• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.414 films
  • 12.235 series
  • 34.017 seizoenen
  • 647.724 acteurs
  • 199.122 gebruikers
  • 9.378.761 stemmen
Avatar
 
banner banner

Sucker Punch (2011)

Actie / Fantasy | 110 minuten / 127 minuten (extended cut)
2,93 1.839 stemmen

Genre: Actie / Fantasy

Speelduur: 110 minuten / 127 minuten (extended cut)

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada

Geregisseerd door: Zack Snyder

Met onder meer: Emily Browning, Abbie Cornish en Jena Malone

IMDb beoordeling: 6,1 (260.260)

Gesproken taal: Engels en Duits

Releasedatum: 24 maart 2011

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Sucker Punch

"Feed Your Head"

'Sucker Punch' speelt zich af in de jaren 50. Baby Doll (Emily Browning) wordt door haar kwaadaardige stiefvader naar een psychiatrische inrichting gestuurd. Zijn plan is om binnen vijf dagen lobotomie op haar toe te passen. Door de trauma's die ze er oploopt creëert ze haar eigen wereld waarin alles mogelijk is. Ze raakt geïnspireerd door dat wat er zich afspeelt en beraamt een plan om te ontsnappen.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Madame Vera Gorski / Dr. Vera Gorski

Blue Jones

Lobotomy Nurse / High Roller Girl #1

The Doctor / The High Roller

The Wise Man / The General / The Bus Driver

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Mr_White schreef:
Ik geef je het voordeel op het gebied dat ze inderdaad ook met het gestolen voorwerp weg moeten, maar dat neemt niet weg dat de strijd an sich nog altijd geen enkele connectie heeft met de 'realiteit' van de situatie.


Dat klopt. Maar het wordt ook benadrd als fantasy waarbij Snyder juist helemaal los gaat. Maar als je wilt kun je wel wat linken leggen. Drie bewakers zijn de bewakers met wie ze strijd, Zombie Naties zijn ook een soort van gevangenbewaarders, de trein staat symbool voor vrijheid, Draak is de hoofdguard, etc.... Dat soort zaken... Zoals ik al aangaf, veel minder afgetimmerd. Gaat ook om het spektakel, niet om de logica.


avatar van El ralpho

El ralpho

  • 1481 berichten
  • 1092 stemmen

Deze film wordt zo gruwelijk overtrokken. Snap niet dat sommige mensen dit als een klassieker durven te beschouwen en de film tal van unieke eigenschappen vindt hebben..het is gewoon een middenmotor! Niet slecht maar deze lof verdiend de film echt niet. Slechtste Snyder die ik gezien heb en ver onder het niveau van zijn voorgaande projecten. Dan kunnen de dames er nog zo goed uit zien. Heb het idee dat de enthousiastelingen hierdoor hun oordeel laten vertroebelen. Omdat het er geil uit ziet is alles maar goed? De film is leuk en verdiend een nette voldoende. Maar ook echt niet meer dan dat


avatar van wimnoot

wimnoot

  • 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Een middenmoter zeg je? Dus wat je in SP gezien hebt heb je al vaker gezien? Moet je mij maar vertellen welke films dat zijn. Die wil ik graag zien


avatar van Mr_White

Mr_White

  • 2067 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:
Dat klopt. Maar het wordt ook benadrd als fantasy waarbij Snyder juist helemaal los gaat. Maar als je wilt kun je wel wat linken leggen. Drie bewakers zijn de bewakers met wie ze strijd, Zombie Naties zijn ook een soort van gevangenbewaarders, de trein staat symbool voor vrijheid, Draak is de hoofdguard, etc.... Dat soort zaken... Zoals ik al aangaf, veel minder afgetimmerd. Gaat ook om het spektakel, niet om de logica.


