Le Bruit des Glaçons (2010)

Alternatieve titels: The Clink of Ice | The Sound of Ice Cubes

Frankrijk

geregisseerd door Bertrand Blier
met Jean Dujardin, Albert Dupontel en Christa Theret

Charles is een schrijver die de Prix Goncourt (de meest prestigieuze Franse literatuurprijs) gewonnen heeft. Maar sindsdien schrijft hij niet meer. Z'n vrouw heeft hem verlaten en hun zoontje meegenomen. Hij drinkt, en blijft drinken, dag en nacht, hij zeult z'n ijsemmer altijd met zich mee. Op een dag krijgt Charles bezoek van de incarnatie van zijn kanker. “Goedendag”, zei de kanker. “Ik ben jouw kanker. Het leek me geen slecht idee om een keer met elkaar kennis te maken…” De kanker trekt bij Charles in. De enigen die de kanker, die voor alle anderen onzichtbaar blijft, kunnen zien zijn het kindermeisje Louisa en z'n zoontje.

Vanaf 4 december te koop op dvd (De Filmfreak)

avatar van Fryce
Leuk stuk, heeft mij vermaakt van begin tot eind.

avatar van 93.9
Bijzondere film (weinig clichés, onvoorspelbaar).

avatar van jikamajoja
Geweldige film ; echt de moeite !