• 8.487.646 stemmen

Met onder meer: Bracha van Doesburgh, Thom Hoffman en Halina Reijn

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 25 november 2010

Plot De Eetclub

Karen en Michel (Bracha van Doesburgh en Mark van Eeuwen), begin dertigers, verhuizen met hun dochtertje naar een exclusieve villawijk. Al snel vindt Karen een hechte vriendenkring in de vrouwen van De Eetclub en hun echtgenoten. Als de ogenschijnlijke zelfmoord van één van hen de onderlinge relaties onder druk zet, komt Karen erachter dat iedereen in De Eetclub geheimen heeft voor haar én voor elkaar. Karen ontdekt dat vooral Simon, de natuurlijke leider van de vriendenclub, met wie ze inmiddels een hartstochtelijke affaire heeft, meer weet dan hij prijsgeeft. Zelfs het politieonderzoek dreigt stuk te lopen op de geslotenheid van De Eetclub. Dan besluit Karen zelf de waarheid boven tafel te krijgen…

imageimage

Evert Struyk

Patricia Vogel

avatar van TheDiningDead

TheDiningDead

Much ado about nothing. Niet bijtend genoeg voor een satire, te tam - en basically te dommig - voor een sociaal commentaar, te oppervlakkig en 'onderwelmend' voor een intelligente thriller, te weinig diepgang om het drama in te kunnen voelen.

Acteerwerk is adequaat, dialogen zijn functioneel en slechts bij vlagen doen ze wat teentjes krommen. Maar wie cast nou in godsnaam Thom 'kippenborst' Hoffman als 'homme fatale'?

Ik ben geneigd dit te vergelijken met Gone Girl of Elle om een paar redelijk recente genregenoten te noemen, maar ik realiseer me dat dat zoiets is als bij het kijken naar een wedstrijdje op de plaatselijke tennisclub opmerken dat je liever Federer ziet spelen.

avatar van n00r

n00r

Allemaal een beetje confusing.. Een mager 6je.

avatar van mjk87

mjk87

Saai. Nergens spannend, nergens grappig, nergens cynisch genoeg. Geen idee wat men er precies mee wilde, maar het is een duf geheel met wat halfdode acteurs en actrices in zo'n wereldje waar ik sowieso jeuk van krijg. De film kon me nergens boeien in ieder geval. En met een anti-climax van een einde, dat is nog knap na zo'n film. Af en toe wel mooie plaatjes van de kille huizen met veel wit, strakke lijnen en hier en daar een enorm eruitspringende kleurrijke boom. Verder vergeten. 1,0*.

avatar van jordorientje

jordorientje

Nee. Nee. Nee.

Saai, voorspelbaar en op het eind toch nog een twist (wat de film overigens niet beter maakt, want hij blijft saai)

Zonde van m'n 1,5 uur.

avatar van panax

panax

na herzien 3 sterren

toch wel redelijk spannend !

avatar van Wen D

Wen D

Vond hem niet erg slecht en niet erg goed, middelmatig. Heeft me wel geboeid. Een 6,5.

avatar van TimF

TimF

Het is me een raadsel hoe je als filmmaker/regisseur zijnde met zó’n slechte film op de proppen kunt komen. Warrig/rommelig verteld, personages niet goed geïntroduceerd en het acteerwerk -vooral van die ‘politieagente’ is lachwekkend. Doe jezelf een plezier en laat deze lekker liggen in de budgetbak.

avatar van Angel9999

Angel9999

Leuk om een keer te hebben gezien met al die bekende namen. Kwalitatief niet zo goed inderdaad maar geen spijt van dat ik deze heb gekeken.

avatar van Lemmens1985

Lemmens1985

Lang niet meer zo'n slechte film gezien....

Sterrencast van Nederland, maar het acteerwerk in deze film is om te janken.

Scenes lopen mega slecht in elkaar over, van de hak op de tak.

Nee ik raad deze film echt niemand aan.

avatar van stratmans

stratmans

Een beetje rommelige thriller over ontrouwe mensen