:
"Yes, I know this is my per diem, but who do I give it to? Who get's their hands on this sweet baby?"

avatar van Naomi Watts
Weer herzien en wat blijft he teen hilarische rit. Dankzij het rolletje wat Vaughn neerzet, ook al schijnen veel zijn rol niet te kunnen apprecieren. 4,5* blijft staan.

avatar van Summer
Hilariteit inderdaad ten top! Geweldige Vaughn, en schitterende Favreau, flink gelachen!

avatar van Naomi Watts
Summer. Eindelijk iemand die inziet dat dit een weg leuke komedie is en Ricky Slade een erg hilarische karakters is. Erg onderschat.

avatar van Summer
You must be the 'Red Dragon'!

Yeah, that's my per diem, and who do I give it to? (en dan die hele subtiele knipoog...)

avatar van De GeuS
Er zat eigenlijk totaal geen verhaal in en de film moet het voor 80% van de grappen van Vaughn hebben. Dit werkt evenvaak wel als niet..... 2,5*

Idd, er zitten wel aardig grappige quotes in, die Vaughn blijft toch een mafkees. Vooral dat stukje met Screech was nogal hilarisch.

Buiten dat is het toch wel een rommeltje deze film.

avatar van Purmerend
Verstand op nul en lekker genieten van deze aardige komedie. Met twee hoofdrolspelers de een giga druk en de ander is de rust zelfe.

kArIzMa_TuRk
vond het een leuke vermakelijke film. goede acteerprestaties van Vince Vaugh en John.. en Famke Janssen deed het ook niet slecht. krijgt een goeie 3* van mij

avatar van james_cameron
Dun verhaaltje, maar de chemie tussen Favreau en Vaughn maakt het toch de moeite waard. Er duiken overigens heel wat gezichten uit The Sopranos op (met Favreau meegerekend telde ik er vier), de meeste niet op de credits. Sam Rockwell heeft ook een grappig rolletje. Al met al een degelijk regiedebuut van Favreau.

Saai vond ik m

avatar van AHWA
Heel matige film, afgezien van Vince Vaughn. Hij blijft maar lullen en dat was bij vlagen erg grappig, maar de rest was verder niet zo veel aan.

Kleine 2,5*

avatar van MarkFish
Ik vond em destijds wel lachen. Vooral die, volgens mij vrij kleine, rol van Puff Daddy vond ik erg geslaagd. Lekker over the top, viel me toen heel erg mee voor een rapper.

desteven007
Gisteren gezien op MTV, maar ik heb hem ook op dvd,
Geen Topfilm, maar wel een matig verhaal, soms zitten er grappige dingen tussen.

***

avatar van aburefan
Vond het personage van Vaughn zeer op me zenuwen werken, en ook totaal niet grappig als dat de bedoeling ervan was. De enigste reden dat ik em af heb gezien is omdat ik nog wel benieuwd was naar wat de klus precies inhield. maargoed dat viel ook tegen uiteindelijk.. 1,5 sterren

avatar van Zandkuiken
Swingers maar dan met een groter budget, en iets minder charmant. Vince Vaughn overschrijdt de irritatiegrens meer dan eens, maar zijn shenanigans zorgen ook wel voor de nodige gein. Echt goed of hilarisch is Made voor mij evenmin, maar het olijke duo Favreau-Vaughn zie ik toch graag bezig. Kleine 3,5*.

avatar van RRT
RRT
Kan me aansluiten bij de mensen die zich ook hebben lopen ergeren aan de rol van Vaughn. Super irritant. Ook de dialogen die zogenaamd grappig moesten zijn kwamen er heel vaak niet uit, en om over het verhaal maar te zwijgen, brrrr.
Denk wel dat t een van de films is waar het meest het woord fuck of fucking in voorkomt. maar als je t daar al van moet hebben.

avatar van ejtemmas
Ik vind het ook een matige film.
Toen ik zag dat vince Vaughn meedeed zag ik dat eerst als iets positiefs.
Maar zoals er al meer met me eens zijn, heeft hij een hele vervelende en irritante rol.
Heel soms grappig, maar het meeste was gewoon irritant.

De film komt naar mijn idee daardoor ook niet goed uit de verf en het was moeilijk om echt je aandacht er bij te houden.
ik geef 2 sterren, maar zelfs dat is nog wat aan de hoge kant eigelijk...geen aanrader dit..

avatar van Pipoo!
2 sterren. Had een 1 willen geven, maar 1 extra ster voor de toch goede verschijning van Peter Falk.

HALVE TAMME.
leuk tussendoortje,niets meer en niks minder.

Ooit de officieuze opvolger van Swingers, nu de eerste van Favreau.

Vond het alleen niet al te best. Favreau duidelijk nog in de leerschool. Veel regiestijl valt er nog niet te herkennen in dit filmpje, het draait dan ook meer om Vaughn die grappig moet zijn. Of althans, grappig probeert te zijn.

Los van het feit dat het allemaal nogal goedkoop oogt, is Vaughn voor het grootste deel van de film onuitstaanbaar. Favreau is een loser die ook op weinig sympathie kan rekenen en Janssen is een bimbo die al helemaal niet goed uit de verf komt. 90 minuten in het gezelschap van irritante personages dus.

Gelukkig dat de film een beetje op stoom komt eens in NY aangekomen, al wordt het nooit echt leuk, grappig of plezant. Nu jah, een redelijke vingeroefening voor Favreau en blijkbaar toch goed genoeg bevonden om de rest van z'n carriere op uit te bouwen. Maar geen film die me lang bij gaat blijven.

Deze aardige, pretentieloze misdaadkomedie. over twee gangsters (zo verschillend als eb en vloed), die zich problemen op de hals haalden, had enkele grappige momenten en een paar mooie dialogen. Echter zodra de zaak serieus werd, zakte het verhaal zienderogen in. Tussen Jon Favreau en Vince Vaughn was zichtbaar sprake van chemie.