Lope (2010)

3,17

Spanje / Braziliƫ

geregisseerd door Andrucha Waddington
met Alberto Ammann, Pilar López de Ayala en Leonor Watling

Spanje, zestiende eeuw. De talentrijke toneelschrijver Lope de Vega keert na de oorlog terug naar Madrid, vol ambitie en met de wil om te leven, te schrijven en z’n dromen waar te maken… Zonder een rooie duit moet hij echter aan de slag als nederige copiist. Lope valt voor Elena, de beeldige dochter van z’n baas. Haar vader is een man met vele connecties die het meest succesvolle theater van Madrid beheert. Hij zou hun relatie nooit goedkeuren en dus houden ze hun liefde geheim. Maar Elena heeft nog een ander geheim: ze is al getrouwd. Wanneer Lope dit ontdekt vraagt hij haar het huwelijk te beëindigen en hun liefde openbaar te maken. Maar Elena weigert. Lope is gekwetst en beschuldigt Elena en haar vader in het openbaar van hypocrisie. Zij zijn razend en beschuldigen Lope van laster. Met de wet op z’n hielen moet Lope vluchten. Hij kan enkel nog rekenen op de hulp van de mooie Isabel, een vrouw die hij al sinds z’n kindertijd kent.

1 BERICHT
avatar van breedbeeld
Degelijk gemaakte film over het begin van het leven van Lope de Varga als dichter/schrijver.
Voor mij onbekend dus wel aardig om daar wat over te zien. Beetje Hollywood style maar dat hoeft de pret niet te drukken. Van Ammann gaan we we nog wel meer horen denk ik zo en López is ook niet verkeerd. Wattling is wat zwakker. Over het geheel genomen een aangename film om te bekijken zonder echt bijzonder te zijn maar bovengemiddeld.