Sushi Girl (2012)

Actie / Thriller

geregisseerd door Kern Saxton
met James Duval, Tony Todd en James DeBello

Fish heeft zes jaar alleen in de gevangenis doorgebracht. En zes jaar stil gehouden over de overval en over de andere medeplichtigen. De avond dat hij vrijgelaten wordt vieren de vier mannen die hij beschermd heeft dit met een feestmaal. De maaltijd bestaat uit een grote hoeveelheid sushi geserveerd op het naakte lichaam van een prachtige vrouw. Het sushi meisje is getraind om alles in de ruimte te negeren, zelfs als het gevaarlijk wordt. De onhandelbare dieven kunnen het echter niet laten om oude wonden open te halen in een poging om hun vermiste buit te vinden. Ze gaan niets uit de weg en martelen Fish om informatie te verkrijgen en het verleden reconstrueren. Ze komen er al snel achter dat de feiten niet allemaal kloppen maar wat ze zich niet realiseren is dat de waarheid voor hun neus ligt.

avatar van flipflop
Interessant verhaal. Met James 'Frank' Duval, ben benieuwd.

avatar van SnakeDoc
Die poster mag er anders ook best wezen, ... net als het plot!

ipman-99
"Revenge Is A Dish Best Served Cold." ... " !!!

Fantastische Actie-Thriller !!! Wat was dit genieten van dit zalige verhaal ! Het verhaal wordt langzaam opgebouwd net zoals de spanning en de plotwendingen ! De gangsters martelen een andere gangster omdat ze hem verdenken van verdwenen diamanten gestolen te hebben bij hun laatste roof ! Wat volgt zijn de opgebouwde martelpraktijken maar ook een geweldig kat en muis spel tussen al de rest van de gangsters ! Het verhaal speelt zich af op één bepaalde plaats en via flashbacks komen we alsmaar meer en meer te weten! Hoe de vork juist in elkaar zit ... ,geweldig! Prachtige afrekeningen en stijlvol gefilmd ! Prachtige cast met ondermeer James Duval en Tony Todd.
Kleinere rollen zijn o.a voor Danny Trejo, Sonny Chiba, Jeff Fahey, Michael Biehn en Cortney Palm !

avatar van Movie-Addicted
Cheap, slap B-filmpje met matig acteerwerk.

avatar van Shinobi
Pretentieus.

Vooral als de film na enkele minuten instart met de track Diamonds Are Forever van Shirley Bassey, nota bene de soundtrack van de zelfgenoemde Bondfilm.

De film deed me ook veel denken aan Reservoir Dogs en naar mijn mening hebben de makers wel erg veel geprobeerd om aspecten van Quentin Tarantino te kopiëren onder het mom van 'beter goed gejat, dan slecht bedacht'. Helaas gaat deze vlag niet op voor deze film, want al teveel stelt het niet voor.

Net zoals in Reservoir Dogs wordt het verhaal in het heden verteld met flashbacks naar het verleden hoe de aanloop naar de overval en de overval zelf zijn verlopen. Dit geeft wel een goede inzicht in het verloop en maakt zeker tegen het einde aan veel duidelijk.

Maar naar mijn mening zitten er gewoon teveel plotgaten in die ietwat afgeraffeld uitgelegd worden, inzake de manier waarop - ik noem haar voor het gemak sushimeisje, aangezien ze geen naam heeft in de film - sushimeisje wraak wilt nemen en dat ze daar blijkbaar zes jaar op heeft gewacht en dan doet ze het nog op zo een kwetsbare manier, het geld dat ze aan de chef geeft terwijl hij toch allang voor haar werkt, het martelen en dan Max die ingrijpt alsof hij er meer van af weet terwijl dat toch echt niet zo is en zo zijn er nog tal van dingen om op te noemen. Het zijn gewoon allemaal cheap thrills om de film interessanter te lijken dan dat het is.

Dat er zo een zwakke film afgeleverd wordt zou je toch niet zeggen met zo een cast, er zitten best wel wat grote namen in als: Tony Todd en Mark Hamill die hun rol met verve spelen. Met name Hamill zette een opmerkelijk personage neer dat me erg veel aan The Joker deed denken. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat hij de vaste stem is van The Joker in de Batman tekenfilms en de games.
Daarnaast zijn er nog wat kleine bijrolletjes weggelegd voor Jeff Fahey en Danny Trejo die je toepasselijk met een machete in actie ziet. Helaas zijn ze maar een paar minuten te zien.
De meest zielige (bij)rol is helaas weggelegd voor Sonny Chiba, heb je dan zo een vechtbaas in je film en dan speelt hij alleen maar een sushichef...

Al met al een net niet filmpje, terwijl er toch zoveel potentie inzit met de cast en het idee. Wat overblijft zijn wel enkele pijnlijke martelscènes en een appetijtelijke Cortney Palm.

Krappe 2,5 sterren.

Een, vooral door het arme(tierige) en voorspelbare verhaal, een middelmatige, over de top (en bloederige: gebroken glas en wreed geweld), op Tarantino geïnspireerde misdaadthriller, die zichzelf niet serieus lijkt te nemen. De gewelddadige, criminele personages zijn op zichzelf interessant en de beelden zijn koel en gestilleerd, maar de dialogen zijn niet bijster origineel en tegenvallend. Het verhaal speelt zich hoofdzakelijk in een enkele ruimte af. Vooral Mark Hamill speelt een goede rol.

geen topper maar
keek lekker weg zo op de vroege morgen

avatar van schumacher
IK vond deze niet goed, was maar saai, weinig inhoud enz...Nee, zo'n film is nikske voor mij.

leuke film, ff niet nadenken maar lekker voor gaan zitten, neigt een beetje naar tarantino.
Jammie Cortney Palm, keek toch extra leuk, het idee met een sushi girl was wel weer wat anders, verhaal is wat voorspelbaar, je zit toch de hele tijd wanneer komt miss shusi in actie.

avatar van joey1973
Niet overal even sterk geacteerd, maar heerlijk plot, vette actie en leuke sfeer....

avatar van erik1677
vette film met soms sadistische actie, keek lekker weg!

Zeer geweldadige en vooral brute misdaadfilm.
Martelpraktijken worden gruwelijk hard en zonder compromissen in beeld gebracht.
Zelf sushi eten of andere snacks tijdens het bekijken van deze film is niet aan te bevelen
Trage opbouw ondersteund door snijdende vioolmuziek voorspelt al veel onheil.
De reden waarom de film uiteindelijk 'Sushi Girl" heet zit verstopt aan het eind met een toch best wel verrassend plot.
3*/3.5*

avatar van Noodless
Viel mij enorm tegen !

De plot is saai en heel voorspelbaar. Na een kwartier weet je al wie zint op wraak. De dialogen vond ik vrij saai en de martelscènes konden me niet zo boeien.
Het acteerwerk stoorde mij niet. Ik had het gevoel dat de film langer duurde dan die 98 minuten en dat is geen goed teken. 3/10

avatar van ErwinH
Langdradig en zonder enige spanning, matig acteerwerk, en de martelscenes zijn lachwekkend. Sushi eten van een bloot mokkel was nooit zo saai.

avatar van Rickyman
Ik vond dit toch ook wel een bruut misdaadfilmpje, verwachte eigenlijk een B-film maar er werdt redelijk geacteert en het verhaaltje bleef me boeien tot het eind.
Ook leuk om die oude Candyman weer 'ns te zien.

avatar van lars-pixar
Interessante poster, ik ben erg benieuwd naar de film!