Dat zijn wel heel zwakke connecties, en daar ligt ook mijn probleem. Als je dan toch connecties maakt, doe het dan op zijn minst goed. Het hoeft niet naadloos te zijn (dan krijg je een Inception die zo uitgeteld is dat elk klein foutje bijna de hele film onderuit kan halen) maar Snyder werkt met zoveel fantastie gegevens dat hij veel meer vrijheid heeft om er mee te spelen. Het blijft allemaal maar zo van los zand aan elkaar hangend, en je mag toch wel iets meer verwachten van een film in 2011, zelfs van een 'stupide' over-the-top actiefilm.


avatar van Mr_White

Mr_White

  • 2067 berichten
  • 0 stemmen

wimnoot schreef:

Een middenmoter zeg je? Dus wat je in SP gezien hebt heb je al vaker gezien? Moet je mij maar vertellen welke films dat zijn. Die wil ik graag zien

De Japanners maken al jaren bizarre cross-over films waarin meisjes met dikke guns allerhande freaks en monsters en robots overhoop knallen. Alleen zijn die gemaakt van het soort budget waar een regisseur als Snyder slechts zijn handen voor kan wassen.


avatar van El ralpho

El ralpho

  • 1481 berichten
  • 1092 stemmen

Ik heb het er niet over dat wat er in Suckerpunch getoond wordt niet origineel is..Ik heb het over de uitwerking..waardoor de film tot deze categorie behoord. In mijn recensie leg ik uit waarom ik dat vindt. Ik vind gewoon dat de film al deze lof niet verdiend Voor mij is het echt de tegenvaller van het jaar. Ik had heel graag een 5 willen geven maar zie gewoon de feiten onder ogen: dit kon veel beter.


avatar van Martijnnn

Martijnnn

  • 2248 berichten
  • 2411 stemmen

In het gedeelte in de met de zombieduitsers, de gast die wegrent met de kaart, dat is toch Mr. Blue?! Althans zo leek het mij, er zit een draak in de fantasy, simpelweg omdat het om een drakenaansteker gaat, bovendien hebben aanstekers ook wel iets met vuur. In de fantasieën, zitten meerdere verwijzingen naar de echte wereld. Zelfs nog een keer terug naar het moment helemaal in het begin van de film met Baby en haar zusje.


En de reden dat Baby de hele tijd de hoofdrol in de fantasieën heeft lijkt mij gewoon omdat het haar fantasieën zijn. Ondanks dat naar alle waarschijnlijkheid ze hulp heeft gekregen van de
andere meisjes.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Denk dat het in 2011 juist eerder tijd is om het narratief juist eens lekker los te laten en voor powerplay qua audio visuele ervaring te gaan. Ik snap verder je kritiek wel en deel m ook tot zekere hoogte, maar beoordeel de flm er niet slechter door omdat ik de ocer the top onzinnige actie juist ook heel erg kan waarderen. Zie het wat dat betreft als een soort commentaar op Inception. Doe mij dan maar dit.


avatar van wimnoot

wimnoot

  • 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Mr_White schreef:

De Japanners maken al jaren bizarre cross-over films waarin meisjes met dikke guns allerhande freaks en monsters en robots overhoop knallen. Alleen zijn die gemaakt van het soort budget waar een regisseur als Snyder slechts zijn handen voor kan wassen.

Ja, maar die heeft el ralpho toch niet gezien.


avatar van El ralpho

El ralpho

  • 1481 berichten
  • 1092 stemmen

Reinbo schreef:

Denk dat het in 2011 juist eerder tijd is om het narratief juist eens lekker los te laten en voor powerplay qua audio visuele ervaring te gaan. Ik snap verder je kritiek wel en deel m ook tot zekere hoogte, maar beoordeel de flm er niet slechter door omdat ik de ocer the top onzinnige actie juist ook heel erg kan waarderen. Zie het wat dat betreft als een soort commentaar op Inception. Doe mij dan maar dit.

En nog meer van deze films te zien krijgen? Nee dank je..:) leuk voor een keer maar continu bedenk ik me dat er veel meer in had kunnen zitten. Maar dat kwam ook door dat het zo verdomde braaf was allemaal.

