600 Kilos d'Or Pur (2010)

Alternatieve titels: In Gold We Trust | 600 Kg d'Or Pur

Frankrijk
Avontuur

geregisseerd door Éric Besnard
met Clovis Cornillac, Audrey Dana en Patrick Chesnais

Een groep avonturiers heeft het plan opgevat een goudmijn in het hart van Guyana te plunderen. Maar de operatie verloopt niet zoals voorzien, en wanneer ze willen vertrekken stort hun helikopter neer in het midden van de jungle. Ze hebben zeshonderd kilo goud mee, maar dat moeten ze nu op hun rug vervoeren in een bijzonder vijandige omgeving. De buit wordt een zware last. De zeven voortvluchtigen, vijf mannen en twee vrouwen, dringen dieper de jungle in. Het klimaat, de insecten, de vermoeidheid, de dreiging van de achtervolgers... dit alles maakt hun lange vlucht haast onmogelijk. En dan is er nog de goudkoorts die de samenhorigheid dreigt te verstoren...

avatar van Filmkriebel
Geen geweldige film. Het zwakke verhaal klinkt veelbelovend maar bloedt dood naarmate de film vordert. De beelden zijn mooi en kleurrijk en in Guyana zelf geschoten. Het geeft de film een zekere visuele pracht. De spanningen tussen de gouddieven worden niet goed uitgewerkt waardoor ze niet uit de verf lijken te komen. Hier kon wat meer van gemaakt worden. En wat een absurde dingen ook : met quads snorren door de jungle, met gsm's bereik zoeken in de jungle, die zwangere indiaanse die de hele film meezeult enz. Geen film die blaakt van de goede ideeën en ook weer geen film die helemaal verveelt. Echt tippen zou ik hem niet doen.