Major Payne (1995)

geregisseerd door Nick Castle
met Damon Wayans, Karyn Parsons en Michael Ironside

Majoor Benson Payne wordt op non-actief gezet bij de marine. Hij is een moordmachine, maar de wereldoorlogen worden tegenwoordig niet meer uitgevochten op het strijdveld. Hij is een soldaat in hart en nieren en weet zodoende niet wat hij moet doen in de burgermaatschappij. Zijn commandant vindt een baan voor hem als leraar op een school met randgroepjongeren, waar hij gebruik maakt van echte kogels en granaten. Zijn superieuren beginnen weer in hem te geloven, maar dan wordt hij naar Bosnië gestuurd.

avatar van DeCol
Ietwat ondergewaardeerde film vind ik. Ik heb hem vroeger vaak genoeg gezien en altijd genoten. Leuke en grappige film.

avatar van Arie18
Zeker weten dat ie ondergewaardeerd is. Ik vind het echt een grappige film.

Dat stukje als die de robot gaat doen is ook te mooi.

Deze film zo vaak gezien als klein ventje, maar altijd geweldig!

tjoe-tjoe!

avatar van dijkieR
SuperSideSwipe schreef:
Wat een lage cijfers!

Ben ik dan de enige die deze film geweldig vond. Echt een film die ik ooit eens zomaar huurde zonder al te veel verwachtingen, maar waar ik helemaal rollend over de grond vanaf ben gekomen.

Ik vond Damon Waynes geweldig in de rol van superstoere ex marinier die zich op wat kinderen gaat afreageren.

Ik vond bijna alle grappen geslaagd. En al om een zeer goede komedie.

je bent absoluut niet de enige,hier is er namelijk nog 1
ik heb deze film toen een keer toevallig met een paar andere films gehuurd.
ik heb hem gekeken met mijn broer samen en we hebben ons dood gelachen.

maar dat was al zeker dik 10 jaar terug en daar beoordeel ik hem da ook op.

3 en een halve ster

avatar van dvd-me
Zeer grappige en vermakelijke film, al zeker wel 3x gezien waaronder vandaag op tv. De film bleef leuk en ik kon weer lachen om die payne zijn stemmetje

avatar van Dronq
Best aardige comedy, die ik 10 jaar terug best tof vond. Vanmiddag opnieuw gekeken, en dan is ie toch een stuk minder leuk. Een leuke comedy voor jongens rond de 12 is dan mijn conclusie.

aerts007
Dronq schreef:

Mannen blijven altijd jongens van rond de 12, big deal!

avatar van metalfreack
vind het een aardige comedy, vind hem echt wel onderschat. Vandaar een 4,5.
vind dat deze film toch zeker meer waart is dan een 2,5

Vond zijn stem irritanter dan komisch, voor de rest is het een zeer voorspelbaar verhaal. En niet echt iets speciaal.

avatar van Kr!kke
-Revelation- schreef:

Ik vond zijn stem wel passen in deze film, maar de film was inderdaad heel voorspelbaar. Maar op zich geen onaardige film, alleen waren er iets te weining echt grappige stukken.

avatar van JDSsmetje
Betamax schreef:

Zonde van m'n DVD+R heeft me toch 16 cent gekost.

lol

avatar van JDSsmetje
Wat moet ik me hierbij voorstellen ? Full Metal Jacket voor 10 jarigen.

Toen ik zo rond 12 jaar was vond ik dit een geniale film goede humor en een paar prachtige scenes.
Denk als ik het nu kijk dat het een stuk minder is daarom moet dit een mooie film voor de jeugd blijven

avatar van Phantasm
Erg leuke komedie en vermakelijk.

Gisteren deze film voor de ik denk 5e x gezien. God wat blijf ik lachen om deze droge militaire humor zoals je het ook ziet in bijvoorbeeld Heartbreak Ridge met vriend Eastwood. Dit blijft voor mij een topper.

HALVE TAMME.
''Blijft goed''.

De acteerprestatie die Damon Wayans in Major Payne (1995) aflevert
is onbetaalbaar tot en met (voor mij althans ).

Major Payne (1995) krijgt van mijn kant dan ook de volledige 5 sterren.

Leuke komedie, maar verder niets bijzonder.

Haha ,wat heb ik me afgelachen samen met de kinderen.Een van de grappigste comedy's ooit.
Deze Damon is hard man. It runs in the family. En idd is het een ondergewaardeerde film wat ik dus niet snap.Voor mij een vijf.

avatar van Rancid
Het eerste kwartier gekeken en mijn mondhoeken kropen naar beneden ipv naar boven. Het stemmetje van Payne is niet om aan te horen en de 'grappen' zijn totaal ondermaats. Major Payne is niet om te lachen, maar om te huilen.
Misschien te pruimen als je nog kind bent, maar ook dan zijn er ongeveer een miljard leukere comedies te vinden.
Geen beoordeling omdat ik 'm niet uit kon/wilde zien.

avatar van Vdk_Movie
Vreselijke film