De setting van Sucker punch trekt meer aan dan die van Inception. Maar in zijn totaliteit is die film toch beduidend stukken beter.


avatar van N23

N23

  • 649 berichten
  • 255 stemmen

Mr_White schreef:

(quote)

De Japanners maken al jaren bizarre cross-over films waarin meisjes met dikke guns allerhande freaks en monsters en robots overhoop knallen. Alleen zijn die gemaakt van het soort budget waar een regisseur als Snyder slechts zijn handen voor kan wassen.

Kijk dat je deze film een 1.5* geeft zegt al genoeg. Ik ben geen Japper en dit is geen Japan, zelf Japan is Japan niet meer... En al zou Snyder deze film 100% gecopyeerd hebben van een Japperfilm dan nog oordeel ik deze film met een 5*. Dit is het Westen, en dit zijn wij niet gewend en dit prijzen we dus de lucht in. Maar blijkbaar snappen sommige mensen dat niet. Wat duidelijk hun zwakte is. Helaas.


avatar van El ralpho

El ralpho

  • 1481 berichten
  • 1092 stemmen

wimnoot schreef:

(quote)

Ja, maar die heeft el ralpho toch niet gezien.

Die heb ik niet gezien inderdaad. En begrijp me niet verkeerd, het is ook gaaf dat Snyder dit idee naar het witte doek wilde brengen. Maar werk het dan wel goed uit Ik heb echt het idee dat iedereen de film maar hoog beoordeelt omdat ze hem op voorhand al gaaf vonden. Het idee en de setting zijn ook ongelofelijk strak. Maar nee, hoe langer ik over de film nadenk hoe meer ik besef dat ik nog mild ben geweest met mijn 3*.


avatar van Mr_White

Mr_White

  • 2067 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Denk dat het in 2011 juist eerder tijd is om het narratief juist eens lekker los te laten en voor powerplay qua audio visuele ervaring te gaan. Ik snap verder je kritiek wel en deel m ook tot zekere hoogte, maar beoordeel de flm er niet slechter door omdat ik de ocer the top onzinnige actie juist ook heel erg kan waarderen. Zie het wat dat betreft als een soort commentaar op Inception. Doe mij dan maar dit.

Tja, ik vind beide films niks.

Wat mij betreft zijn Inception en Sucker Punch dan ook extremen van wat er mis kan gaan in een film. De één wil het zo naadloos gestructureerd hebben dat de sensatie ontbreekt en elk 'foutje' er pijnlijk uitsteekt, de ander gaat zo op in zijn drang naar sensatie dat hij compleet vergeet dat een beetje structuur wel zo handig is.

Om die reden kijk ik liever gewoon The Matrix nog maar eens, een film die wat mij betreft coherente verhaalstructuur en diepere thema's op perfecte wijze combineert met sensationele actie.


avatar van fappie

fappie

  • 2688 berichten
  • 2005 stemmen

Ik hekel de setting een beetje. Hou meer van dat realistische bij Inception.


avatar van El ralpho

El ralpho

  • 1481 berichten
  • 1092 stemmen

N23 schreef:

Maar blijkbaar snappen sommige mensen dat niet. Wat duidelijk hun zwakte is. Helaas.

Heeft niks met zwakte te maken, dat heeft te maken met een nuchtere conclusie trekken zonder verblind te zijn door fanboy achtige gedragingen


avatar van N23

N23

  • 649 berichten
  • 255 stemmen

El ralpho schreef:

(quote)

Heeft niks met zwakte te maken, dat heeft te maken met een nuchtere conclusie trekken zonder verblind te zijn door fanboy achtige gedragingen

Als je die nuchtere conclusie niet kan trekken ?:P dan is dat dan toch een zwakte of zie ik het nou verkeerd?


avatar van N23

N23

  • 649 berichten
  • 255 stemmen

fappie schreef:

Ik hekel de setting een beetje. Hou meer van dat realistische bij Inception.

Waar dacht je aan toen je naar die film ging? '' Goh dit zal vast wel erg realistisch zijn''?


avatar van El ralpho

El ralpho

  • 1481 berichten
  • 1092 stemmen

Omdat wij het ''niet snappen'' is dat onze zwakte. Dat zeg je toch? Naar aanleiding omdat we het niet gewend zijn moeten we het maar goed vinden. Dat is dus klinkklare onzin, ik kan iets niet gewend zijn maar er nog steeds niet overdonderd door zijn. Heeft niks met zwakte te maken overigens maar met persoonlijke meningen en jouw mening is in deze nogal verschillend van die van mij.


avatar van Mr_White

Mr_White

  • 2067 berichten
  • 0 stemmen

N23 schreef:

Kijk dat je deze film een 1.5* geeft zegt al genoeg. Ik ben geen Japper en dit is geen Japan, zelf Japan is Japan niet meer... En al zou Snyder deze film 100% gecopyeerd hebben van een Japperfilm dan nog oordeel ik deze film met een 5*. Dit is het Westen, en dit zijn wij niet gewend en dit prijzen we dus de lucht in. Maar blijkbaar snappen sommige mensen dat niet. Wat duidelijk hun zwakte is. Helaas.

Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt maar mijn score voor deze film heeft niks te maken met al dan niet kopiëren van Japanse stijlfilms (dat boeit me zelfs helemaal niets), aleen maar met het gebrek aan kwaliteit in deze film.


avatar van Dstalker8

Dstalker8

  • 211 berichten
  • 689 stemmen

Ik kan niet echt precies verwoorden wat ik ervan vond, ik heb er wel van genoten maar ik had een beter uitwerking verwacht. Nu maar wachten op de uncut versie, mogelijk dat die mijn dorst voor vermaak beter zal lessen.


avatar van N23

N23

  • 649 berichten
  • 255 stemmen

El ralpho schreef:

Omdat wij het ''niet snappen'' is dat onze zwakte. Dat zeg je toch? Naar aanleiding omdat we het niet gewend zijn moeten we het maar goed vinden. Dat is dus klinkklare onzin, ik kan iets niet gewend zijn maar er nog steeds niet overdonderd door zijn. Heeft niks met zwakte te maken overigens maar met persoonlijke meningen en jouw mening is in deze nogal verschillend van die van mij.

Je begrijpt me verkeerd.

Mij hoor je niet zeggen dat als je dit niet gewend bent, en het nogsteeds niet goed vindt dat dat dan een zwakte zou zijn. Maar dat als je deze film niet goed vindt, met als reden dat de Jappers al jarenlang zulke films maken. Dat ik Dat dan een zwakte vind.


avatar van sacha77

sacha77

  • 111 berichten
  • 198 stemmen

Ok, mijn verwachtingen waren een beetje te hoog maar het was absoluut een zeer vermakelijke film. Het enige wat ik echt teleurstellend vond was het einde. Dat had wat mij betreft iets spectaculairder gemogen. Voor de rest Fantastische actie mooie beelden en een geinig (niet echt boeiend) plot. Als 'Nerd' zijnde vond ik hem zeker de moeite waard en ik kan niet wachten op een 'unrated' Blu-ray special edition release.


avatar van El ralpho

El ralpho

  • 1481 berichten
  • 1092 stemmen

N23 schreef:

Je begrijpt me verkeerd.

Mij hoor je niet zeggen dat als je dit niet gewend bent, en het nogsteeds niet goed vindt dat dat dan een zwakte zou zijn. Maar dat als je deze film niet goed vindt, met als reden dat de Jappers al jarenlang zulke films maken. Dat ik Dat dan een zwakte vind.

Miscommunicatie dan inderdaad. Maar dat is voor mij in ieder geval nooit de reden geweest. Maar meer de reden die Mr_White enkele berichten hierboven ook al noemt. Al vond ik de film echt niet rampzalig verder. 3* is ook gewoon een nette voldoende. Alleen krijgt de film van mij geen cultstatus. Wat ik zeker wel verwacht had. Misschien gewoon te hoge verwachtingen gehad.


avatar van The One Ring

The One Ring

  • 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Reinbo schreef:

Denk dat het in 2011 juist eerder tijd is om het narratief juist eens lekker los te laten en voor powerplay qua audio visuele ervaring te gaan.

Misschien wat terzijde, maar ik hoop dat 2011 het jaar wordt waarin opmerkingen van het type 'Cinema moet dit worden...' eens achterwege gelaten zouden worden. Waarom moeten films zonder narratief gemaakt gaan worden? Waarom moeten films per se een narratief hebben? Kortom: waarom is er voor zoveel mensen geen plaats voor zowel films met en zonder narratief?


avatar van N23

N23

  • 649 berichten
  • 255 stemmen

The One Ring schreef:

(quote)

Misschien wat terzijde, maar ik hoop dat 2011 het jaar wordt waarin opmerkingen van het type 'Cinema moet dit worden...' eens achterwege gelaten zouden worden. Waarom moeten films zonder narratief gemaakt gaan worden? Waarom moeten films per se een narratief hebben? Kortom: waarom is er voor zoveel mensen geen plaats voor zowel films met en zonder narratief?

True Grit, The King Speech, en misschien vind je 'The Eagle' ook nog wel wat.


avatar van The One Ring

The One Ring

  • 29974 berichten
  • 4109 stemmen

True Grit en The King's Speech heb ik al gezien en The Eagle ga ik waarschijnlijk nooit zien, maar mijn bericht vraagt toch niet om tips?


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

wimnoot schreef:

Je bent weer aardig pedant bezig NW.

Nee hoor, alleen een erg goed advies om niet met de verkeerde verwachtingen te beginnen aan Sucker Punch. Vooral voor degene die erg plot driven zijn, die hier op het eerste gezicht dus niet het gewenste resultaat op kan leveren. Als je dit al pedant vindt dan moet je het wel erg zwaar hebben.

Een film is een film. En mag gewoon gekeken worden en vergeleken worden zonder eerst een half uurtje te googlen om te zien wat het bronmateriaal is.

Nergens zeg ik dat het NIET mag, wel geef ik aan dat dat nadelig kan werken als je de omvang van het bronmateriaal niet i nacht neemt.

En tot nu toe klopte voor mij Watchmen meer dan Suckerpunch ongeacht de bron. En zijn volgende film Superman: Man of Steel ga ik ook weer zo beoordelen.

Je goed recht.

Verder had ik helemaal geen misplaatste verwachtingen.

Ik heb het dan over het algemeen en puur hypothetisch gezien. Ik geloof je gelijk als je zegt dat je geen misplaatste verwachtingen had, en is ook totaal geen moment in mij op gekomen om dat wel te denken.


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Reinbo schreef:
(quote)


Ik zou eerder stellen dat het wakker worden van de moederdraak een voorbode is van dat ze ontdekt worden. het is allemaal veel meer associatief, dan dat het volledig is dichtgetimmerd zoals bij Inception.

Mee eens, dat lijkt mij inderdaad een voorbode dat hun 'missie' ontdekt wordt.


avatar van N23

N23

  • 649 berichten
  • 255 stemmen

The One Ring schreef:

True Grit en The King's Speech heb ik al gezien en The Eagle ga ik waarschijnlijk nooit zien, maar mijn bericht vraagt toch niet om tips?

Nee maar ik zag je wel voor het type aan dat zulke films dan wel leuk zou vinden. en ik had medelijde met je vandaar.


avatar van N23

N23

  • 649 berichten
  • 255 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Mee eens, dat lijkt mij inderdaad een voorbode dat hun 'missie' ontdekt wordt.

Zo had ik het niet eens gezien. Van de week even op letten.